حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابوحنیفه (امام حنفی مذهبان) : نوشیدن مسکرات (مایعات مست کننده) حلال است !

یکی از ویژگی های مذهب مخالفین شیعه به صورت عام آن است که در آن فتاوای عجیب و غریب و مخالف قرآن و سنت حقیقی پیامبر (ص) زیاد به چشم می خورد.

یکی از چهره هایی که در صدور آراء و فتاوای شاذ بسیار شناخته شده ، ابوحنیفة (امام حنفی مذهبان) می باشد.

در روایتی معتبر می خوانیم :

حَدَّثَنِی إِبْرَاهِیمُ، ثنا أَبُو سَلَمَةَ، عَنْ أَبِی عَوَانَةَ، قَالَ: " سُئِلَ أَبُو حَنِیفَةَ عَنِ الْأَشْرِبَةِ، فَمَا سُئِلَ عَنْ شَیْءٍ، إِلَّا قَالَ: لَا بَأْسَ بِهِ، وَسُئِلَ عَنِ الْمُسْکِرِ فَقَالَ: حَلَالٌ ".

الشیبانی، عبد الله بن أحمد بن حنبل (متوفاى290هـ)، السنة، ج1، ص 207،ص 321، تحقیق: د. محمد سعید سالم القحطانی، ناشر: دار ابن القیم - الدمام، الطبعة: الأولی، 1406هـ . [تعلیق المحقق : إسناده صحیح]


الصیرفی الحنبلی ، أبو الحسینی المبارک بن عبد الجبار الطیوری بن عبد الله (متوفاى500هـ) ، الطیوریات من انتخاب الشیخ أبی طاهر السلفی ،ج3، ص 977، تحقیق : دسمان یحیی معالی ، عباس صخر الحسن ، ناشر : أضواء السلف - الریاض / السعودیة ، الطبعة : الأولی ، 1425هـ -2004م . [تعلیق المحقق : أخرجه عبد الله بن أحمد فی السنة 1/207 ، عن إبراهیم به ورجال إسناده ثقات]

ابو عوانه (از علماء و ائمه ی مخالفین شیعه و از تابعین) می گوید از ابوحنیفه در مورد نوشیدنی ها سؤال شد و او از چیزی در این مورد سؤال نشى مگر این که گفت مشکلی ندارد و از او در مورد مُسکِر (مایه ی مست کننده) سؤال شد و ابوحنیفه گفت حلال است.

سند این نقل صحیح است و «محمد سعید سالم القحطانی» (محقق متشدد کتاب السنة عبد الله بن احمد) آن را تصیح کرده و محقق سَلَفی کتاب الطیوریات نیز راویان روایت در کتاب السنة را تماما ثقه دانسته است.

نظرات  (۹)

۱۳ تیر ۹۷ ، ۰۹:۴۲ مهندس رضا عباسی
درد بر شما یار راستین حضرت مهدی
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
سلام و درود بر شما.ان شاء الله که همه ی ما بتونیم جزو یاران واقعی حضرت باشیم.
وای ....گاهی جا افتادن یه حرف کل معنی و منظورو عوض می کنه.درود:درد
چه خوب که شما حواستون هست.
پاسخ:
اشتباه تایپی عادی هست.
۱۳ تیر ۹۷ ، ۱۰:۱۹ مهندس رضا عباسی
ان شاالله
مایل بودین بیاین همو دنبال کنیم
ممنون
پاسخ:
دنبال شدید.
۱۳ تیر ۹۷ ، ۱۰:۳۲ مهندس رضا عباسی
ممنون
شما هم دنبال شدین
پاسخ:
خواهش میکنم.

تشکر.
همه موبدان زرتشتی شراب رو حرام اعلام کردند.چیزی که عقل رو زایل کنه و انسان رو از خود بیخود کنه ممنوع هست.یهودیت هم قبول نداره.مسیحیت هم فقط در عشای ربانی و برای مراسم نه در حد مست شدن...
اما ابوحنیفه مسلمانی که اشهد ان محمد رسول الله میگه و شاگرد امام صادق بوده شراب رو مجاز میدونه....
اگر میخوای بگی در زرتشتیت هم شراب بوده و در اینده تو وبلاگ میذارمش ...جوابت تکراری هست.
پاسخ:
نوشیدن شراب و استفاده از مواد مخدر و افیون در آیین زرتشتی و به خصوص برای سیر و سلوک عرفانی امری مسلم و قطعی هست و در متون معتبر زرتشتی مانند ارداویراف نامه هم وارد شده.

در مورد ابوحنیفه خود علمای اهل تسنن هم تصریح کرده اند که مسلمان بودنش محل اختلاف هست و علاوه بر این، شاگردی ابوحنیفه در محضر امام صادق به معنای پیروی نیست و اتفاقا هر آن چه ابوحنیفه از امام صادق یاد گرفته عامدانه باهاش مخالفت کرده.
نخیر...بنگ در ارداویراف نامه به اون معنی که مخدر باشه و معتاد کنه نیست.مثل قاط در یمن هست گیاهی که آدمو به خواب می بره یا تنبل می کنه....الان هیچ موبدی و هیچ اتشکده ای شراب رو تایید نمی کنه.راستی یه کتابم در پاسخ به شبهات زرتشتی گری نوشته شده اونم بخونید بد نیست
پاسخ:
اتفاقا بنگ هم در ارداویراف نامه و هم در غیر ارداویراف نامه دقیقا به معنای ماده ی افیونی ای هست که انسان رو از حالت طبیعی خارج میکنه و ارداویراف هم همینطوری به معراج رفت! نظر بسیاری از محققین زرتشتی پژوه هم همینه.راهی برای توجیه نیست.
نه...یهودی ها هم شراب می خورن همه شون.فیلم ها و عکسهای جشن پوریم رو ببینید.اینقدر افراط کردن که بیهوش شدند.اتفاقا شراب و لهو ولعب یکی از راهکارهای خاخام هاست برای نگه داشتن جوانان یهودی در این ایین...تا سرش گرم همین چیزا باشه و نخواد بره تحقیق درباره سایر ایین ها و ادیان.
مسیحی ها هم میگن  شراب عشای ربانی اشاره داره به خون مسیح که ریخته شد برای امتش و...
اتفاقا اون فقط مذهب تشیع هست که حضرت امیرالمومنین درباره شراب چه عبارات سنگینی به کار بردن که نشون میده تا چه حد حضرت بیزار بودن از این.
همین روایت که اگر قطره شرابی در چاهی بریزه و...کاملش رو سرچ بزنید و قضاوت کنید.
۱۳ تیر ۹۷ ، ۱۵:۵۷ فریباخانم
شراب در ایین زرتشت و دوره باستان اتفاقا رایج بوده.واژه"سوما"رو بررسی کنید که تنها کلید واژه زنده از باستان هم هست به معنی شرابی که روح رو از بدن جدا می کنه.هنوز هم در برخی گویش های گیلانی این واژه عینا استفاده میشه.(البته در زبان کردی امروز معنیش متفاوت هست)اما در باستان به معنی شراب بوده.
همچنین در الواح منتشر شده از فرنکه وزیر تشریفات دربار داریوش هخامنشی که کامرون منتشر کرد شراب حتی در جیره روزانه کارگرها هم وجود داشت و زنها هم مصرف می کردند.
معراج کرتیر هم با بنگ(شاهدانه)بود.
درباب پاسخ به شبهات زرتشتی گری هم بیشتر به توجیه شبیه هست تا بیان واقعیت...مثلا درباره زن دشتان که در طویله نگهداری می شد گفتن نه اتاقی جدا برای استراحت بود تا این چند روز در ارامش تمام بشه و با تجدید قوا برگرده.
نه تنها مقاله بسیار جالب بود.مباحث  دوستان هم عالی بود.مخالفین اگر مودب باشن در ارتقای سطح علمی بحث خیلی کمک می کنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter