حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تصریح محمد امین السویدی (عالم اهل سنت) به ولادت امام زمان (عج)

یکی از عقائد مسلم و متفق علیه بین مسلمانان «مهدویت» می باشد که بر اساس آن فردی از نسل پیامبر در آخر الزمان ظهور کرده و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.البته در جزئیات عقیده ی مهدویت تفاوت های قابل توجهی بین عامه و خاصه وجود دارد اما با این وجود می توان با استناد به کتب مخالفین بسیاری از این اختلافات را نیز حل و فصل کرد.یکی از این اختلافات،فرزند دار شدن امام حسن عسکری (ع) و اثبات عدم عقیم بودن و فاقد فرزند بودن ایشان می باشد چرا که بسیاری از مخالفین ادعا می کنند امام حسن عسکری علیه السلام عقیم بودند و صاحب فرزند نشدند! این در حالی است که جمع کثیری از علمای اهل تسنن تصریح به پسر دار شدن ایشان کرده اند !

محمد امین السویدی - عالم اهل سنت - در شجره ای که از فرزندان امام جواد علیه السلام ترسیم می کند، امام هادی و سپس فرزند ایشان امام حسن عسکری علیه السلام و سپس فرزند ایشان محمد بن الحسن العسکری (عج) را ذکر می کند.(صفحه ی 341 و 345 از کتاب) این بدان معناست که این عالم اهل سنت بر خلاف ادعای باطل برخی از مخالفین شیعه قائل به فرزند دار شدن امام حسن عسکری (ع) می باشد و نام فرزند ایشان نیز محمد المهدی می باشد.

وی در صفحه ی 346 از کتابش می نویسد :

محمد المهدی :
وکان عمره عند وفاة أبیه خمس سنین، وکان مربوع القامة، حسن الوجه والشعر، أقنى الأنف، صبیح الجبهة .....

أبو الفوز السویدی، محمد أمین بن علی (المتوفى 1246 هـ)، سبائک الذهب فی معرفة أنساب العرب،ص 346، الناشر : دار الکتب العلمیة.

محمد المهدی :
در زمان وفات پدرش پنج سال داشت و دارای قامتی متوسط و صورت و موهایی زیبا و پیشانی نورانی بود .....

درمورد شخصیت و جایگاه این عالم اهل سنت در کتاب اعلام زرکلی آمده است :

محمد أمین بن علی بن محمد سعید السُّوَیْدی العباسی البغدادی، أبو الفوز: باحث، من علماء العراق، ولد ببغداد، وتوفی فی بریدة (بنجد) عائدا من الحج.

الزرکلی، خیر الدین (المتوفى1410هـ)،‌ الأعلام،ج6، ص 42، الناشر: دار العلم للملایین - بیروت – لبنان، الطبعة: الخامسة عشر - أیار / مایو 2002 م.

نکته ی مهمی که لازم است بدان اشاره کنیم این است که وی پس از بیان این مطلب به رد دیدگاه امامیه در مورد اینکه فرزند امام حسن عسکری (ع) همان مهدی آخر الزمان است می پردازد اما نکته ی مهمی که ما در این مطلب به دنبال اثبات آن بودیم این است که امام حسن عسکری (ع) بر خاف ادعای باطل برخی از مخالفین شیعه، صاحب فرزند شدند.

نظرات  (۱۰)

خب که چی؟مهم اینه که هنوز نیومده...میگید وقتی دنیا رو ظلم گرفت.این همه ظلم بس نیست؟
بعدش هم این پیاده روی مهدوی ابداع کیه؟از قم میرید جمکران و همه مسیرو راه بندان می کنید و پر از زباله.....این هم مراسم های مسلمان ها در قرن۲۱...
پاسخ:
فراگیر شدن و سراسری شدن ظلم شرط لازم هست و نه کافی.

راه پیمایی ها فی نفسه کار بدی نیست و خیلی اوقات تاثیرات مثبتی هم داره و رفتار نادرست کسی یا کسانی (مثلا زباله ریختن) ارتباطی با دین نداره و چنین کارهایی اشتباه هست.
پیاده روی مذهبی که در دوران باستان هم بوده و پادشاهانی که به حکومت می رسیدند به مقصد آتشکده آذرگشنسب (شیز) پیاده می رفتند و هدایا و نذورات می دادند.(ایران در زمان ساسانیان.کریستین سن)
اما چرا در ایام سیزده بدر و چهارشنبه سوری و مسابقات فوتبال و انتخابات و.....کسی به فکر پاکبان ها نیست و همه جا عملا به زباله دانی تبدیل میشه؟تازه خیلی از این مراسم های باستانی مثل سیزده بدر و چهارشنبه سوری به منابع طبیعی هم ضرر میرسونه...حالا سالی یه بار در نیمه شعبان که فقط ۱۰کیلومتر پیاده روی هست و حتی برخی از زائرین هم کمک می کردند،ناگهان همه و بعضی شبکه های غربی و ماهواره ای مدافع حقوق پاکبان ها شدند!!!!؟؟؟
به جز اینکه مقالات شما پیرامون منجی رو خوندم مراسم امسال رو هم دیدم.....فقط متوجه نشدم در یه شهرحزب اللهی تا اون حد واقعا ۳۱۳نفر پیدا نمیشه که منجی تون بیاد؟ پس این طاعات و عباداتون کجا میره؟ثواب این حچاب های سفت و سخت؟؟پس مشخصه یه جای کار خودتونم ایراد داره.
پیاده روی و جشن بد نیست اتفاقا به شناخت بیشتر قشر مذهبی کمک می کنه. اما واقعا بعضی رفتارها برای من جالب بود...اونایی که به پاکبان ها کمک می کردند مردم عادی بودند و هیچ اخوندی عملا در شان خودش نمی دید از زایرین امام خودتون و هم مذهبی های خودتون پذیرایی کنه یا کمک کنه...کلا یه غرور عجیب و غریب در شما ما رو ازتون جدا می کنه...
واقعا مگر اینکه همین منجی تون بیاد روابط ها رو اصلاح کنه.(البته بعد از عبور از مهلکه ای که فقها با فرمان قتل ایشون درست کردند...فکرشو کنید! فرمان قتل برای حجت خدا روی زمین.عجیب نیست؟).
پاسخ:
313 یار شرط لازم هست و نه کافی.
پیاده روی مهدوی چطوری باشه خوبه؟از دید ملی گراها.
درود
قطعا خودتون واردتر هستید،من امسال اولین بار بود این مراسم رو می دیدم.اما خب فکر می کردم خیلی برنامه ریزی فرهنگی شده باشه.مثلا از دم در حرم راه میفتید تا مسجد جمکران،فقط پیاده روی معمولی؟نتیجه اش چیه؟از نظر من کل مسیر رو بنر تبلیغاتی شناخت امام زمان می زدین حالا چه جملاتی از توقیعات ،چه انتظارات منجی از پیروانش ،چه دنیای بدون ایشون...تا وقتی طرف به مسجد می رسه فقط برای آمدن منجی دعا کنه و نبودنش رو حس کنه و اصلا خستگی رو نفهمه.بعد هم ریست بشه برگرده....
موکب ها هر کدوم یه جور بود درسته هرکسی میخواست ارادتش رو نشون بده اما پراکندگی زیاد بود.ترتیب قرار گرفتن نامرتب بود.همونم تاثیر داره.بخاطر همین بعضی جاها شدیدا شلوغ بود بعضی جاها الودگی صوتی زیاد بود.و اینم که اون مسیر پر از زباله شد هم همین بی برنامگی رو نشون میده.گویا فرهنگ سازی هم نشده بود که عید پاکبانها هم هست.پس این روحانیت چکار می کنند اونجا؟اصلا جشن خاص و کم نظیری که باید باشه نبود.

البته نظر شخصی بود.اگر حضوری ببینم بهتر میشه نظر داد.
حالا اگر دوست داشتید سال دیگه میام کمک تون:) :)
راستی بعد از چند وقت فرصت شد به اکیپهای مذهبی سر بزنم،امشب مگه برای شما قداست نداره؟نقد ازدواج در باستان گذاشته بودین که....
شب عزای امام تون ول کنین دیگه.
پاسخ:
بنده در جریان کار دیگران نیستم.با خودشون در میون بگذارید.
فکر کردم تو ندای شیعه شماهم هستید.
البته این یه تحقیق تکراریه..یه بار به اسم ازدواج اهریمنی یه بار به اسم ازدواج با محارم و یه بارم نقد باستانگرایی در گروه ندای شیعه مطرح شد.
اینو یادم رفت بگم....در مسیر پیاده روی مهدوی جای موکب و غرفه های زبان دیگه خالی بود.چون خیلی توریست اومده بود بهتر بود واحد پاسخگویی انگلیسی و زبانهای دیگه هم باشه.یعنی اعلام می کردن کیا زبانهای دیگه بلد هستن؟یه دوره اموزش کوتاه می دیدن و پاسخگو می شدند.برای گردشگری و بناهای تاریخی تو شهرهای مختلف اینطوریه.این کارو می کنند.
بعد هم یه بررسی و رصدی بشه که اصلا خروجی مفید داشته این مراسم؟اینجوری نقص کارو میشه فهمید.اگر نظر سنجی برای برگزاری مراسم سال اینده بذارن من شرکت می کنم.
در کل نظر من این بود که وقتی از سمت حرم میره طرف مسجد با وقتی که از مسجد بر میگرده ذهن و فکرش یه فرقی کرده باشه.بتونه ما رو هم قانع کنه که نبود امام به ضرر همه است.چون من وقتی روحانیون یا افرادی از حزب اللهی ها رو می بینم خیلی حس نمی کنم از نبود معصوم ناراحته! به خاطر همین نمیدونم واقعا چطوریه؟قضیه چیه؟ اونایی که واقعا منجی رو یاری می کنند کیا هستن؟
خب جانم چرا ناراحت باشه؟همشون با پژوهشکده و موسسه و دفتر دستک و درامد بالا و رفاه کامل،امام میخوان چکار؟
منجی بگه سلاح بردارین بریم قدس رو بگیریم مثلا...اینا چندتاشون حاضرن از همه اینا دل بکنن و برن؟
باز یکی مثل زکزاکی ادعا کنه ما باور می کنیم....چون با اون همه عذاب و شکنجه باز بر سر مواضع خودش ایستاد...صبح تا شب العجل العجل گفتن در اکثر موارد یه "شو آف" بیشتر نیست.
خب مشخصه منجی بیاد یه حساب کتاب اساسی با اینا داره بایدم جلوش بایستن.

۱۶ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۰۴ محب اهل بیت
بسیار خوب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter