حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سلسله سرقت های علمی سید کمال حیدری در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» [16]

در مطالب قبلی مقدمات مهمی را در باب ضرورت نقد افکار و آراء و روش «سید کمال حیدری» و همچنین «سرقت علمی» نوشتیم که مطالعه ی این دومطلب قبل از مطالعه ی مطلب پیش روی شما مخاطبان گرامی بسیار ضروری است :

چرا نقد «سید کمال حیدری» ؟!


مقدمه ای بر سرقت های علمی «سید کمال حیدری»


در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است ، قصد داریم تا به یکی از سرقت های علمی پرشمار «سید کمال حیدری» در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» اشاره کنیم.

سید کمال حیدری در صفحه ی 398 می نویسد :

ولعلّ المتحصّل من مجموع ما تقدّم أنّ هذه المادّة تفید ما یقابل الاهتداء، فیکون الضلال: فقدان الرشاد والدلالة إلى المقصود، سواء کان فى جهة مادّیة أو معنویة. ومن لوازم ذلک: الخطأ، العدول عن الطریق، الضیاع، الغیبوبة، وغیرها، فإنّ هذه الأمور تتحقّق فى أثر عدم حصول الاهتداء إلى المقصود.

الحیدری،کمال، اللباب فی تفسیر الکتاب - الجزء الأول (سورة الحمد)، ص 398، الناشر : دار فراقد، الطبعة : الأولى، 1431 هـ - 2010 م.

با جست و جویی ساده در می یابیم این عبارات از کتاب «التحقیق فی کلمات القرآن الکریم» اثر علامه مصطفوی به سرقت رفته است !

أنّ الأصل الواحد فی هذه المادّة: هو ما یقابل الاهتداء، فَالضَّلَالُ‌ هو عدم الاهتداء، و الْإِضْلَالُ‌ هو فقدان الهدایة، أى جعل شی‌ء ضالّا فَالضَّلَالُ‌: فقدان الرشاد و الدلالة الى المقصود، سواء کان فی جهة مادّیّة أو معنویّة.
و من لوازم هذا الأصل: الخطأ، الذهاب فی غیر حقّه، العدول عن الطریق، الضیاع، الغیبوبة، و غیرها.
فانّ هذه الأمور تتحقّق فی أثر عدم حصول الاهتداء الى المقصود، کما أنّ الدفن خلاف المسیر و الحرکة الى المقاصد الدنیویّة، و خلط الماء فی اللبن على خلاف استمرار الحالة اللبنیّة و خلوصها.
و قلنا إنّ‌ الضَّلَالَ‌ هو فقدان الاهتداء الى المقصود.

مصطفوی،حسن، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، ج7،ص 40، الناشر : مرکز نشر آثار العلامة المصطفوی، الطبعة : الأولى، 1385 ش.

آیا انسان اخلاق مدار و عادل و با تقوا دست به چنین عمل زشتی (سرقت علمی) می زند ؟!

نکته : مساله ی تاسف آور آن است که سید کمال حیدری نه تنها در داخل کتاب و در پاورقی ها به این مصدر ارجاع نداده، بلکه اساسا نام این کتاب را در لیست پایانی مصادر کتاب هم ذکر نکرده است !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter