حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اهانت زشت روایات اهل سنت به امیر المؤمنین (ع) و اسماء بنت عمیس (رض) و طعن در غیرت امیر المؤمنین (ع)

مخالفین شیعه همواره مدعی محبت نسبت به اهل بیت علیهم السلام و پیروی از ایشان هستند و حتی در مواردی ادعا می کنند که شیعیان حقیقی اهل بیت هستند !!!

این ادعای باطل در حالی صورت می گیرد که موارد متعددی در کتب مخالفین شیعه موجود است که خلاف این را ثابت می کند.

در این مطلب به روایتی اشاره می کنیم که مخالفین شیعه آن را از زبان امیر المؤمنین (ع) نقل کرده اند و آن را صحیح نیز می دانند اما در روایت، طعن و اهانت زشتی نسبت به امیر المؤمنین و اسماء بنت عمیس (رض) وجود دارد.

أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الزُّبَیْرِ الْحُمَیْدِیُّ، حَدَّثَنَا سُفْیَانُ بْنُ عُیَیْنَةَ، عَنْ إِسْمَاعِیلَ، عَنْ قَیْسٍ قَالَ: قَالَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ: «کَذَّبَتْکُمْ مِنَ النِّسَاءِ الْحَارِقَةُ فَمَا ثَبَتَتْ مِنْهُمُ امْرَأَةٌ إِلَّا أَسْمَاءُ بِنْتُ عُمَیْسٍ».

البصری الزهری، محمد بن سعد بن منیع أبو عبدالله (المتوفى230 هـ)، الطبقات الکبرى ،ج8، ص 285، المحقق: إحسان عباس، دار النشر : دار صادر - بیروت ، الطبعة: الأولى، 1968 م.

الذهبی الشافعی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى748 هـ)، سیر أعلام النبلاء، ج2، ص 287، تحقیق: شعیب الأرنؤوط، محمد نعیم العرقسوسی، ناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ . [تعلیق شعیب الأرنؤوط : إسناده صحیح]

المقریزی، تقی الدین أحمد بن علی بن عبد القادر بن محمد (متوفاى845 هـ)،إمتاع الأسماع بما للنبی صلى الله علیه وسلم من الأحوال والأموال والحفدة والمتاع،ج6، ص 206، تحقیق وتعلیق محمد عبد الحمید النمیسی، ناشر: منشورات محمد علی بیضون دار الکتب العلمیة ـ بیروت، الطبعة الأولى، 1420 ه‍ ـ 1999م . [تعلیق المحقق محمد عب الحمید النمیسی : إسناده صحیح]

قیس بن ابی حازم می گوید : علی بن ابی طالب گفت : بر شما باد به زنان «حارقه» [1] .از آنان زنی ثابت قدم [سالم] نماند مگر اسماء بنت عمیس.

[1] منظور از زن حارقه زنی است که شهوتش بر وی غلبه می کند و دارای شهوتی بسیار قوی باشد.برخی نیز گفته اند منظور از آن زنی است که ضیقة الفرج باشد.

به راستی چه توهینی به امیر المؤمنین (ع) و اسماء بنت عمیس (رض) بالاتر از این که چنین شخصیتی در مقابل مردم بعد از آن که آنان را توصیه به این گروه از زنان می کند، همسر و ناموس خود را به عنوان مصداقی از این زنان معرفی می کند ! حتی در بین انسان های بی دین و کافر نیز کسی به این درجه از وقاحت و بی غیرتی نمی رسد که از ویژگی جنسی همسر خود سخن بگوید اما در کتب مخالفین شیعه که همواره مدعی محبت امیر المؤمنین (ع) هستند و در زمان مطرح شدن حقیقتی چون شهادت حضرت زهراء (س) با ریا و نفاق به یاد غیرت صدیق اکبر و فاروق اعظم امیر المؤمنین (ع) می افتند، چنین روایتی آمده است و آن را تصحیح می کنند و هیچ اشکالی نیز بر آن نمی گیرند!

نظرات  (۱)

سلام خدا قوت
پاسخ:
وعلیکم السلام.ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter