حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

شمس الدین سلفی (عالم مشهور سَلَفی) : حنفی ها می دانند که مذهبشان با بسیاری از احادیث صحیحین مخالف است!

یکی از مسائل بسیار رایج در بین علمای مخالفین شیعه که آن را برای شیعیان ادعا می کنند، لعن و تکفیر علمای آنان نسبت به یکدیگر و طعن وارد ساختن در یکدیگر می باشد.

شمس الدین سلفی افغانی از علمای سرشناس سلفی معاصر می نویسد :

إذا تقرر هذا علم أن أحادیث «الصحیحین» مقدمة على غیرها عند التعارض، ولا أعلم فی هذا خلافا لأحد إلا لمتأخری الحنفیة ، فقد قالوا بعد ترجیح أحادیث «الصحیحین» عند التعارض على غیرها، وذلک لأنهم یعلمون جیدا أن مذهبهم مخالف لکثیر من أحادیث «الصحیحین» فوضعوا هذا الأصل لیخرجوا بهذا عن هذا المضیق؛ فقالوا : لا ترجیح لأحادیث «الصحیحین» عند التعارض بل - یجوز أن یقدم حدیث آخر على حدیث «الصحیحین».

وأول من وضع هذا الأصل - فیما أعلم - من الحنفیة هو الکمال بن الهمام (861 هـ) ثم تابعه الحنفیة، ولا سیما الدیوبندیة منهم، والکوثریة.

السلفی الأفغانی،شمس الدین، عداء الماتریدیة للعقیدة السلفیة،ج2، ص 124، الناشر : مکتبة الصدیق، الطبعة : الثانیة، 1419 هـ - 1998 م.

زمانی که این مطلب ثابت شد، مشخص می شود که احادیث صحیحین (صحیح بخاری و صحیح مسلم) در هنگام تعارض بر دیگر احادیث مقدم است و کسی را نمی شناسم که با این مساله مخالفت کرده باشد مگر متاخرین حنفیه.آن ها گفته اند احادیث صحیحین در هنگام تعارض بر دیگر احادیث ترجیح ندارند و این بدان دلیل است که آنان به خوبی می دانند که مذهبشان با بسیاری از احادیث صحیح بخاری و صحیح مسلم مخالف است و به همین دلیل این اصل را به وجود آورده اند تا به وسیله ی آن از این تنگنا خارج شوند و به همین دلیل گفته اند : در هنگام تعارض، احادیث صحیحین ترجیحی ندارند و بلکه جایز است که حدیثی دیگر بر احادیث صحیحین مقدم گردد.

و بر اساس آن چه می دانم اولین کسی که این اصل را تاسیس کرده کمال بن الهمام (متوفای 861 هـ) می باشد و سپس حنفی ها از او پیروی کرده اند به خصوص دیوبندیه و کوثریه.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter