حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سلسله سرقت های علمی سید کمال حیدری در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» [20]

در مطالب قبلی مقدمات مهمی را در باب ضرورت نقد افکار و آراء و روش «سید کمال حیدری» و همچنین «سرقت علمی» نوشتیم که مطالعه ی این دومطلب قبل از مطالعه ی مطلب پیش روی شما مخاطبان گرامی بسیار ضروری است :

چرا نقد «سید کمال حیدری» ؟!


مقدمه ای بر سرقت های علمی «سید کمال حیدری»


در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است ، قصد داریم تا به یکی از سرقت های علمی پرشمار «سید کمال حیدری» در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» اشاره کنیم.

سید کمال حیدری در صفحه ی 206 و 207 می نویسد :

لأنّه بتقدیر أن یکون «الله» لفظاً مشتقّاً کان قولنا «الله» غیر مانع من أن یدخل تحته أشخاص کثیرة، لکون معناه حینئذ معنىً کلّیاً لا یمنع نفس مفهومه من وقوع الشرکة فیه؛ لأنّ اللفظ المشتقّ لا یفید إلّا أنّه شى‏ء ما مبهم حصل له‏ ذلک المشتقّ منه، وهذا المفهوم لا یمنع من وقوع الشرکة فیه بین کثیرین.

الحیدری،کمال، اللباب فی تفسیر الکتاب - الجزء الأول (سورة الحمد)، ص 206 و 207، الناشر : دار فراقد، الطبعة : الأولى، 1431 هـ - 2010 م.

با جست و جویی ساده در می یابیم این عبارات از کتاب تفسیر فخر رازی به سرقت رفته است !

لَوْ کَانَ لَفْظًا مُشْتَقًّا لَکَانَ مَعْنَاهُ مَعْنًى کُلِّیًّا لَا یَمْنَعُ نَفْسَ مَفْهُومِهِ مِنْ وُقُوعِ الشَّرِکَةِ فِیهِ لِأَنَّ اللَّفْظَ الْمُشْتَقَّ لَا یُفِیدُ إِلَّا أَنَّهُ شَیْءٌ مَا مُبْهَمٌ حَصَلَ لَهُ ذَلِکَ الْمُشْتَقُّ مِنْهُ وَهَذَا الْمَفْهُومُ لَا یَمْنَعُ مِنْ وُقُوعِ الشَّرِکَةِ فِیهِ بَیْنَ کَثِیرِینَ ... لِأَنَّ بِتَقْدِیرِ أَنْ یَکُونَ اللَّهُ لَفْظًا مُشْتَقًّا کَانَ قَوْلُنَا: «اللَّهُ» غَیْرَ مَانِعٍ مِنْ أَنْ یَدْخُلَ تَحْتَهُ أَشْخَاصٌ کَثِیرَةٌ.

الرازی الشافعی، فخر الدین محمد بن عمر التمیمی (المتوفى 604هـ)، التفسیر الکبیر أو مفاتیح الغیب، ج1، ص 163، الناشر : دار الفکر، الطبعة: الأولى، 1401 ه - 1981 م.

آیا انسان اخلاق مدار و عادل و با تقوا دست به چنین عمل زشتی (سرقت علمی) می زند ؟!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۹
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

افشای دروغ های سید کمال حیدری

افشای سرقت های علمی سید کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دانلود کتاب های کمال حیدری

درس خارج سید کمال حیدری

درس خارج فقه سید کمال حیدری

درس فقه المراة سید کمال حیدری

دروس خارج فقه سید کمال حیدری

دروس سید کمال حیدری

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سرقت های علمی سید کمال حیدری

سرقت های علمی سید کمال حیدری از فخر رازی

سرقت های علمی کمال حیدری در اللباب فی تفسیر الکتاب

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری فقه المراة

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کیست

شبهات سید کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

مارتین لوتر شیعه

مارتین لوتر شیعه کمال حیدری

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات سید کمال حیدری

کمال حیدری امام زمان

کمال حیدری خمس

کمال حیدری سرقت علمی

کمال حیدری شبکه کوثر

کمال حیدری ولایت فقیه

نظرات  (۳)

خدا قوت
پاسخ:
ممنون.

موفق باشید.
سلام علیکم ورحمه الله،استاد ما هم مثل شما منتظریم تا ببینیم بالاخره شخصی جواب منطقی به این مطالب میده یا نه،استاد یه سوالی داشتم ازتون در مورد شیخ احمد جعفری که فعالیت زیادی ضد سید کمال الحیدری میکنند،میخواستم بدونم این شخص واقعا از شاگرد های سید کمال هست ومطالبی که میذارن درسته یا نه مثل مطلبی که در مورد چهره ی مبارک حضرت صدیقه ی اطهر س از سید کمال الحیدری نقل کردند،واینکه این شخص همون احمد الجعفری هست که توی شبکه الولایه برنامه دارند؟پیشاپیش ممنون
پاسخ:
وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته.

ما هم خیلی وقت هست که منتظریم تا این جماعت در مورد سرقت های علمی و همچنین نسبت های دروغ کمال حیدری به علماء پاسخگو باشند اما به جز تهمت و دروغ بستن بر ما و ادعاهای بی دلیل چیزی ازشون ندیده ایم.

شیخ احمد الجعفری (که در الولایة هم برنامه داره) مدت قابل توجهی شاگرد کمال حیدری بوده و بنده مفصلا با ایشون قبلا صحبت کرده ام.هدف اصلی ایشون استفاده از دروس شرح فصوص کمال حیدری بوده و دروس شرح فصوص کمال حیدری خصوصی هست و فقط حلقه ای خاص و شناخته شده از شاگردان کمال حیدری رو به اون راه میدن و به همین دلیل مدت قابل توجهی در دروس فقهی کمال حیدری شرکت میکنه تا بتونه اعتماد رو جلب کنه و بعدا به این دروس راه پیدا میکنه و بعد از مدتی متوجه انحرافات کمال حیدری میشه و نهایتا وقتی میبینه کمال حیدری سعی در جا انداختن انحرافات فکری خودش داره، تصمیم به نشر بعضی از اون ها و بخش کوچکی از اون ها میگیره که فایل های صوتی مربوط به این عقائد انحرافی بر روی کانال یوتیوب شیخ احمد الجعفری موجود هست.

انحرافات کمال حیدری در این فایل های صوتی به خوبی مشهود هست و هم شامل انحرافات سیاسی هست و هم شامل انحرافات عقیدتی.به هیچ وجه کمال حیدری ای که در مقابل دوربین هست همون کمال حیدری پشت دوربین نیست ! حضور در راهپیمایی 22 بهمن و تمجید از رهبری و موارد مشابه همه و همه برای جلوی دوربین هست! پشت دوربین کاملا خلاف این هست ! همینطور در مورد عقائد و افکار.اگر به دلیل عدم اجازه ی برخی نمی بود بنده فایل های مربوط به انحرافات سیاسی و همچنین اون دسته از انحرافات عقیدتی که شیخ احمد الجعفری پخش نکرده رو پخش میکردم اما فعلا اجازه ی چنین کاری رو ندارم.

کسی که دروس کمال حیدری رو به دقت دنبال کرده باشه و این فایل ها رو هم گوش کنه متوجه میشه که تقریبا تمام تشکیک های کمال حیدری که در دروسش به صورت شبهه مطرح میکنه و هیچ وقت هم بهش جواب نمیده و جواب نخواهد داد اعتقاد قلبی خودش هست اما در دروس علنی چون ترس این رو داره که هجمه ی شدید بشه علیهش به صورت شبهه مطرح میکنه و همیشه هم از این ترفند استفاده میکنه که «ممکنه بگید سیدنا شنو رایک ؟ ذاک بحث آخر!» و اینطوری از ارائه ی نظر خودش فرار به جلو میکنه !

مثلا پشت دوربین مساله ی امام زمان رو دکان و دستگاهی میدونه که نواب اربعه اون رو ایجاد کردن تا سر شیعیان رو کلاه بگذارن ! اما چون در درس علنی جرات اظهار این عقیده رو نداره میاد و در این مساله که اصلا نواب اربعه امام زمان رو دیده باشن تشکیک میکنه !!! هیچ وقت هم جواب نمیده و نخواهد داد ! اساسا دلیل اصلی تناقضات کمال حیدری هم همین هست که جرات به اظهار عقائد حقیقی خودش در مقابل دوربین نداره.

در مورد اهانت به حضرت زهراء هم مطلبی رو خدمتتون عرض میکنم : بعد از انتشار این مطلب از سوی شیخ احمدالجعفری به بخش فارسی سایت کمال حیدری پیام دادیم و خواستار جواب شدیم.جواب دادن که این آقا ! (شیخ احمد الجعفری) فقط یه مدت کوتاهی در دروس کمال حیدری بوده و این ادعاش هم دروغ هست ! (تصویر این پیام رو از سایت کمال حیدری داریم) بعد در ادامه گفتن کمال حیدری در یکی از دروسش در مقام نقل از یکی از مخالفین بوده و این رو تقطیع کرده اند ! همین جواب سایت کمال حیدری برای من مشخص کرد که چه قدر این ها نادانسته و بدون علم دفاع میکنن از کمال حیدری و اصلا خبر ندارن چی شده ! این مطلب اصلا در قالب کلیپ منتشر نشده بود بلکه شیخ احمد الجعفری به صورت مکتوب نوشته بود و به علاوه اصلا در دروس علنی کمال حیدری هم نبوده که بخوان اینطوری به راحتی تقطیع کنن.ضمنا ادعای دفتر کمال حیدری مبنی بر این که شیخ احمد الجعفری مدت خیلی کمی شاگرد کمال حیدری بوده هم کذب محض بود و بنده از ایشون پرسیدم و گفتن من فقط بیش از 300 ساعت صوت که خودم از دروس کمال حیدری برای یادداشت برداری ضبط میکردم داره و چه طور ممکنه کسی با این حجم از صوت فقط مدت کوتاهی شاگرد کمال حیدری باشه ؟!

بعد از مدت کوتاهی به سایت کمال حیدری پیام دادیم و گفتیم لطفا کلیپ کامل رو شما پخش کنید تا شیخ احمد الجعفری رسوا بشه ! ماه ها گذشت و اما هنوز خبری نشده! به یکی از کارکنان دفتر کمال حیدری در همون زمان گفتیم چنین مطلبی گفته شده، دفاع شما چیه ؟! اون فرد گفت تا چند روز دیگه کلیپ کامل رو میذاریم! بعد از گذشت چند هفته (و نه چند روز) دیدیم کلیپی از یکی از دروس فقه المراة گذاشته اند که اساسا کمال حیدری داره مطلبی رو در مورد یکی از ویژگی های اخلاقی حضرت زهراء نقل میکنه و آخرش هم میگه من این رو قبول ندارم ! (البته لحن نقل قول کمال حیدری در همون کلیپ هم زننده است) بنده تا این کلیپ رو دیدم متوجه شدم که چه قدر دست دفتر کمال حیدری خالی هست و چه قدر راحت به دروغ رو میارن ! چون که اون کلیپ ادعایی شیخ احمد الجعفری از دروس خصوصی هست و نه دروس علنی و ما بین دروس شرح فصوص گرفته شده و نه فقه المراة و ثانیا کلیپ ادعایی شیخ احمد الجعفری در مورد خصوصیات ظاهری حضرت زهراء هست و نه خصوصیات اخلاقی ! اینجا بود که متوجه شدم دفتر کمال حیدری راهی به جز دروغ و فرار به جلو برای دفاع از اهانت ها و دروغ های این فرد نداره.

بعد از این قضایا بنده بارها و بارها به افراد مختلف از موسسه ی کمال حیدری تا مدافعانش پیام دادم و درخواست کردم شما فایل صوتی کامل اون کلیپ های شیخ احمد الجعفری رو بگذارید و ایشون رو رسوا کنید و ثابت کنید دروغ میگه ! ثابت کنید که مثلا کمال حیدری نگفته در قرآن اسرائیلیات هست ! ثابت کنید کمال حیدری وجود امام زمان رو توهم و دروغ و ساخته ی نواب اربعه نمیدونه ! ثابت کنید کمال حیدری زهد امیر المومنین رو انکار نکرده ! ثابت کنید کمال حیدری آیت الله محمد باقر و محمد محمد صادق الصدر رو بی عقل ندونسته! ثابت کنید کمال حیدری مدرسه و تفکر کانت رو برتر از مدرسه و تفکر امام صادق ندونسته ! و و و و ...

اما هیچ پاسخی داده نشد و حتی یک مورد رو هم جواب ندادند ! تنها پاسخ این بود که این فرد (شیخ احمد الجعفری) کار مخالف اخلاق و تقوا انجام داده که از جلسات خصوصی فایل ضبط کرده و پخش میکنه !!!

جالب این که بعد از اهانت کمال حیدری به آیت الله محمد محمد صادق الصدر، جریان صدری های عراق فشار شدیدی به کمال حیدری آوردند و وقتی دیدند تقطیعی در کار نیست به دفتر کمال حیدری در عراق هجوم بردند و اون رو تخریب کردند و مقتدی صدر هم بیانیه ای چهار صفحه ای علیه کمال حیدری صادر کرد و در اون از کمال حیدری اسم هم آورد.

البته سابقا از کمال حیدری یک مصاحبه ی دیگه ای هم پخش شده بود که در اون آیت الله سیستانی رو عامل سرویس های جاسوسی غرب میدونه و مرجعیت رهبری رو هم صرفا سیاسی میدونه و نه فقهی ! بعد از اون مصاحبه هم هجوم شدیدی از سوی بسیاری از فضلاء و محققین حوزه علیه کمال حیدری صورت گرفت و اون فایل صوتی کاملش هم بعدا به وسیله ی یکی از شاگردان سابق کمال حیدری که ازش جدا شد روی اینترنت قرار گرفت و نماینده ی آیت الله سیستانی (شیخ حسون) هم بیانیه علیه کمال حیدری صادر کرد و صراحتا هم گفت که این فایل صوتی کامل هست و تقطیعی هم در اون صورت نگرفته.فرد مصاحبه کننده با کمال حیدری هم یک دانشجوی عراقی ساکن انگلیس به نام ایهاب الفضلی بود که در اون زمان از طرفداران کمال حیدری بود و بعد از اون مصاحبه و بازگشت به انگلیس از مخالفین کمال حیدری شد.

موفق باشید.
۰۲ مهر ۹۹ ، ۲۰:۰۰ علی ربانی

ایت الله سید کمال حیدری را من برنامه هایش را دیده ام .خیلی عالی جواب می دهد .بیش از حد علم دارد با این سن انسان گیج می شود از این همه علم ،یکنابغه جهانی در مذهب شیعه است حیف که دیگر در شبکه کوثر نیست همان یک سلسله بحث هایش از مفاخر است .متاسفانه کسی نمی تواند جایش را پر نماید ای کاش از او بیشتر استفاده می شد ،ضریب هوشی اش خیلی بالاست ،تقریبا در حد نابغه است .

پاسخ:
سلام علیکم

شما صرفا با دیدن برنامه های ایشان در شبکه ماهواره ای الکوثر این قضاوت را مطرح می فرمایید.بد نیست به سلسله نقد های ما در وبلاگ [کلیک کنید] و همچنین چتند قسمت از برنامه اینترنتی بن بست [کلیک کنید] نگاهی بیندازید.

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter