حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دروغ بستن سید کمال حیدری بر آیت الله سید محمد صدر رحمه الله در مورد قرائت حفص از عاصم

ما پیش از این در مورد ضرورت و چرایی نقد آراء و افکار و اثبات تناقضات و تدلیس ها و دروغ های «سید کمال حیدری» صحبت کردیم که اکیدا توصیه می کنیم تا قبل از مطالعه ی این مطلب ، لینک زیر را مطالعه کنید :

http://al-shia.blog.ir/post/663

«سید کمال حیدری» در جلسه ی 51 از درس خارج فقه خود تحت عنوان «فقه المرأة» در تاریخ 25 ربیع الثانی 1439 هـ از دقیقه ی 33 و ثانیه ی 03 تا دقیقه ی 34 و ثانیه ی 57 می گوید :

تعالوا معنا إلى منة المنان فی الدفاع عن القرآن آیة الله العظمى الشهید السید محمد الصدر قدس الله نفسه دار الأضواء فی صفحة 22 هذه عبارته یقول: لا شک أننا فی المصحف نقرأ القراءة المشهورة للقرآن الکریم وهی قراءة حفص عن عاصم، یقول أولاً لا دلیل على أن ما قاله حفص عن عاصم صحیح، ولا دلیل أن عاصم عندما یقرأ القراءة عن النبی صحیح، لا روایة حفص عن عاصم ثابتة، ولا روایة عاصم عن النبی ثابتة، یقول إن نقطة الضعف المهمة هو أننا لا نستطیع أن نقیم دلیلاً معتبراً على انتساب القراءة إلى صاحبها، یعنی لا نعلم أن حفص یصدق على عن عاصم أو یکذب علیه، فضلاً عن انتسابها إلى رسول الله صلى الله علیه وآله، مضافاً إلى نقطة أخرى یقل الالتفات إلیها عادةً، وهی أن من استقرأ القراءات وطالع وجوهها واختلافاتها سیجد بوضوح أن الأعم الأغلب من القرّاء کانوا یقرأون القرآن بآرائهم.

بیایید به سراغ کتاب منة المنان فی الدفاع عن القرآن از آیت الله سید محمد صدر برویم.چاپ دار الاضواء بیروت صفحه ی 22 این عبارت ایشان است : شکی نداریم که ما قرآن را به قرائت مشهور که قرائت حفص از عاصم است می خوانیم.[سید کمال حیدری می گوید] می گوید اولا دلیلی بر این وجود ندارد که آن چه حفص از عاصم نقل کرده صحیح باشد و همچنین دلیلی وجود ندارد که آن چه عاصم می خواند از پیامبر ثابت شده باشد.یعنی نه قرائت حفص از عاصم صحیح است و نه روایت عاصم از پیامبر ثابت است.سید صدر می گوید : نقطه ی ضعف مهم آن است که ما نمی توانیم دلیل معتبری برای انتساب قرائت به صاحبش اقامه کنیم.[سید کمال حیدری می گوید] یعنی ما نمی دانیم که حفص در نقل از عاصم راست می گوید یا نه ؟ [آیت الله سید محمد صدر می گوید] چه برسد به این که انتساب قرائت به پیامبر ثابت باشد.علاوه بر این یک نکته ی مهم دیگر نیز وجود دارد که معمولا کم به آن توجه می شود و آن نکته این است که هرکس قرائات را مورد مطالعه قرار دهد و وجوه مختلف و اختلافات آن ها را بررسی کند در می یابد که اکثر قرّاء قرآن را با رای و نظر خودشان می خوانده اند.

لینک جلسه ی درسی فوق به صورت تصویری :

http://alhaydari.com/ar/2018/01/62219

لینک متن پیاده شده از جلسه ی درسی فوق :

http://alhaydari.com/ar/2018/01/62220

اکنون به همان کتابی که سید کمال حیدری بدان استناد کرد و فقط یک صفحه بعد از صفحه ای که سید کمال حیدری بدان اشاره کرد مراجعه می کنیم تا ببینیم نظر نهایی آیت الله سید محمد صادق صدر در مورد قرائت حفص از عاصم چیست ؟!

ومن هنا قلنا فی عدة موارد فی الفقه، إن الأحوط فعلا اختیار هذه القراءة فی الصلاة.
أولا : لفصاحتها.
ثانیا : لوجود دلیل معتبر على انتسابها لصاحبها، وهو الاستفاضة المتحققة جیلا بعد جیل.
ثالثا : لوجود الدلیل المعتبر على امضائها من قبل المعصومین (ع) باعتبار حجیة الدلیل القائم على وجودها فی عصرهم سلام الله علیهم.

الصدر،محمد محمد صادق،منة المنان فی الدفاع عن القرآن،ص 23، الناشر : دار الأضواء - بیروت، الطبعة : الأولى، 1423 هـ - 2002 م.

و از اینجاست که ما در چندین مورد در فقه گفتیم که احوط آن است تا در قرائت در نماز این قرائت (قرائت حفص از عاصم) را انتخاب کنیم.
اولا : به دلیل فصاحت این قرائت.
ثانیا : به سبب وجود دلیل معتبر مبنی بر معتبر بودن انتساب این قرائت به صاحبش چرا که نسل در نسل در مورد این قرائت استفاضه تحقق پیدا کرده است.
ثالثا : به سبب وجو دلیل معتبر مبنی بر امضای (تایید) این قرائت از سوی معصومین علیهم السلام به اعتبار حجیت دلیل قائم بر وجود این قرائت در عصر ایشان.

اکنون بیایید تا ادعای سید کمال حیدری در مورد دیدگاه آیت الله سید محمد صادق صدر نسبت به قرائت حفص از عاصم را با آن چه که نظر نهایی ایشان است مقایسه کنیم :

ادعای سید کمال حیدری :

[سید کمال حیدری می گوید] آیت الله سید محمد صادق صدر می گوید اولا دلیلی بر این وجود ندارد که آن چه حفص از عاصم نقل کرده صحیح باشد ....... یعنی نه قرائت حفص از عاصم صحیح است ....... [سید کمال حیدری می گوید] یعنی ما نمی دانیم که حفص در نقل از عاصم راست می گوید یا نه ؟

نظر نهایی آیت الله سید محمد صادق صدر :

ثانیا : به سبب وجود دلیل معتبر مبنی بر معتبر بودن انتساب این قرائت به صاحبش چرا که نسل در نسل در مورد این قرائت استفاضه تحقق پیدا کرده است.
ثالثا : به سبب وجو دلیل معتبر مبنی بر امضای (تایید) این قرائت از سوی معصومین علیهم السلام به اعتبار حجیت دلیل قائم بر وجود این قرائت در عصر ایشان.

ملاحظه می فرمایید که آیت الله سید محمد صادق صدر انتساب این قرائت به صاحبش (عاصم) را قبول دارد اما سید کمال حیدری ادعا می کند که آیت الله سید محمد صادق صدر این انتساب را قبول ندارد !

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۰
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

آیت الله سید کمال حیدری

افشای دروغ های سید کمال حیدری

انحرافات سید کمال حیدری

برنامه های سید کمال حیدری

برنامه های کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دانلود کتاب های کمال حیدری

درس خارج فقه سید کمال حیدری

دروس خارج فقه سید کمال حیدری

دروس سید کمال حیدری

دروغ بستن سید کمال حیدری بر آیت الله صدر

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سرقت های علمی سید کمال حیدری

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری بحار الانوار

سید کمال حیدری جایگاه زن در احادیث

سید کمال حیدری جایگاه زن در اسلام

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری شرح فصوص الحکم

سید کمال حیدری شیعه

سید کمال حیدری شیعه و تکفیر

سید کمال حیدری عرفان

سید کمال حیدری علامه طباطبائی

سید کمال حیدری علامه مجلسی

سید کمال حیدری علوم قرآن

سید کمال حیدری فقه المراة

سید کمال حیدری فلسفه

سید کمال حیدری قرائات سبعه

سید کمال حیدری قرائات قرآنی

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب کافی

سید کمال حیدری کیست

سید کمال حیدری یهود

شبهات سید کمال حیدری

علامه سید کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

مارتین لوتر شیعه

مارتین لوتر شیعه کمال حیدری

نظر سید کمال حیدری در مورد روایات

نظر سید کمال حیدری در مورد شهادت حضرت زهرا

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

کمال حیدری شبکه کوثر

نظرات  (۳)

ببخشید از نرم افزارهای داخلی فقط در سروش و ایتا هستید؟
پاسخ:
در همه ی نرم افزارهای داخلی کانال داریم.با آیدی های (al_shia@) و (BonBastTV@) در پیام رسان های داخلی فعال خواهیم بود.

بسم الله

ایت الله محمد صادق صدر فرموده(ان الاحوط اختیار هذه القراءه فی الصلاه)نه در غیر صلاه قران که تنها برای نماز خواندن نیست.درمورد این که شهید محمد صادق صدر گفته در اغلب قرائات انتساب به صاحبش دلیل معتبر ندارد اما در مورد حفص از عاصم این را رد می کند باید گفت سهو تنها در معصوم راه ندارد وشما خود می دانید مراجع و علما معروف هم در مورد مسائل علمی دچار سهو شده اند

پاسخ:
این سخن شما چه ارتباطی به دروغ بستن سید کمال حیدری بر ایشان دارد؟!

خطاب به جناب نویسنده متن، برادرانه پیشنهاد می‌کنم که نسبت به فهم و درک حقایق از خود مقاومت نشان ندهند.
آیا بهتر نیست خود را مصداق بارز «صم بکم عمی و هم لا یعقلون» نفرمایید و با تبعیت از عقلانیت در مورد مسائل رجحان بیاورید.
همچنین نام کامل آن مرجع عالیقدر، آیت الله العظمی سید کمال حیدری حفظه الله است.
انشالله نور حقیقت بر قلب شما نیز بتابد.

پاسخ:
هیچکدام از طرفداران آقای کمال حیدری به دو سوال ما تاکنون پاسخ نداده اند:

الف) آیا این که کسی خطاب به دیگری بگوید «چرا در فلان جا مانند مرده ها بودی» بی احترامی هست یا خیر؟ مثلا کسی با پدرش چنین بگوید!

ب) نظر شما در مورد دروغ ها و تهمت های صریح آقای کمال حیدری نسبت به علما مانند دروغ بستن ایشان بر آیت الله سید محمد سعید حکم آن هم سه مرتبه چیست؟!

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter