حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تصریح حسن السقاف (عالم اهل سنت شافعی مذهب) به انتشار بغض و کینه نسبت به اهل بیت در بین علمای اهل سنت حنبلی مذهب

مخالفین شیعه همواره مدعی آن هستند که محبت اهل بیت را در دل دارند و گاهی حتی این ادعای گزاف را مطرح می کنند که محبت آنان نسبت به اهل بیت علیهم السلام از شیعیان نیز بیشتر است!

با مطالعه و بررسی کتب مخالفین شیعه در می یابیم که اتفاقا خلاف این ادعا ثابت شده و این مساله به قدری در بین مخالفین شیعه واضح است که بدان اعتراف نیز نموده اند.

حسن السقاف - عالم اهل سنت شافعی مذهب - در بخشی از تعلیقات خود بر کتاب «دفع شبه التشبیه باکف التنزیه» می نویسد :

وقد فشا النصب بین الحنابلة وهو بغضهم لآل البیت أو عدم احترامهم لهم وموالاة طائفة معاویة أو الدفاع عنها بالحجج التی هی أوهن من بیت العنکبوت، ویأبى الله إلا أن یتم نوره، ونحن نجد فی هذه الأیام من یفتخر بالإنتساب لآل النبی وخصوصا لسیدنا الحسن والحسین إبنی سیدنا علی والسیدة فاطمة علیهم السلام والحمد لله تعالى، ولا نجد من یفتخر بالإنتساب إلى معاویة وذریته، وذلک فضل الله یؤتیه من یشاء.

ابن الجوزی الحنبلی، جمال الدین ابوالفرج عبد الرحمن بن علی بن محمد (متوفاى 597 هـ)، دفع شبه التشبیه بأکف التنزیه ، ص 103، تحقیق : حسن السقاف ، ناشر : دار الإمام النووی - الأردن ، الطبعة : الثالثة ، 1413هـ - 1992م.

نَصب در بین حنبلی مذهب ها انتشار و گسترش یافته است و منظور از آن بغض نسبت به اهل بیت یا عدم احترام به آنان و موالات نسبت به گروه معاویه یا دفاع از آن ها با ادله ای می باشد که از خانه ی عنکبوت هم سست تر است و خداوند نمی گذارد [که نور او را خاموش گردانند] تا این که نورش را به حد اعلای کمال برساند و ما در این روزها می بینیم کسانی وجود دارند که به انتسابشان به خاندان پیامبر به خصوص سرورمان حسن و حسین دو پسر سرورمان علی بن ابی طالب و سرورمان فاطمه علیهم السلام افتخار می کنند و سپاس از آن خداست و ما کسی را نمی بینیم که به دلیل انتساب به معاویه و خاندان او افتخار کند و این فضل خداوند است و آن را به هرکس که بخواهد عطا می کند.

مطالب مرتبط

ابن قتیبة (عالم بزرگ اهل سنت) : بسیاری از محدثین اهل سنت عامدانه فضائل علی بن ابی طالب را نقل نکرده اند و خون امام حسین را حلال دانسته اند !

اعتراف علوی بن طاهر الحداد (عالم اهل سنت) به ناصبی (دشمن اهل بیت) بودن بسیاری از علمای متقدم اهل سنت !

نظرات  (۱)

سلام خدا قوت
پاسخ:
وعلیکم السلام.ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter