حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

شمس الدین ذهبی (عالم سرشناس مخالفین شیعه) : امام باقر علیه السلام از نظر علمی به درجه ی ابن کثیر و ابی الزناد و قتاده و زهری نمی رسد!

همواره شاهد آن هستیم که مخالفین شیعه ادعای حب حقیقی خود نسبت به اهل بیت را مطرح ساخته و حتی ادعا می کنند که اهل بیت علیهم السلام را نسبت به شیعه بیشتر تجلیل کرده و دوست دارند !

شمس الدین ذهبی - عالم سرشناس مخالفین شیعه - می نویسد :

وَلَقَدْ کَانَ أَبُو جَعْفَرٍ إِمَاماً مُجْتَهِداً، تَالِیاً لِکِتَابِ اللهِ، کَبِیْرَ الشَّأْنِ، وَلَکِنْ لاَ یَبْلُغُ فِی القُرْآنِ دَرَجَةَ ابْنِ کَثِیْرٍ وَنَحْوِهُ، وَلاَ فِی الفِقْهِ دَرَجَةَ أَبِی الزِّنَادِ وَرَبِیْعَةَ، وَلاَ فِی الحِفْظِ وَمَعْرِفَةِ السُّنَنِ دَرَجَةَ قَتَادَةَ وَابْنِ شِهَابٍ، فَلاَ نُحَابِیْهِ وَلاَ نَحِیْفُ عَلَیْهِ، وَنُحِبُّهُ فِی اللهِ؛ لِمَا تَجَمَّعَ فِیْهِ مِنْ صِفَاتِ الکَمَالِ.

الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى748 هـ)، سیر أعلام النبلاء، ج4، ص 402،تحقیق: شعیب الأرنؤوط، محمد نعیم العرقسوسی، ناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ .

ابو جعفر (امام باقر) امامی مجتهد و پیرو کتاب خداوند و دارای جایگاهی والا بود اما در قرآن به مقام ابن کثیر و مانند او و در فقه به ابی الزناد و ربیعه و در حفظ و آشنایی با سنت به قتاده و زُهری نمی رسد بنا بر این در مورد او بی انصافی نمی کنیم و در حقش ظلم نمی کنیم و او را به دلیل آن چه از صفات کمال که در وی جمع شده است در راه خداوند دوست داریم.

این نمونه ای است از حب مخالفین شیعه نسبت به اهل بیت علیهم السلام که تمامی مقامات حقیقیه ی اهل بیت علیهم السلام را منکر می شوند و یا تضعیف می کنند و در پایان به شکلی کاملا مصنوعی فقط ادعای دوستی را مطرح می کنند ! آیا به راستی چنین نحوه ی اعلام دوستی و محبتی با حب حقیقی سازگاری دارد ؟!

نظرات  (۱)

سلام خدا قوت
پاسخ:
وعلیکم السلام.

ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter