حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات


عبد الله بن عمر بن الخطاب،بیعت با یزید آری بیعت با علی هرگز!!!


یکی از حقایقی که ما را در شناخت خط نفاق در تاریخ صدر اسلام کمک می کند،بررسی افعال و اقوال کسانی است که با امیرالمومنین به پیکار برخاستند و حتی او را به عنوان خلیفه ی چهارم نیز برنتافتند اما دست بیعت به سوی افراد خبیث و پلیدی چون یزید دراز کردند!


یکی از این افراد عبد الله بن عمر بن الخطاب است که هرگز با امیرالمومنین (ع) بیعت نکرد اما با یزید بن معاویة،قاتل امام حسین، و عبد الملک بن مروان اموی بیعت کرد! :

وَإِنَّمَا لَمْ یَذْکُرِ بن عُمَرَ خِلَافَةَ عَلِیٍّ لِأَنَّهُ لَمْ یُبَایِعْهُ لِوُقُوعِ الِاخْتِلَافِ عَلَیْهِ کَمَا هُوَ مَشْهُورٌ فِی صَحِیحِ الْأَخْبَارِ وَکَانَ رَأَى أَنَّهُ لَا یُبَایِعُ لِمَنْ لَمْ یَجْتَمِعْ عَلَیْهِ النَّاسُ وَلِهَذَا لَمْ یُبَایِعْ أَیْضًا لِابْنِ الزُّبَیْرِ وَلَا لِعَبْدِ الْمَلِکِ فِی حَالِ اخْتِلَافِهِمَا وَبَایَعَ لِیَزِیدَ بْنِ مُعَاوِیَةَ ثُمَّ لعبد الْملک بن مَرْوَان بعد قتل بن الزُّبَیْرِ ...


فتح الباری لابن حجر،ج6،ص145 ط دار طیبة

ابن عمر خلافت علی را ذکر نکرده است چرا که با او به علت وقوع اختلاف همانطور که در اخبار صحیح است بیعت نکرد و نظر ابن عمر این بود که با کسی که مردم بر بیعت او اجماع نکنند بیعت نمی شود و به همین دلیل با ابن زبیر و عبد الملک در حال اختلافشان بیعت نکرد و با یزید بن معاویه بیعت کرد و سپس با عبدالملک بن مروان بعد از قتل ابن زبیر بیعت کرد ...


آری! این گونه است که بیعت با یزید میمون باز شرابخوار مابون آری! اما بیعت با علی هرگز!

نکته ای که لازم است به آن اشاره شود این که بر خلاف ادعای موجود در متن،اجماعی که بر خلافت امیرالمومنین صورت گرفت بر هیچ کدام از خلفاء صورت نگرفت و مردم برای بیعت با امیرالمومنین هجوم می آوردند و در پی بیعت بودند اما امان از وقتی که کسی بغض امیرالمومنین را داشته باشد و در این حال طبیعی است که چنین شخصی با یزید بیعت کند اما با علی نه!

وبویع لعلی بْن أبی طَالِب. رحمه الله. بالمدینة الغد من یوم قُتِلَ عُثْمَان بالخلافة بایعه طَلْحَة والزبیر وسعد بْن أَبِی وقاص وسعید بْن زَیْد بْن عَمْرو بْن نفیل وعمار بْن یاسر وأسامة بن زَیْد وسهل بْن حُنَیْف وأبو أیوب الْأَنْصَارِیّ ومحمد بْن مسلمة وزید بن ثابت وخزیمة بن ثابت وجمیع من کان بالمدینة مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ – وغیرهم.

الطبقات الکبری،ج3،ص22و23 ط دار الکتب العلمیة

و با علی بن ابی طالب – خدا او را رحمت کند – در مدینه فردای بعد از قتل عثمان بیعت کردند.طلحه و زبیر و سعد بن ابی وقاص و سعید بن زید بن عمرو بن نفیل و عمار بن یاسر و اسامه بن زید و سهل بن حنیف و ابو ایوب انصاری و محمد بن مسلمه و زید بن ثابت و خزیمه بن ثابت و تمامی کسانی که در مدینه بودند از اصحاب رسول خدا (ص) و غیر از آنان با او بیعت کردند.

همانطور که ملاحظه می فرمایید صحابه ی مشهور و تمامی اصحاب رسول خدا در مدینه و غیر از آنان با امیرالمومنین بیعت کردند.اگر این اجماع نیست پس اجماع چیست؟؟؟!!!

نکته ی دیگری که لازم است به آن اشاره شود این که عبد الله بن عمر با ابوبکر و عمر (پدرش) بیعت کرد حال آن که خلافت آن دو بر اساس اجماع نبود.گرچه مدافعان سقیفه همواره سعی دارند آن را اجماع مسلمین بدانند اما بسیاری از صحابه در سقیفه نبودند و حتی برخی بیعت هم نکردند و هیچ چیز بهتر از این جمله ی ابن حزم عالم سنی اهل آندلس حقیقت را بهتر نشان نمی دهد که هر اجماعی که بدون علی باشد،ملعون است!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter