حقانیت شیعه و رد شبهات

حقانیت شیعه و رد شبهات

ابراهیم بن شیبة الایرانی

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندي موضوعي
آخرين مطالب
پربيننده ترين مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرين نظرات
  • ۲۴ مهر ۹۷، ۱۲:۳۹ - نگار جهانشاهی
    عالیه

ابراهیم نخعی و علقمة بن قیس (از تابعین و از بزرگان اهل سنت) هرگز نماز تراویح نمی خواندند!

از جمله بدعت های عمر بن الخطاب که بعد ها به سنت (!!!) تبدیل شد و هر ساله مخالفین شیعه نیز به اقامه ی آن توجه خاصی داشته و برای آن استحباب نیز قائل هستند نماز تراویح می باشد. تقدیس و تکریم این بدعت از آن جا بسیار عجیب و غیر عقلانی می باشد که حتی بسیاری از علمای بزرگ مخالفین شیعه، نماز نافله ی مستحبی در خانه را بهتر از نماز تراویح می دانسته اند و خودشان هرگز تراویح نخوانده اند !

در روایتی با سند معتبر در مصنف ابن ابی شیبة آمده است :

حَدَّثَنَا أَبُو خَالِدٍ الْأَحْمَرُ، عَنِ الْأَعْمَشِ قَالَ: «کَانَ إِبْرَاهِیمُ، وَعَلْقَمَةُ لَا یَقُومُونَ مَعَ النَّاسِ فِی رَمَضَانَ».

إبن أبی شیبة الکوفی، ابوبکر عبد الله بن محمد (متوفاى235 هـ)، المصنف فی الأحادیث والآثار،ج3، ص 360، تحقیق: أبو محمد أسامة بن إبراهیم، الناشر : الفاروق الحدیثة، الطبعة : الأولى، 1429 هـ - 2008 م.

اعمش می گوید : ابراهیم نخعی و علقمة بن قیس در ماه رمضان نماز تراویح نمی خواندند.

سؤال اساسی که در اینجا مطرح می گردد آن است که چرا ائمه ی مخالفین شیعه و بسیاری از بزرگان تابعین بر خلاف مخالفین شیعه که امروزه اهمیت و جایگاه خاصی برای نماز تراویح قائل هستند، اهتمامی به این عمل نداشته اند ؟!

بررسی سندی روایت

سلیمان بن حیان أبو خالد الأحمر : ثقة مشهور قال ابن معین وحده لیس بحجة.

الذهبی، محمد بن أحمد بن عثمان بن قایماز، (متوفای748هـ) ذکر أسماء من تکلم فیه وهو موثق، ص 92، تحقیق : محمد شکور أمریر المیادینی، دار النشر: مکتبة المنار – الزرقاء،‌ الطبعة: الأولى، 1406 هـ - 1986 م.

وَقَال إسحاق بْن منصور، عَن یحیى بْن مَعِین: الأعمش ثقة.
وَقَال النَّسَائی: ثقة ثبت.

المزی، ابوالحجاج یوسف بن الزکی عبدالرحمن (متوفاى742هـ)، تهذیب الکمال،ج 12، ص 89، تحقیق: د. بشار عواد معروف، ناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1400هـ – 1980م.


نظرات (۲)

به شما چه ربطی داره؟
بدعت هم باشه کدوم بدعت بهتره؟جمع شدن و نماز خوندن یا جمع شدن و زنجیر تیغی و قمه زدن؟
پاسخ:
دوست عزیز سنی مذهب، بدعت بدعت است ! خوب و بد ندارد ! چه بدعتی باشه که به مذاق من وشما خوش بیاد چه بدعتی باشه که به مذاق من و شما خوش نیاد ! این دفاع علمی شما هستش ؟!
سلام علیکم
طاعات و عباداتتان مورد قبول حق
از شما خواهش می کنم مطالبی در مذمت ابوبکر بگذارید ؛ متأسفانه در این زمینه خیلی خیلی کم کاری شده است ؛ البته در مورد غصب فدک ، ماجرای مالک بن نویره و شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها من به اندازه ی کافی تحقیق کرده ام.
لطفا شما در مورد دیگر مذمت های ابوبکر تحقیق کنید .
سپاسگزارم
یا علی

پاسخ:
وعلیکم السلام.ان شاء الله در آینده ی نزدیک به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter