حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابراهیم نخعی (از بزرگان اهل سنت و از تابعین) : اگر فقط بلد باشم دو سوره ی قرآن را تکرار کنم بهتر از این است که نماز تراویح بخوانم!

از جمله بدعت های عمر بن الخطاب که بعد ها به سنت (!!!) تبدیل شد و هر ساله مخالفین شیعه نیز به اقامه ی آن توجه خاصی داشته و برای آن استحباب نیز قائل هستند نماز تراویح می باشد. تقدیس و تکریم این بدعت از آن جا بسیار عجیب و غیر عقلانی می باشد که حتی بسیاری از علمای بزرگ مخالفین شیعه، نماز نافله ی مستحبی در خانه را بهتر از نماز تراویح می دانسته اند و خودشان هرگز تراویح نخوانده اند !

در مصنف ابن ابی شیبة و شرح معانی الآثار طحاوی روایتی آمده که از این قرار است:

حَدَّثَنَا وَکِیعٌ، عَنْ سُفْیَانَ، عَنْ أَبِی حَمْزَةَ، عَنْ إِبْرَاهِیمَ، قَالَ: «لَوْ لَمْ یَکُنْ مَعِی إِلَّا سُورَةٌ أَوْ سُورَتَانِ لَأَنْ أُرَدِّدَهُمَا، أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ أَنْ أَقُومَ خَلْفَ الْإِمَامِ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ».

إبن أبی شیبة الکوفی، ابوبکر عبد الله بن محمد (متوفاى235 هـ)، المصنف فی الأحادیث والآثار،ج3، ص 360،ح 7799، تحقیق: أبو محمد أسامة بن إبراهیم، الناشر : الفاروق الحدیثة، الطبعة : الأولى، 1429 هـ - 2008 م.

حَدَّثَنَا وَکِیعٌ، عَنْ سُفْیَانَ، عَنْ أَبِی حَمْزَةَ، عَنْ إِبْرَاهِیمَ، قَالَ: «لَوْ لَمْ یَکُنْ مَعِی إِلَّا سُورَةٌ أَوْ سُورَتَانِ لَأَنْ أُرَدِّدَهُمَا، أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ أَنْ أَقُومَ خَلْفَ الْإِمَامِ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ».

الطحاوی الحنفی، ابوجعفر أحمد بن محمد بن سلامة (متوفاى321هـ) ، شرح معانی الآثار ، ج1، ص 151، ح 2062، تحقیق : محمد زهری النجار ، ناشر : دار الکتب العلمیة - بیروت ، الطبعة : الأولى ، 1399م.

ابراهیم نخعی می گوید : اگر من فقط دو سوره از قرآن را بلد بودم که تکرار کنم برایم دوست داشتنی تر از آن بود که در ماه رمضان پشت سر امام جماعت بایستم و نماز تراویح بخوانم.

بدر الدین عینی (عالم سرشناس اهل سنت) در مورد این روایت می نویسد :

ش: أخرج أثر إبراهیم النخعی من أربع طرق صحاح ...

العینی الغیتابی الحنفی، بدر الدین ابومحمد محمود بن أحمد (المتوفى 855هـ)، نخب الأفکار فی تنقیح مبانی الأخبار فی شرح معانی الآثار،ج5، ص 470 و 471، المحقق: أبو تمیم یاسر بن إبراهیم، الناشر: وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامیة - قطر، الطبعة: الأولى، 1429 هـ - 2008 م.

شرح روایت : این اثر از چهار طریق صحیح از ابراهیم نخعی نقل شده است ... (وی سپس به نقل چهار طریق می پردازد)

سؤال مهمی که اینجا مطرح می شود آن است که با وجود چنین اخبار و روایاتی از بزرگان اهل سنت، به چه دلیل مخالفین شیعه تاکید خاصی بر به جا آوردن بدعت تراویح دارند؟!


نظرات  (۸)

یعنی اون وقتی که این روزها گذاشتید تا ثابت کنید هرکی تراویح بخونه الاغه و تراویح بدعته و عمر فلانش کرده و...برای یه پژوهش علمی گذاشته بودید الان یه چیزی اختراع و کشف کرده بودین.کی این جمگ های مذاهب اسلامی تو مملکت ما تمام میشه؟
عزیزانی که وقتی برای این مباحث نمیذارن؛خوشحال میشیم چندتا از دستاوردهای علمی و پژوهشی شون برای ایران آریایی رو بدونیم یا قدمی که در بهبود اوضاع کشور برداشتند.؟
پاسخ:
این ها همون هایی هستند که زمان جنگ یا فرار کردن خارج از کشور یا رفتن داخل سوراخ موش!
نه برادر نفرمایید.....اینها فدایی خاک وطن هستن.گردنبند فروهر میندازن.خالکوبی شو می کنند.اینقدر به انسانیت پایبند هستن که با وجود مخالفت با دین از دراویش صوفیه جنایتکار حمایت می کنند یا دم سفارت فرانسه شمع روشن می کنند،الان هم بزرگترین دغدغه شون ازادی بانوان!از قید حجاب هست. نمیدونیم این همه احساس انسانیت و تعهد به وطن رو کجا جا بدیم؟
۳۶سال پیش این موقع اونهایی که با رمز"یا علی بن ابیطالب"خرمشهر رو آزاد کردن چی؟نظرشون درباره اینا چیه؟
اونهایی جنگیدن متولدین دهه سی و چهل بودن یعنی تربیت شده نظام سابق و اگر اونجوری مقاومت کردن و دیندار بودند مدیون نظام اموزشی دهه چهل هستن.پس چی دلیلی داره صبح تا شب فحش بدین به حکومت قبل ای شیعیان علی عادل که گفت من کراهت دارم از فحش؟
پاسخ:
اون هایی که جنگیدن همونایی هستن که رژیم شاه رو ساقط کردن :))
ساقط کردن و اولین چیزی که بعدش نابود شد مکتب اعتقادی اسلام بود.نگو نه که خندم می گیره و می فهمم اصلا تو این مملکت زندگی نمی کنی
پاسخ:
این هم از انواع مغلطه هست که کسی حرفی رو بزنه و بعد بگه انکار نکن که خنده ام نمیگیره ! ما داریم از مکاتب و ادیان و مذاهب صحبت می کنیم و نه اوضاع سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و و و ...
نمیخواد از تایید حرف من در برید.نیازیم نیست و اصلا مهم هم نیست.....اما واقعیت اینه که قشر حزب اللهی و آخوند اینقدر از مردم عادی فاصله گرفتن که آخرش تاریخ تکرار میشه و همون اتفاقی که برای مغ های دوره هخامنشی افتاد برای شما هم میفته...
والا اگر نماینده علی شما هستید که واویلا...می فهمیم هرچی مشیری گفته درست بوده.

پاسخ:
مشیری فعلا دروغ هاش رو بتونه جمع کنه هنر کرده !
اونم نگه خودمون داریم می بینیم
چقدر شما حاضرجواب و بلبل زبون هستی..البته تو خونه پشت سیستم نشستن و رجز خوندن هنر نیست
۲۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۴۳ حسین قربانی دامنابی

سلام علیکم. خدا قوت

ابو حمزه در سند این روایت، میمون الأعور است نه عمران بن ابی عطاء .

موفق باشید

پاسخ:
وعلیکم السلام

با تشکر/اصلاح شد

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter