حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

 تدلیس عجیب سید کمال حیدری در نقل از منهاج السنه ی شیخ النواصب ابن تیمیة !

ما پیش از این در مورد ضرورت و چرایی نقد آراء و افکار و اثبات تناقضات و تدلیس ها و دروغ های «سید کمال حیدری» صحبت کردیم که اکیدا توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی این مطلب ، لینک زیر را مطالعه کنید :

http://al-shia.blog.ir/post/663

یکی از ویژگی های ناپسند در روش «سید کمال حیدری» عدم امانت در نقل اقوال از کتب می باشد که این حتی در مورد علمای مخالفین شیعه نیز صدق می کند!

سید کمال حیدری در جلسه ی درس خارج فقه خود تحت عنوان «فقه المرأة» با موضوع خلفای اثنی عشر (قسمت یازدهم) از دقیقه ی 49 و ثانیه ی 54 تا دقیقه ی 51 و ثانیه ی 40 می گوید :

الأمر الثالث: أن السلطات دائماً کانت بصدد ماذا؟ کانوا یریدون أن یحفذونهم ولکن کانوا یریدون أن یمتحنونهم ویشکلون لهم المجالس العلمیة هم کانوا یدعون نحن اعلم الناس فما هو الحل لهم؟ بینی وبین الله تعال جیب علماء المسلمین واجلسوهم وانظروا وخصوصاً فیما یتعلق بالإمام الجواد علیه أفضل الصلاة والسلام وهو صغیر السن هذا ابن تیمیة منهاج السنة فی المجلد الثانی صفحة 564 والطبعة القدیمة الرابعة ثمانیة مجلدات الجزء الرابع صفحة 67 یقول فغلظ ذلک على العباسیین وخافوا أن یخرج منهم الأمر وان یبایعه کما بایعا اباه فاجتمع الادنونة وسألوه ترک قالوا انه صغیر السن لا علم عنده فقال أنا اعرف منکم به ما تعلمون أن هؤلاء زقوا العلم زقا ما تعرفونهم انتم هؤلاء فإن شأتم فامتحنوه فرضوا بذلک وجعلوا للقاضی یحیى بن اکثم مالا کثیراً على امتحانه فی مسألة یعجزه فیها فتواعدوا یوماً واحضره المأمون وحضر القاضی وجماعة العباسیین ...

مساله ی سوم : قدرت ها و حکومت ها دائما در پی حذف ائمه ی اهل بیت بودند اما می خواستند تا آنان را بیازمایند و برای آنان مجالس علمی ترتیب می دادند [چرا که] اهل بیت ادعا می کردند ما اعلم مردم هستیم.پس راه حل در مقابل آن ها چه بود ؟ بینی و بین الله بیا و علمای مسلمانان را بیاور و آن ها را در مجلس بنشانید و ببینید.به خصوص در مورد امام جواد علیه افضل الصلاة و السلام که کم سن و سال بود.این ابن تیمیه است که در منهاج السنة جلد دوم،صفحه ی 564 و چاپ قدیمی از آن جلد چهارم، صفحه ی 67 می گوید : این مساله بر عباسیان سخت و دشوار آمد و ترسیدند که امر (خلافت) از دستشان خارج شود و همان گونه که با پدر امام جواد بیعت کردند با او نیز بیعت کنند.بنا بر این نزدیکان و دور و بری های خلیفه ی وقت جمع شدند و از خلیفه خواستند که این کار را نکند و گفتند او (امام جواد) کم سن و سال است و علمی ندارد.خلیفه گفت : من بهتر از شما او را می شناسم.[کمال حیدری می گوید : یعنی نمی دانید که این ها (اهل بیت) علم را در کودکی همچون غذا دریافت کرده اند و شما این ها را نمی شناسید] اگر خواستید او را بیازمایید.نزدیکان خلیفه راضی شدند و پول زیادی به یحیی بن اکثم دادند تا او را در مساله ای بیازماید که شکست بخورد و نتواند جواب بدهد.بنا بر این روزی را مشخص کردند و مامون او (امام جواد) را آورد و یحیی بن اکثم و دار و دسته ی عباسیان نیز حاضر شدند ...

لینک جلسه ی درسی فوق به صورت تصویری :

http://alhaydari.com/ar/2018/05/65856

لینک متن پیاده شده از جلسه ی درسی فوق :

http://alhaydari.com/ar/2018/05/65857

مساله ی عجیب آن است که اگر ما به کتاب منهاج السنة مراجعه کنیم در می یابیم که این موارد از کلام علامه حلی رحمه الله می باشد که ابن تیمة آن را نقل کرده تا رد کند و سپس در صفحه ی 566 از همین چاپ و همین جلد در مورد این داستان می گوید : «فَإِنَّ هَذِهِ الْحِکَایَةَ الَّتِی حَکَاهَا عَنْ یَحْیَى بْنِ أَکْثَمَ مِنَ الْأَکَاذِیبِ الَّتِی لَا یَفْرَحُ بِهَا إِلَّا الْجُهَّالُ» (این حکایتی که [علامه] حلی آن را نقل کرده از دروغ هایی است که فقط انسان های جاهل با خواندن آن خوشحال می شوند) !!!

(دقت داشته باشید که در نزد شیعه ی امامیه این داستان صحیح است و مقبول)

ذکر چند نکته ی مهم :

الف) وقتی به چاپی که سید کمال حیدری از آن استفاده می کند مراجعه کنیم می بینیم که درست سه خط بالاتر از آن جایی که سید کمال حیدری از آن شروع به خواندن می کند، با خط درشت نوشته شده : «قال الرافضی» (رافضی (علامه حلی) می گوید) (به اسکن ها مراجعه کنید)

آیا ممکن است که فردی آن هم چنین فونت درشت و واضحی را نبیند و سپس مطلب را به جای علامه حلی رحمه الله به ابن تیمیة نسبت دهد ؟! به خصوص این که تمامی مواد علمی یک جلسه ی درسی از پیش آماده می گردد و بررسی شده و تایید می شود تا نهایتا در جلسه ی درسی ارائه گردد! (اگر به جلسه ی درسی به صورت تصویری مراجعه کنید می بینید که سید کمال حیدری عناوین و مواد اصلی را در دفتری جداگانه از پیش یادداشت و آماده کرده و بحث را بر اساس آن پیش می برد.یعنی این مباحث به صورت آنی و ارتجالی مطرح نمی گردد!) همچنین تیم علمی نیز هستند که در تهیه و تدوین مطالب کمک کنند.

ب) سید کمال حیدری که ادعای اعلم بودن داشته و همواره با لحنی تمسخر آمیز و یا اهانت آمیز در مورد منتقدین خود صحبت کرده و آنان را «جاهل» و «جهلة» خطاب می کند و خود را اصلاحگر و پالایش کننده ی میراث روایی شیعه !!! می داند چگونه بارها چنین مواردی از او سر می زند ؟! آیا حقیقتا کسی که مطالعات فراوان و دقیق داشته باشد ممکن است به کرّات و دفعات متعدد مرتکب چنین مواردی بشود ؟!

ج) ممکن است برخی بگویند اگر چنین است پس چگونه سید کمال حیدری در شبکه ی الکوثر توانست برنامه های موفقی ارائه دهد که موجب خشم وهابیون گردد ؟! پاسخ این سوال به صورت مفصل و همراه با ارائه ی اسناد و ادله در قسمت های سوم [کلیک کنید] و چهارم [کلیک کنید] و پنجم [کلیک کنید] از برنامه ی اینترنتی بن بست داده شده است که توصیه ی ما آن است تا این برنامه ها را حتما مشاهده بفرمایید.

د) توصیه ی بنده (نگارنده ی این متون) به اهل علم و تحقیق ، به عنوان کسی که بیش از 8 سال است برنامه ها و دروس سید کمال حیدری را به صورت مستمر دنبال می کند و خود نیز زمانی از علاقه مندان و ارادتمندان به وی بوده آن است که ابتداء به ساکن به هیچ وجه به نقل قول های سید کمال حیدری در دروس خویش به خصوص در موضوعات حساس و مهم اعتماد نکرده و خودشان نیز حتما مصادر مورد استناد را بررسی کنند تا از عدم وجود هر نوع تقطیع و تدلیس و خطا در فهم و استدلال مطمئن گردند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۷
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

انحرافات سید کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دانلود کتاب های کمال حیدری

درس خارج سید کمال حیدری

درس خارج فقه سید کمال حیدری

درس فقه المراة سید کمال حیدری

دروس خارج فقه سید کمال حیدری

دروس سید کمال حیدری

دروغ بستن سید کمال حیدری بر ابن تیمیه

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سید کمال حیدری ابن تیمیه

سید کمال حیدری اثنی عشر

سید کمال حیدری خلفای اثنی عشر

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری کیست

شبهات سید کمال حیدری

شبکه توحید کمال حیدری

شبکه نور سید کمال حیدری

شبکه وصال حق سید کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی برنامه اینترنتی بن بست

فرشید شرفی برنامه بن بست

قناة الفیض کمال حیدری

مارتین لوتر شیعه

مارتین لوتر شیعه کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات سید کمال حیدری

کتاب های سید کمال حیدری

کمال حیدری ابن تیمیه

کمال حیدری امام زمان

کمال حیدری بن بست

کمال حیدری خمس

کمال حیدری سرقت علمی

کمال حیدری شبکه کوثر

کمال حیدری ولایت فقیه

نظرات  (۵)

با اجازه کی اهانت میکنی به شیخ الاسلام ابن تیمیه؟ چون حلی رو در زمان خودش مفتضح کرد و با قبرپرستی و شرک مخالفت کرد؟
برو خجالت بکش
پاسخ:
الان ابن تیمیة با اون دروغ های افتضاحی که در منهاج السنة (البدعة) گفته علامه حلی رحمه الله رو مفتضح کرده ؟! به علاوه ناصبی بودن ابن تیمیة فقط حرف ما نیست و در بین علمای اهل سنت هم این مساله قائل داشته و داره.
تو که سنی نیستی لازم نکرده از طرف ما اظهار نظر کنی و اباطیل تو نشر بدی....ما به ایشون اعتقاد داریم.بدعت هم اون مراسم های بی پایه اساس روافض هست...شیخ الاسلام ابن تیمیه خار چشم شیعه شدن ای والله.
پاسخ:
ما اینجا دلیل ارائه می کنیم.در برابر ادله جوابی ندارید ؟!
اینم حربه پلید شما
ژست آدمهای متفکر رو می گیری که مثلا دوستات بفهمن منطقی جواب میدی؟
شما تو کدوم گروه تلگرامی فعالی و برنامه داری؟
کانال رو دیدم.اسم گروهتو بنویس که توش بحث می کنی؟
پاسخ:
گروه نداریم.اگر نقدی بر ابحاث ما دارید بنویسید به جای عصبانیت و کلی گویی!
سلام خدا قوت
لینک دانلود کتاب منهاج الکرامه علامه حلی رو میخواستم برادر عزیز
پاسخ:
وعلیکم السلام/ممنون.

فکر میکنم که این کتاب روی اینترنت به صورت pdf و اسکن شده موجود نیست.اسکنی هم که ما قرار دادیم صفحه ی مورد نظر از نسخه ی کاغذی اسکن شده.

موفق باشید.
۱۲ بهمن ۹۸ ، ۰۲:۴۱ سید محمدرضا حسینی

سلام

اجرتون با مولا امیرالمونین

فقط تعصب را کنار بگذارید و بیطرفانه قضاوت کنید اگر میتوانید 

ممنون از مطالب و افشاگریهای محکم و منطقی شما 

پاسخ:
وعلیکم السلام

تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter