حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سلسله سرقت های علمی سید کمال حیدری در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» [11]

در مطالب قبلی مقدمات مهمی را در باب ضرورت نقد افکار و آراء و روش «سید کمال حیدری» و همچنین «سرقت علمی» نوشتیم که مطالعه ی این دومطلب قبل از مطالعه ی مطلب پیش روی شما مخاطبان گرامی بسیار ضروری است :

چرا نقد «سید کمال حیدری» ؟!


مقدمه ای بر سرقت های علمی «سید کمال حیدری»


در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است ، قصد داریم تا به یکی از سرقت های علمی پرشمار «سید کمال حیدری» در کتاب «اللباب فی تفسیر الکتاب» اشاره کنیم.

سید کمال حیدری در صفحه ی 362 می نویسد :

وإنما یفعلون ذلک فى کلّ سین بعدها غین أو خاء أو قاف أو طاء، وإنّما قلبوها هنا صاداً لتُطابق الطاء فى الإطباق والاستعلاء والتفخیم مع الرّاء، استثقالًا للانتقال من سفل إلى علوّ.

الحیدری،کمال، اللباب فی تفسیر الکتاب - الجزء الأول (سورة الحمد)، ص 362، الناشر : دار فراقد، الطبعة : الأولى، 1431 هـ - 2010 م.

با جست و جویی ساده در می یابیم این عبارات از تفسیر ابن عاشور (عالم مشهور اهل سنت) به سرقت رفته است که خود او نیز این جملات را از مصدری دیگر نقل کرده و بدان ارجاع داده و امانت را رعایت کرده است !

فِی لطائف الإشارات عَن الجعبرى: إِنَّهُم یَفْعَلُونَ ذَلِک فِی کل سین بعْدهَا غین أَو خاء أَو قَاف أَو طاء وَإِنَّمَا قلبوها هُنَا صادًا لتطابق الطَّاء فِی الإطباق والاستعلاء والتفخم مَعَ الرَّاء استثقالا للانتقال من سفل إِلَى علو اهـ .

ابن عاشور، محمد الطاهر (متوفای1284هـ) التحریر والتنویر،ج1، ص190، الناشر : الدار التونسیة للنشر - تونس، سنة النشر: 1984 هـ .

آیا انسان اخلاق مدار و عادل و با تقوا دست به چنین عمل زشتی (سرقت علمی) می زند ؟!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۰
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

انحرافات سید کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

درس خارج سید کمال حیدری

درس خارج فقه سید کمال حیدری

دروس خارج فقه سید کمال حیدری

دروس سید کمال حیدری

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سرقت های علمی سید کمال حیدری

سرقت های علمی سید کمال حیدری از ابن عاشور

سرقت های علمی کمال حیدری در اللباب فی تفسیر الکتاب

سید کمال حیدری سرقت علمی

سید کمال حیدری سرقت علمی از ابن عاشور

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری کیست

شبهات سید کمال حیدری

علامه سید کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

مارتین لوتر شیعه

مارتین لوتر شیعه کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات سید کمال حیدری

کتاب اللباب فی تفسیر الکتاب

کتاب اللباب فی تفسیر الکتاب کمال حیدری

کتاب های سید کمال حیدری

کمال حیدری ابن عاشور

کمال حیدری سرقت علمی

کمال حیدری شبکه کوثر

کمال حیدری ولایت فقیه

نظرات  (۶)

سلام و درود
از طرفداران جناب کمال حیدری ادعا کردند که برای شما پاسخ فرستادند اما شما سکوت کردید و جواب ندادین.تا جایی که ما دیدیم فقط اهانت بود اما گفتن اونها فرستاده های خود شما هستند!! جناب «جلال فیض بخش» که از طرفداران و مدرسان کتب ایشون هست اعتقاد دارن این فقط فرافکنی و اهانت به کمال حیدری هست و...
اگر صحبت های ایشون رو علمی و به جا دیدین لطفا پاسخ بدین ممنون..

ضمنا ما هم تاکید کردیم درخواست مناظره با شرط و شروط مدرک حوزه و ...فرار هست.به عبارتی مدرک گرایی خیلی وقته دوره اش تمام شده.مثل اون عزیزی که لیسانس حسابداری داره کت و شلواری و سه تیغم هست اما هزاران نفر از جمله خود بنده رو را جذب مهدویت کرد...

پاسخ:
وعلیکم السلام.

اولا : ایشون مدتی پیش فقط یک فایل صوتی حدود بیست دقیقه ای فرستاده بودند که به زعمشون در پاسخ به قسمت سوم یا چهارم برنامه ی بن بست بود ! جدای از این که بخش اعظمی از اون نصیحت و توصیه و صحبت های صرفا انشائی بود (مثلا این که کمال حیدری عالم است و چنین و چنان) اصلا هیچ ارتباطی به دروغ های کمال حیدری و یا سرقت های علمیش نداشت! به علاوه ما در برنامه ی بن بست هنوز نقد علمی رو شروع نکردیم که کسی بخواد نقد بکنه ! تا الان صرفا مقدمه ای بوده برای آشنایی کلی با کمال حیدری.اون چیزی که باید جواب داده بشه دروغ های این فرد و سرقت های علمیش هست!

ثانیا : این همه وقت هست ما دروغ ها و سرقت های علمی کمال حیدری رو قرار دادیم دریغ از یک پاسخ ! حتی برای راحتی کار این دوستان اومدیم و یک دروغ رو (دروغ بستن کمال حیدری بر آیت الله حکیم) رو انتخاب کردیم و گفتیم بیایید جواب بدید ! دریغ از یک پاسخ ! در مورد سرقت های علمی هم دریغ از یک پاسخ ! حتی یکی از دوستداران کمال حیدری برای ما فایل صوتی فرستاده بود و میگفت این بحث سرقت های های علمی کمال حیدری بازی با آبروی این شخص هست و دست بردار از این کار!!! این هم شد نقد علمی ؟! (فایل صوتی در نزد ما محفوظ هست)

ثالثا : این دوستانی که اینگونه متاسفانه با بی تقوایی مثلا میگن «فرستاده های خود من» !!! انتظار بحث علمی حقیقتا نباید داشت ازشون.همه ی مشخصات و آی پی و ایمیل کسانی که کامنت میذارن کاملا مشخصه و به راحتی میشه ثابت کرد که این ها از کجا هستند و چه کسی هستند.بنده به شخصه دوست ندارم از الفاظ و عباراتی مثل این که «الا لعنة الله علی الکاذبین» استفاده کنم چون مشرب و منهجم این نیست اما فعلا توصیه میکنم که این دوستان تقوا داشته باشند.این نوع نسبت ها تهمت هست و عین بی تقوایی هست.علم دین اگر بر اخلاق افراد تاثیر نگذاره چه فایده ای داره؟!

رابعا : بحث «دروغ» و «سرقت علمی» چیزی نیست که ارتباطی به مباحث کلامی داشته باشه ! این دوستان بعد از چند ماه درخواست ما همون یه دونه دروغ کمال حیدری رو از میان انبوه دروغ هاش پاسخ بدن و در مورد سرقت های علمی این شخص پاسخگو باشن کفایت میکنه !

خامسا : چند نفر باید بگن و تاکید کنن که این دوستان از تعصبات بیجا روی افراد غیر معصوم دست بردارن ؟! شیخ جعفر تبریزی میگه کمال حیدری منحرفه و دروغ گفته ! آیت الله میلانی میگه این شخص منحرفه ! جمع کثیری از اساتد حوزه میگن منحرفه ! دفتر آیت الله مکارم به نقل از ایشون میگه این شخص مشکلات فراوان داره و امیدواریم توبه کنه ! آیت الله بشیر نجفی میگه این شخص گمراهه و و و و .... ! همه ی این علماء و بزرگان هم بیسوادن ؟! حالا شخص من اصلا بیسواد ! این بزرگان هم همه بیسوادن و هیچی نمیفهمن ؟! فقط کمال حیدری با این همه دروغ و سرقت علمی میفهمه ؟! برخی مواردی از برخی نمایندگان مراجع داریم که هنوز منتشر نکردیم و فعلا هم بنای انتشارش رو نداریم (با این که بنده اجازه ی انتشار رو ازشون گرفتم).صبر کردیم و تحمل کردیم.اما اگر بنا بشه برخی موارد رو منتشر کنیم فکر کنم این دوستان مراجع و علماء رو هم به باد ناسزا و فحش بگیرن!

ان شاء الله در آینده ی نزدیک علاوه بر موارد قبلی، موارد جدیدی در مورد نظرات علماء در مورد این شخص و عقایدش قرار خواهیم داد.

در بحث علمی، باید برخورد علمی و محترمانه باشه.چندین ماه گذشت ! ما نه در مورد دروغ های کمال حیدری و نه در مورد سرقت های علمیش پاسخی ندیدیم و نشنیدیم ! فقط یا ما رو به بیسوادی متهم کرده اند و یا میگن تهمته و تخریب و تقطیع !

در پایان باید عرض کنم : گذشت اون دورانی که با شانتاژ و قلدر مآبی و دسته کشی برای افراد نیرو جذب میکردن و حزب سازی میکردند ! در دنیای امروز کوچک ترین خطایی (به خصوص اگر تعمدی باشه) میتونه فرد رو تا پایان زندگیش به حاشیه ببره ! در مورد کمال حیدری هم همین شده دقیقا ! با برخی اتفاقات و همچنین برخی صحبت هایی که در برخی مکان ها شده (از ذکر تفاصیل معذورم) این شخص به دست خودش، خودش رو تا آخر عمرش متاسفانه سوزوند ! در حالی که میتونست به عنوان یک مهره ی تاثیر گذار به مکتب خدمت کنه اما با دروغ بستن بر علماء و سرقت علمی به اینجا رسید کارش ...
اول اینکه عین جمله«شاگردان آقای حیدری نیستند بلکه فرستاده های خود آقای شرفی هستند»..در گروه ندای شیعه در ایتا مطرح شد و دوستانم اسکرین شات هم تهیه کردند،خود پیام هم فوروارد و ذخیره شد یه وقت انکار نشه که ما نگفتیم!!

دوم هم اینکه ما از ایشون درخواست کردیم برای ماهایی که تازه مطالعات دینی رو شروع کردیم مناظره کنند و پاسخگو باشند و ایشونم قول مساعد دادند.ضمن اینکه اعتراض ایشون و طرفداران حیدری این بود که در برنامه بن بست اهانت هایی میشه از قبیل سارق هتاک بیسواد.....البته بنده متوجه نشدم وقتی سرقت اثبات میشه پس اسمش چیه؟ و به اون شخص چی باید گفت مثلا؟
ممنون از شما
ما همچنان مطالب رو دنبال می کنیم.
پاسخ:
اولا : خوشحال میشیم دلیلی هم اگر دارند بیارن که خدای ناکرده تهمت نباشه ! ما آماده هستیم که آی پی ها و ایمیل های مختلف رو قرار بدیم تا ثابت بشه که چه کسی دروغ میگه و تهمت میزنه و چه کسی راست میگه.

ثانیا : همین موارد سرقت های علمی و تدلیس ها و دروغ ها رو پاسخگو باشند کفایت میکنه.

ثالثا : بنده هرگز به این شکل نگفتم که «سارق» و «هتاک» و بیسواد» ! این هم تهمت هست و خود شما میتونید به قسمت های منتشر شده مراجعه کنید تا ببینید که بنده راست میگن و یا اون دوستان بزرگوار.این هم تهمتی هست از جانب این عزیزان.بنده گفته ام و میگم و خواهم گفت که کمال حیدری مرتکب «سرقت علمی» شده و این عین حقیقت هست و اسنادش هم منتشر شده و خواهد شد.

رابعا : تمام درخواست ما از همه این هست که مطالب همه رو دنبال کنند و بررسی کنند و به هر نتیجه ای رسیده اند همون رو مکلف هستند بین خودشون و خدای خودشون که بهش عمل کنند.

موفق باشید.
به گروه ندای شیعه تو ایتا مثل تلگرام نظارت نمیشه برای همین هرکسی هر تبلیغی میتونه بکنه مثل این برادر گرامی که صوت تدریس شون از کمال حیدری رو گذاشتن و بعدم گفتن ما جواب دادیم و ایت الله فلانی هم حمایت کرده!!
کل مدرک این بزرگوار در پیام یکی از اساتید خلاصه میشه که گفتن" نقد با اهانت فرق داره"...سوال پیش میاد:
مگر اون استاد عزیز با وجود سطح علمی بالا  معصوم هستن که ما خودمون رو پشتش قایم کنیم و برای ادعای پوچ مون بگیم:خب فلانی هم موضع گرفته!!! کدوم موضع؟چه خبره؟ خوبه یه پیام از ایشون گرفتید وگرنه برای ادعاهای متعصبانه پوچ تون چه دلیل دیگری داشتید؟
بعدم اگر ایشون نقد رو وارد نمی دید می گفت نقد نکن اصلا‌.....ضمن اینکه وقتی مراجع موضع گیری کنند و بگن فلانی منحرف شده! دیگه حرف من و شما و اون استاد و این استاد در سایه قرار می گیره.
دوره رجز خوانی در این گروه ها هم تمام شده دیگه!من جواب دادم فلانی فرار کرد فلانی نرفته حوزه و....همه ما در مقابل کسی که درباره حضرت ولی عصر اون لحن رو داشت موظفیم!
راستی در پست ثابت کاربری پرسیده بود:چندتا از خروجی های ارزشمند حوزه در سطح جامعه رو نام ببرید..خوشحال میشم اینو جواب بدین.
کامنتش هست میتونید خودتون سوالش رو ببینید.
پاسخ:
مدار بحث باید منطق و بحث علمی باشه ! ما تا این لحظه که این پاسخ رو دارم می نویسم در این وبلاگ، 55 مطلب در نقد کمال حیدری از دروغ ها و سرقت های این شخص گذاشته ایم.خب این ها رو جواب بدن ! از دروغ بستن بر شیخ کلینی و آیت الله حکیم و آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی تا سرقت های علمی این شخص.

اگر هم قرار به استناد به اشخاص هست که خب بسیاری از علماء و مراجع حفظهم الله صراحتا کمال حیدری رو منحرف و «ضال» (گمراه) و «مضل» (گمراه گر) دونسته اند.

کسی که پاسخی داشته باشه و دلیل داشته باشه نه روی به تهمت میاره و نه روی به جنجال و حاشیه سازی! سلاح ما در مطالبمون مستنداتی هست که ارائه می کنیم.مثلا تمام سرقت های علمی با اسکن هست و تمام دروغ های کمال حیدری در دروسش با دقیقه و ثانیه از دروسش.

اهل حق و انصاف و اهل تحقیق هیچ وقت فریب شانتاژ رو نمیخورن.دین ما و مکتب ما بسیار مهم تر از این هست که به خاطر یک شخص غیر معصوم که سرقت علمی و دروغش ثابت شده اون رو بفروشیم و آخرتمون رو خراب کنیم.
اون گروه به اسم ندای شیعه فعالیت می کنه و از ندای شیعه نیست....وگرنه خود ندای شیعه و کانال الغدیر هم در باب سرقت های کمال حیدری مطالبی میذارن.ولی خب طرفداران حیدری اونجا هم روزه سکوت گرفتن‌.
واقعا فکر می کنید با این حرفها از طرفداران سید کمال حیدری کم میشه؟ایشون حداقل دوبرابر سن شما سابقه پژوهش دارن....حداقل از جدش خجالت بکش.
پاسخ:
دوست عزیز ! این الان نقد علمی شما است ؟! مگر ما هدفمون دشمنی با اشخاص و اسم ها و کم کردن و زیاد کردن طرفدار کسی هست ؟! تعصب بیجا و کوروکورانه بر روی هر شخص غیر معصوم هرکسی و در هر جایگاهی باشه باطل هست.شما در برابر سرقت های علمی ایشون پاسخی ندارید ؟! در برابر نسبت های دروغی که ایشون به علماء داده اند صحبتی و پاسخی ندارید ؟! ایشون وقتی مثلا به آیت الله حکیم حداقل سه بار در یک موضوع دروغ بسته از جد آیت الله حکیم خجالت نکشیده ؟!
به نظر بنده اگر هم ای پی و ایمیل و....ببینن نه تنها باز برای پاسخگویی نمیان،بلکه راه های دیگه ای برای فرار پیدا می کنند و در خواست ها و شرط و شروط های جدید مطرح می کنند و در اخر میگن همه مطالب رو از مجازی پاک کنید تا ما بیاییم چون به استاد ما بی احترامی شده و... و نهایتا می ببینیم فقط وقت ارزشمند دنبال کننده ها بود که تلف شد.اگر دفاعیه قابل قبولی داشته باشن میان مطرح می کنند وگرنه از همین شرط و شروط ها و اتهامات می فهمیم راه حیدری باطل هست...
چون تا حالا هم پاسخگویی این بزرگواران رو دیدیم:
مدرک رو کن...تو اینستا چت کنیم...خب فلانی هم موضع گرفته!!!به کوری چشم فلان..
اصلا اینجا جواب ندن تو جلسات خصوصی خودشون از استادشون بپرسن که دلیل این لحن ایشون نسبت به حضرت ولی عصر و ائمه چی هست؟
برقعی ۲۷ساله از دنیا رفته هنوزم در بحث انکار مهدویت از شبکه های وهابی گرفته تا صدای امریکا و تریبون های بهاییت و شبکه های مسیحی دارن بهش استناد می کنند. کمال حیدری دقیقا داره همین مسیرو طی می کنه...اینجوری فقط پازل دشمن تکمیل میشه.
پاسخ:
همین چند روز پیش یکی از فعالان شیعی عرب زبان فضای مجازی با یکی از علمای روشنفکر اهل سنت از کشور مغرب در موضوع مهدویت مناظره داشت.تمام استدلالات طرف سنّی که کلا منکر اصل مهدویت بود به دروس و بحوث کمال حیدری بود و اتفاقا تقطیعی هم در کارش نبود.طرف شیعی هم مجبور به توجیه های غیر قابل بود.

اگر به خاطر ضربه به تشیع نبود، فیلم کامل مناظره رو پخش میکردم تا همه بدونند کمال حیدری با شیوه ی تشکیکی خودش و همچنین تدلیس در نقل از علما و بریدن اقوالشون چه خدمتی به وهابیت و دشمنان دین کرده و میکنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter