حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دروغ بستن ابن العطار (از علمای سرشناس مخالفین شیعه) بر شیعه و تکفیر شیعه بر مبنای همان دروغ ها!

یکی از عوامل اساسی و چه بسا عامل اصلی شیعه کشی در طول تاریخ، صدور فتاوای تکفیر شیعه از سوی جمع قابل توجهی از علمای مخالفین شیعه می باشد.


تاسف آور آن که در بسیاری از موارد، علمای مخالفین شیعه نسبت های دروغی را به شیعه داده و سپس بر اساس همان نسبت های دروغ به تکفیر شیعیان پرداخته اند !


ابن العطار - از علمای بزرگ مخالفین شیعه - در بخشی از فصلی که به بیان نحله ها و مذاهب و عقائدی که از دید وی کافر هستند چنین می نویسد :

وکذلک من دان بالوحدانیة، وصحة نبوة نبیِّنا - صلى الله علیه وسلم -، ولکن جوّز على الأنبیاء الکذبَ فیما أتوا به، وادّعى فی ذلک المصلحة بزعمه أو لم یدَّعِها، فهو کافرٌ بإجماعٍ، کالمتفلسفین، وبعض الباطنیة، والروافضِ، وغلاة المتصوفة، وأصحاب الإباحة، فإن هؤلاء زعموا أن ظواهر الشرعِ، وأکثر ما جاءت به الرسلُ من الإخبار عمّا کان ویکون من أمور الآخرة والحشر والقیامة والجنة والنار، لیس منها شیءٌ على مقتضى لفظها، ومفهوم خطابها ...


علاء الدین ابن العطار، علی بن إبراهیم بن داود (المتوفى 724 هـ)، الاعتقاد الخالص من الشک والانتقاد،ص 220 و 221، المحقق: الدکتور سعد بن هلیل الزویهری، الناشر: وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامیة، قطر، الطبعة: الأولى، 1432 هـ - 2011 م.


و همچنین کسی که به وحدانیت خداوند و صحت نبوت پیامبر (ص) اقرار کند اما برای انبیاء دروغ گفتن در ابلاغ آن چه که آورده اند را جایز بشمارد ،چه مدعی وجود مصلحت برای آن باشد و چه نباشد، طبق اجماع کافر است.مانند اهل فلسفه و برخی از باطنیه و روافض و غلات متصوفه و اصحاب اباحه.چرا که این ها گمان کرده اند که ظواهر شرع و اکثر اخباری که انبیاء از حال و آخرت و قیامت و بهشت و جهنم آورده اند، مقصود از آن ها همان لفظشان و مفهوم خطابشان نیست ...

کذلک من ادّعى نبوَّةَ أحدٍ مع نبینا - صلى الله علیه وسلم - أو بعده کالعیسویة [من] الیهود القائلین: بتخصیص رسالته إلى العرب، وکالخرَّمیة القائلین: بتواتر الرسل، وکأکثر الرافضة القائلین: بمشارکة علیٍّ فی الرسالةِ للنبیَّ - صلى الله علیه وسلم - ...


علاء الدین ابن العطار، علی بن إبراهیم بن داود (المتوفى 724 هـ)، الاعتقاد الخالص من الشک والانتقاد،ص223، المحقق: الدکتور سعد بن هلیل الزویهری، الناشر: وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامیة، قطر، الطبعة: الأولى، 1432 هـ - 2011 م.


همچنین کسی که مدعی نبوت کسی به همراه نبوت پیامبر (ص) یا پس از ایشان باشد، مانند عیسوی های یهودی که معتقد به تخصیص رسالت وی به عرب هستند و مانند خرمیه که معتقد به تواتر پیامبران هستند و مانند اکثر روافض که معتقد به شراکت علی در رسالت پیامبر (ص) هستند ... [کافر هستند]

نظرات  (۱)

به نام خدا

مطلبی که گذاشتید صحیح است.

ولی

صحبت های بعضی از روحانیون شیعه که اسم خودشان را عارف و فیلسوف گذاشتن و ترویج تفکراتی مثل وحدت وجود و قدم عالم و گوساله پرستان هم خدا را پرستش می کنند راه را برای سخنانی مثل همین ابن عطار باز می کند

در پناه حق
پاسخ:
با تشکر از نظر شما.

اولا : نسبت دادن چنین چیزی به مکتب امامیه قطعا دروغ است چرا که وقتی صحبت از عقیده ی یک مکتب می کنیم، منظور مساله است که مورد قبول اتجاهات و مشرب های مختلف از پیروان آن مکتب است.

ثانیا : این که در هر مکتبی کسانی پیدا بشوند که دارای عقائد فاسده و باطل باشند مساله ای کاملا طبیعی و اجتناب ناپذیر است.به عنوان نمونه اگر دقت کنید می بینید که در همین وبلاگ در بخش گفت و گوی درون شیعی به نقد کمال حیدری پرداخته ایم و سرقت های علمی و خلاف گویی ها و دروغ بستن های وی بر علمای مکتب اهل بیت علیهم السلام را ثابت کرده ایم با این که این فرد منسوب به تشیع است.حال اگر کسی پیدا بشود و به کمال حیدری علیه ما استدلال کند اصلا و ابدا استدلال او مقبول نیست چرا که اساسا ما خودمان به خلاف گویی و بطلان ادعاهای این شخص تصریح کرده ایم! ادعاهای باطل برخی مدعیان دیگر هم از همین سنخ است.

موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter