حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

جنایات فراوان و شیعه کشی و خونریزی در زمان معز بن بادیس (از حاکمان مورد علاقه و احترام اهل سنت) ؛ از غارت اموال شیعیان تا تجاوز به زنان

معز بن بادیس یکی از حاکمان مورد علاقه ی مخالفین شیعه می باشد که حتی لقب «ناصر السنة» نیز به وی داده اند اما کارنامه ای سیاه و پر از جنایات و شیعه کشی دارد و همین شیعه کشی هست که پرده از چرایی ملقب شدن وی به «ناصر السنة» برمی دارد!

در کتاب «البیان المغرب» در مورد بخشی از اتفاقات در زمان معز بن بادیس (حکام جنایت کار و شیعه کش) می خوانیم :

وکان بمدینة القیروان قوم بحومة تعرف بدرب المعلى، یتسترون بمذهب الشیعة، من شرار الأمة، فانصرفت العامة إلیهم من فورهم، فقتلوا منهم خلقا رجالا ونساء، وانبسطت أیدی العامة على الشیعة، وانتهبت دورهم وأموالهم وتفاقم الأمر، وانتهى إلى البلدان، فقتل منهم خلق کثیر. وقتل من لم یعرف مذهبه بالشبهة لهم. ولجأ من بقى بالمهدیة منه إلى المسجد الجامع، فقتلوا به عن آخرهم رجالا ونساء. .
.
.
واجتمع بدار محمد بن عبد الرحمن نحو ألف وخمسمائة رجل من الشیعة، فإذا خرج أحد منهم لشراء قوته قتل حتى قتل أکثرهم. ثم أخرجوا إلى قصر السلطان بعیالهم وأطفالهم. فسر المسلمون بما رأوه فیهم، وذلک لما ظهرت الکتب التی وجدت فی دیار المسالمة، کان فیها من الکفر والتعطیل للشریعة وإباحة المحارم شیء کثیر، فتحصنوا فی هذا القصر أواخر جمادى الأولى وجمادى الثانیة.

ابن عذاری المراکشی، أبو عبد الله محمد بن محمد (المتوفى 695 هـ)، البیان المغرب فی أخبار الأندلس والمغرب، ج1، ص 292 و ص 293، تحقیق : بشار عواد معروف، الناشر : دار الغرب الإسلامی، الطبعة : الأولى، 1434 هـ - 2013 م.

و در حومه ی شهر قیروان گروهی بودند که به درب المعلی شناخته می شدند و بر مذهب شیعه بودند و از بدترین امت بودند.بنا بر این عموم مردم بی درنگ به سمت آنان رفته و گروهی از مردان و زنان آنان را کشتند و دست عموم مردم بر ضد شیعه باز شد و نقش و اثر گذاریشان منقضی شد و اموال و داراییشان به غارت رفت و اوضاع وخیم شد کار به سرزمین های مختلف رسید و بسیاری از آنان (شیعیان) کشته شدند و کسانی که مذهبشان مشخص نبود نیز به دلیل شبهه ی شیعه بودن کشته شدند و کسانی که در مهدیه زنده ماندند به مسجد جامع پناه بردند  و مردان و زنان باقی مانده شان در آن جا کشته شدند.
.
.
.
و در خانه ی محمد بن عبد الرحمن حدود هزار و پانصد نفر از شیعیان جمع شدند و هر زمان که یکی از آنان برای خریدن غذایش از خانه خارج می شد کشته می شد تا این که اکثر آن ها کشته شدند.سپس آنان را با زن و بچه هایشان به قصر سلطان بردند و مسلمانان با مشاهده ی چنین صحنه ای خوشحال شدند و این مربوط به زمانی است که در سرزمین هایی که آرامش در آن حکمفرما بود آن دسته از کتاب های شیعه که کفر و تعطیل ساختن شریعت و مباح ساختن بسیاری از امور حرام در آن بود ظاهر گشت و به همین دلیل در اواخر جمادی الاول و در جمادی الثانی از این سال در این قصر تحصن کردند.

وفی سنة 409، خرجت طائفة من الشیعة نحو مائتی فارس بعیالهم وأطفالهم یریدون المهدیة للرکوب منها إلى صقلیة، وبعثت معهم خیل تشیعهم فلما وصلوا إلى قریة کامل، وباتوا بها، تنافر أهل المنازل علیهم، فقتلوهم وفضحوا بعض شواب النساء ومن کان لها منهن جمال، ثم قتلوهن.

ابن عذاری المراکشی، أبو عبد الله محمد بن محمد (المتوفى 695 هـ)، البیان المغرب فی أخبار الأندلس والمغرب، ج1، ص 293، تحقیق : بشار عواد معروف، الناشر : دار الغرب الإسلامی، الطبعة : الأولى، 1434 هـ - 2013 م.

و در سال 409 هجری گروهی از شیعیان با حدود دویست سوار با زن و فرزندانشان به سمت مهدیه حرکت کردند تا از آن جا به صقلیه بروند و سواری آنان را همراهی می کرد.هنگامی که به روستای کامل رسیدند و شب را در آن جا ماندند، اهالی آن جا به سراغشان آمدند و آنان را کشتند و بعضی از زنان جوان و آن هایی که زیبا بودند را بی آبرو ساختند (به آنان تجاوز کردند) و سپس آن ها را کشتند.

نظرات  (۴)

۱۲ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۵۳ علی علیزاده
سلام اگر خواستید dadnazan.blog.irرا دنبال کرده و تیبادل لینک کنیم و http://dadnazan.ir/
ببینید....
پاسخ:
وعلیکم السلام.

دنبال شدید و وبلاگتان هم در قسمت پیوندها اضافه شد.لطفا ما را نیز دنبال و لینک کنید.

ممنون.
سلام علیکم ورحمه الله،ان شاء الله زیر سایه ی امیر المومنین ع همیشه موافق باشید استاد،استاد یه سوال ازتون داشتم،سوالم در مورد بدعت هستش استاد،شهید ثانی در کتاب القواعد والفوائد ج2ص145 مثل بعضی از اهل سنت بدعت رو تقسیم به 5 نوع کرده،با اینکه چه شیعه وچه سنی حدیث کل بدعه ضلاله وکل ضلاله فی النار رو نقل کردند میخواستم بدونم این تقسیم واقعا صحیحه وآیا این نظر اکثر شیعه هست یا نه،واستاد لطفا چند تا کتاب خوب در مورد رد شبهات ملحدین هم معرفی کنید،فارسی یا عربیش فرقی نداره،خیلی ممنون متشکر
پاسخ:
وعلیکم السلام.

با تشکر از شما دوست و برادر گرامی البته بنده به هیچ وجه «استاد» نیستم.

اولا : تعریف شهید ثانی صرفا ناظر به بدعت مذموم و اصطلاحی شرعی نیست و فراتر از اون هست.

ثانیا : اگر کتاب «البدعة؛مفهومها، حدها،آثارها» از آیت الله سبحانی رو مطالعه بفرمایید به خصوص 100 صفحه ی اول دقیقا پاسخ سوالتون موجوده و اتفاقا در صفحه ی 28 و 29 به تعریف بدعت از دید علمای امامیه و وجود برخی اختلافات اشاره میکنه.

ثالثا : در مورد شبهات ملحدین در مبحث توحید و اثبات وجود صانع مجموعه ای از اطلاعات و پیش نیازها در کنار هم لازم هست.کمی پیش نیازهای منطق و فلسفه و یادگیری برخی براهین که مطالعه ی کتب مربوط به بحث از شهید مطهری و کتاب های آیت الله سبحانی در موضوع توحید و کتاب نهایة حلم (وهم الاله) و «الالحاد اسبابه ومفاتیح العلاج» میتونه پیش زمینه های خوبی رو فراهم کنه.

موفق باشید.
باز یه سری احمق پیدا میشن که بگن شیعه و سنی برادرن و وهابیت با اهل سنت فرق داره
پاسخ:
البته قابل تسری به تمام اهل تسنن نیست.

روزی که ناموس پیمبر(ص) را هتک حرمت کردید،اثبات شد مشتی «حرامی»‌هستند دشمنان شیعه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter