حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

انتقادات شدید آیت الله میلانی در نیمه ی شعبان 1439 هـ نسبت به ادعاها و سخنان باطل سید کمال حیدری

ما پیش از این در مورد ضرورت و چرایی نقد آراء و افکار و اثبات تناقضات و تدلیس ها و دروغ های «سید کمال حیدری» صحبت کردیم که اکیدا توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی این مطلب ، لینک زیر را مطالعه کنید :

http://al-shia.blog.ir/post/663

آیت الله سید علی میلانی از مجتهدین و اساتید شناخته شده ی حوزه ی علمیه در مراسم نیمه ی شعبان 1439 هـ (1397 خورشیدی) نکات مهمی را در مورد برخی افکار انحرافی و جریانات انحرافی درون شیعی مطرح کردند که یکی از آن ها مربوط به سید کمال حیدری و ادعاهای باطل وی می باشد.

ما در این مطلب بخش های مربوط به سید کمال حیدری را از سخنان ایشان نقل می کنیم :

و اما روایات وارده به اسانید صحیحه در خصوص ولادت امام زمان به مبانی همه ی رجالیین که صحیحند این اسانید فراوان است و ما کار کرده ایم.این بچه طلبه ی کوچکی که اخیرا پیدا شده می گوید بر مبنای یکی از مراجع احادیث [ولادت] امام زمان قابل تصحیح نیست، این بچه می خواهد جانشین برقعی بشود.بعد از برقعی،ابو الفضل برقعی آیت الله العظمی ! ، که وهابی ها الان دارند می گویند، که نوارهای پنجاه سال قبل او را الان دارند پخش می کنند، این (سید کمال حیدری) می خواهد جانشین او بشود.مگر خدا هدایتش کند! والا روایات وارده ی در ولادت صاحب الزمان عجل الله فرجه الشریف به اسانید صحیحه فراوان داریم به اجماع همه ی علمایمان.

این سخنان آیت الله میلانی مربوط به ادعای معروف و قدیمی سید کمال حیدری می باشد که یا از سر جهل و یا از سر دروغ مدعی شد بر مبنای رجالی آیت الله خوئی روایت معتبری در اثبات ولادت امام زمان (عج) وجود ندارد ! (بعدها برخی از محققین روایات معتبر متعددی در اثبات ولادت امام زمان (عج) بر اساس روش سندی آیت الله خوئی ارائه دادند که می توانید به عنوان نمونه به یکی از ابحاث سید هاشم الهاشمی - از شاگردان آیت الله تبریزی و آیت الله وحید خراسانی - در یوتیوب مراجعه کنید)

این ادعای باطل سید کمال حیدری به صورت رسمی در کانال رسمی وی در یوتیوب نیز منتشر شده و بارها در سال های اخیر از شبکه های وهابی نیز پخش شده است!!!

لینک کلیپ از کانال رسمی یوتیوب سید کمال حیدری :

https://www.youtube.com/watch?v=dOAuuzj5m3Y

آیت الله میلانی در ادامه چنین گفته اند :

شبهه ی دیگری که مطرح می کنند این است که ملاقات با حضرت ولی عصر نمی شود و نشده است و تمام آن چه که نقل می شود دروغ است! بنده عرض می کنم نه افراط و نه تفریط.نه هرکسی که هر ادعایی را کرد فورا قبول کنیم و نه انکار کنیم این همه روایات و اخبار و حکایات را.این درست نیست.نه افراط و نه تفریط.البته خیلی ها حضرت را زیارت کردند [اما او را] نشناختند.خب روایت داریم که ایشان هر سال در موسم [حج] حضور دارند.خیلی ها حضرت را خدمتشان رسیده اند [اما] مکاشفه بوده است.این را هم نمی توان منکر شد.ولی کسانی که خدمت حضرت رسیده اند و مکاشفه نبوده است و معرفت هم داشته اند باز علم اجمالی داریم مواردی را از بعضی از بزرگان خودمان و از معاصرین بنده شنیده ام که خدمت حضرت رسیده اند و یا می رسند.پس نه افراط و نه تفریط.این ها شبهاتی است که مطرح می شود برای تشویش اذهان اهل ایمان.

برای آگاهی از ادعای باطل سید کمال حیدری مبنی بر عدم امکان رؤیت امام زمان (عج) در عصر غیبت کبری به لینک زیر مراجعه کنید :

http://al-shia.blog.ir/post/741

آیت الله میلانی در ادامه چنین گفته اند :

افرادی در حوزه ی علمیه به عنوان نظریه پردازی و آزاد اندیشی مطالبی را می گویند.بعد می گویند مقام معظم رهبری فرموده اند که چنین چیزهایی باید در حوزه  علمیه برگزار شود و در حوزه ی علمیه آزاد اندیشی باشد.خب بله ایشان هم فرموده اند و خوب هم فرموده اند.اما خطوط قرمزی ایشان مقرر نکرده اند ؟! فرموده اند آزاد اندیشی.[آیا] گفته اند آزادباشید تا هرچه دلتان می خوهد بگویید ؟ خب روز اول فروردین هم در مشهد سخنرانی کردند و همین مطلب را ایشان تذکر دادند که معنای آزاد اندیشی و معنای آزادی بیان این نیست که هرچه می خواهید بگویید.

اما در مورد ادعای سید کمال حیدری مبنی بر این که دروس وی مصداق کرسی های آزاد اندیشی است می توانید به لینک های زیر از کانال رسمی وی مراجعه کنید :

https://www.youtube.com/watch?v=o5Kq5009jYE

https://www.youtube.com/watch?v=M3mccerkhx4


در پایان از شما مخاطبان گرامی خواهشمندیم این کلیپ را حتما مشاهده بفرمایید. [کلیک کنید]

نظرات  (۶)

کلیپ فوق العاده بود.ایشونم با اقتدار صحبت کردند.بیشتر برای سواستفاده شبکه های وهابی ناراحت شدم...حداقل شبکه های وهابی در کشورهای سنی و وهابی یا لندن نشستن و این حرف ها رو میزنن.این در کشور شیعه و همسایگی حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران اینا رو میگه.
مقام معظم رهبری حفظه الله اگر یه بارگفتند کرسی آزاداندیشی بذارید...ده ها بار هم از نفوذ در حوزه صحبت کردند.گویا حرف ایشون رو هم هرجاشو دوست داره میشنوه و تفسیر میکنه.
هرچند ایشون محکم حرف زدن اما از نظر من اون بُرندگی لازم در برخورد با اینا دیده نمیشه.
شما فکر کنید در داخل یه عده مثل این فاسدالعقیده نظرات پوچ خودشون رو به عنوان عقیده شیعه ترویج میدن
یه عده با عدم درک صحیح وحدت حقیقت های مسلم تاریخ رو پنهان می کنند.
واقعیت اینه که بعضی شخصیت ها هم حوصله در افتادن ندارن و موقعیت شون براشون مهم تره.
بیرون هم هجمه های وهابیت باستانگرایان اهل سنت و.....همه علیه شیعه.
واقعا برخورد در این حد کافیه؟
پاسخ:
از نظر بنده هم کافی نیست اما ما باید هر اون چیزی که در توانمون هست رو بگذاریم.حداقل کاری که میتونیم بکنیم این هست که اعتراضمون و ناراحتیمون رو به علماء و دفاتر مراجع برسونیم.یک تماس گرفتن با دفاتر مراجع یا ایمیل زدن کار سختی نیست.اگر تعداد این موارد بالا بره قطعا برخوردها محکم تر و جدی تر میشه.
درسته....هرچند امیدوار بودیم قبل از اینکه عموم چیزی بگن مراجع برخورد بکنند.
کلیپش درباره امام زمان عج واقعا ناراحت کننده بود.این روزها دشمن روی مخدوش کردن چهره امام و خونریز جلوه دادن ایشون کار می کنه یعنی خیلی وقته از شبهه انکار ولادت گذشته و در واقع اونها هم قبول کردن ایشون متولد شدن و الان هستن....اما این با چه قاطعیتی هم نظر میداد و میگفت:والسلام.
طرفداراش کاش جواب بدن:(
پاسخ:
جواب احتمالی 99 درصد طرفداران این شخص : کلیپ تقطیع شده و دروغه و ساختگیه!!! :)))
چون میدونیم این مطالب رو میخونن خواهش میکنیم کلیپ رو کامل بارگذاری کنند.
چون در کشور شیعه و این افاضات درباره حضرت ولی عصر خیلی بهمون برخورده.


پاسخ:
در تمامی موارد کلیپ های کامل لینکش قرار داده شده و دقیقه و ثانیه ی کلیپ های مربوط به سید کمال حیدری هم نوشته شده.
آهان.بله درسته
من آپارات طرفداران و شاگردان ایشون رو دیده بودم که کلیپ ها کوتاه بودن و کامل نبودن.

ممنون.حتما می بینم.
با سلام ؛ درباره آقای حیدری یک لینک دیدم درباره آیه تطهیر خیلی خوب حرف زده بود اما خب ایراداتی هم در کارش است ، بنظر من هدفش این نیست که منکر ولادت امام زمان (عج) شود و یا اینکه قرآن سه جلد بوده و ... بلکه هدفش تخریب کسانی چون آیت الله خویی و علامه مجلسی است ، برقعی قمی کلا قید شیعه و سنی را زد البته در اواخر عمرش احتمال است دوباره شیعه شده باشد اما حیدری با علمای شیعه گویا مشکل دارد نه خود شیعه ، یعنی شیعه را میخواهد از منظر خودش تعریف کند شبیه به صالحی نجف آبادی البته انحرافاتش از نجف آبادی بیشتر نیست .
پاسخ:
وعلیکم السلام.

بله اون بحث رو دیده ام و بسیار هم خوب و مفید هست.البته یکی از مستبصران عرب زبان قبل از این که آقای حیدری چنین بحثی رو مطرح کنن در قالب یک برنامه ی اینترنتی به صورت خلاصه مشابه اون رو مطرح کرده اند که در کمتر از 30 دقیقه و به سبک شِبه مناظره ای هست و بسیار قابل استفاده است.

- آقای کمال حیدری به هیچ وجه معتقد نیست که قرآن 3 جلد است.

- در مورد عقیده ی آقای کمال حیدری نسبت به مهدویت بنده خبر قطعی دارم اما چون خصوصی هست و مستنداتش هم بعضا اجازه ی نشر ندارم و و اجازه ی نقل ندارم بهش اشاره ای نمی کنم اما اطلاع داشته باشید که چنین نیست که بسیاری فکر میکنند که البته خود بنده هم زمانی اینطور فکر می کردم.

- بله هدف ایشون متاسفانه تخریب علامه مجلسی (رض) هست.

- بیشتر نبودن انحرافات ایشان از صالحی نجف آبادی را بنده نمی توانم نظر قطعی بدهم اما این را خوب می دانم که یک دلیلش عدم رسانه ای شدن بخش اعظمی از انحرافات عقیدتی ایشان است.

بنده نزدیک به 70 فایل صوتی تقطیع نشده و سالم از تدلیس و ساختگی بودن از چندین جلسه ی خصوصی ایشان دارم که مشتمل بر انحرافات ایشان در دو قسم «عقیدتی» و «سیاسی» است.اگر اجازه ی نشر می داشتم منتشر میکردم اما فعلا چنین نیست.خیلی بیشتر از چیزی که فکر میکنید و فکر میکردم بایستی تاسف خورد و تعجب کرد ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter