حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

زنده کردن مردگان به وسیله ی غیر انبیاء به تصریح ابن تیمیة (عالم سرشناس مخالفین شیعه)

همواره مشاهده می کنیم که مخالفین شیعه بسیاری از کرامات اهل بیت علیهم السلام را غلو تلقی کرده و آن را قبول نمی کنند.یکی از این کرامات، زنده ساختن مردگان به وسیله ی اهل بیت علیهم السلام می باشد.


مخالفین شیعه در حالی منکر این کرامت اهل بیت علیهم السلام می شوند که بسیاری از علمای آنان،این مساله را به عنوان کرامتی برای غیر انبیاء و بزرگانشان ثابت و مسلّم دانسته اند.


ابن تیمیة - عالم سرشناس و بزرگ مخالفین شیعه - در کتاب النوبات خویش چنین می نویسد :

وقد یکون إحیاء الموتى على ید اتباع الأنبیاء؛ کما قد وقع لطائفة من هذه الأمة، ومن اتباع عیسى ...


ابن تیمیه الحرانی الحنبلی، ابوالعباس أحمد عبد الحلیم (المتوفى 728 هـ)، النبوات،ص 807 و 808، المحقق: عبد العزیز بن صالح الطویان، الناشر: أضواء السلف، الریاض، المملکة العربیة السعودیة، الطبعة: الأولى، 1420هـ/2000م.


و گاهی زنده کردن مردگان به وسیله ی پیروان انبیاء صورت می گیرد مانند آن چه که برای گروهی از این امت و پیروان حضرت عیسی رخ داده است ...

محقق سَلَفی این کتاب در توضیح سخن ابن تیمیة می نویسد :

ذکر العلامة ابن کثیر رحمه الله تعالى کثیراً من القصص عن إحیاء الموتى فی أمة محمد صلى الله علیه وسلم.


ابن تیمیه الحرانی الحنبلی، ابوالعباس أحمد عبد الحلیم (المتوفى 728 هـ)، النبوات،ص 808، المحقق: عبد العزیز بن صالح الطویان، الناشر: أضواء السلف، الریاض، المملکة العربیة السعودیة، الطبعة: الأولى، 1420هـ/2000م.


علامه ابن کثیر بسیاری از داستان های مربط به زنده کردن مردگان در امت محمد صلی الله علیه [و آله] و سلم را نقل کرده است.

همچنین ابن تیمة در جایی دیگر از همین کتاب می نویسد :

بخلاف إحیاء الموتى: فإنّه اشترک فیه [کثیرٌ] من الأنبیاء، بل ومن الصالحین.


ابن تیمیه الحرانی الحنبلی، ابوالعباس أحمد عبد الحلیم (المتوفى 728 هـ)، النبوات،ص 821، المحقق: عبد العزیز بن صالح الطویان، الناشر: أضواء السلف، الریاض، المملکة العربیة السعودیة، الطبعة: الأولى، 1420هـ/2000م.


بر خلاف زنده کردن مردگان که بسیاری از انبیاء بلکه صالحین در آن مشترکند.

نظرات  (۳)

خدا قوت
پاسخ:
ممنون.

سلام حال بفرمایید کدام یک از صالحین توانسته است مرده ای را زنده کند ؟! یا کدامیک از امامان ودرکدام حدیث معتبر دست به این کار شگفت و معجزه گر زده است ؟!

پاسخ:
وعلیکم السلام

بر اساس برخی آیات قرآن کریم و روایات معتبر و همچنین تجربه‌های عینی در دوران تاریخی تا به امروز موارد قابل توجهی رخ داده است.

همچنین می‌توانید به حرم امام رضا علیه السلام و بخش مربوطه مراجعه کنید و لیست شفا یافتگان را ببینید. دقت داشته باشید که مسلویت حرم رضوی صرفا موارد قطعی و معتبر را ثبت می‌کند و نه هر ادعایی را. در این لیست کسی که فوت کرده و گواهی فوتش صادر شده نیز موجود است. همچنین در برنامه زندگی پس از زندگی که با افرادی که تجربه NDE داشته‌اند مصاحبه می‌کند، در فصل اول (23 اردیبهشت 1399) با یکی از همین افراد که فوت کرده و گواهی فوتش صادر شده اما با لطف امام رضا علیه السلام زنده شده به نام آقای حسن ظریف مصاحبه کردند. دقیقا تمامی مدارک صدور گواهی فوت ایشان و همه اتفاقات مربوطه موجود است و مدارک و شواهد عینی دارد.
بنده مخصوصا از موردی عینی و معاصر مثال زدم تا خودتان بروید و تحقیق کنید و برایتان ثابت شود. همین شخص (آقای حسن ظریف) الان زنده و حی و حاضر است و می‌توانید به مشهد و مغازه عطاری ایشان مراجعه کنید و مدارک و مستندات مربوط به ایشان را هم بررسی کنید.

موفق باشید

سلام وقتتون بخیر ایا مواردی در زمان حاضر وجود دارد که مرده ای که چند ماه یا چند سال از مرگ و دفن او می گذرد به دست ائمه زنده شده باشد؟

پاسخ:
وعلیکم السلام

می‌توانید به حرم امام رضا علیه السلام و بخش مربوطه مراجعه کنید و لیست شفا یافتگان را ببینید که موارد مشابه از برگشتگان از عالم مرگ نیز وجود دارد که با تایید پزشک گواهی فوتشان صادر شده اما زنده شده‍اند.. دقت داشته باشید که مسولین حرم رضوی صرفا موارد قطعی و معتبر را ثبت می‌کند و نه هر ادعایی را. در این لیست کسی که فوت کرده و گواهی فوتش صادر شده نیز موجود است.

همچنین در برنامه زندگی پس از زندگی که با افرادی که تجربه NDE داشته‌اند مصاحبه می‌کند، در فصل اول (23 اردیبهشت 1399) با یکی از همین افراد که فوت کرده و گواهی فوتش صادر شده اما با لطف امام رضا علیه السلام زنده شده به نام آقای حسن ظریف مصاحبه کردند. دقیقا تمامی مدارک صدور گواهی فوت ایشان و همه اتفاقات مربوطه موجود است و مدارک و شواهد عینی دارد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter