حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تصریح عبدالله حشلاف الجزائری (عالم و نسب شناس برجسته ی اهل سنت) به ولادت امام زمان (عج)

یکی از عقائد مسلم و متفق علیه بین مسلمانان «مهدویت» می باشد که بر اساس آن فردی از نسل پیامبر در آخر الزمان ظهور کرده و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.البته در جزئیات عقیده ی مهدویت تفاوت های قابل توجهی بین عامه و خاصه وجود دارد اما با این وجود می توان با استناد به کتب مخالفین بسیاری از این اختلافات را نیز حل و فصل کرد.یکی از این اختلافات،فرزند دار شدن امام حسن عسکری (ع) و اثبات عدم عقیم بودن و فاقد فرزند بودن ایشان می باشد چرا که بسیاری از مخالفین ادعا می کنند امام حسن عسکری علیه السلام عقیم بودند و صاحب فرزند نشدند ! این در حالی است که جمع کثیری از علمای اهل تسنن تصریح به پسر دار شدن ایشان کرده اند !


علامه عبد الله حشلاف الجزائری - عالم و نسب شناس بزرگ اهل سنت - می نویسد :

وأما ولده محمد المهدی فهو الإمام الثانی عشر وهو الخلیفة من بعد أبیه ولد سنة خمس وخمسین ومائتین وقیل ثمان وخمسین وقیل أقل من ذلک وله القاب منها المنتظر وصاحب الزمان وأشهرها المهدی .....

حشلاف الجزائری،عبد الله بن محمد بن الشارف، سلسلة الأصول فی شجرة ابناء الرسول، ص 144،الناشر : المطبعة التونسیة، 1347 هـ - 1929 م.

اما فرزند او (= حسن عسکری) محمد المهدی است که امام دوزادهم است و او خلیفه ی پس از پدرش است و در سال 255 هجری متولد شده و گفته شده است در سال 258 هجری و کمتر از آن نیز گفته شده است.وی القابی دارد که از جمله ی آن «منتظر» و «صاحب الزمان»  می باشد و مشهورترین آن ها «مهدی» می باشد .....

در شرح حال عبد الله حشلاف چنین می خوانیم :

هو العلامة الکبیر، والعلم المنیر، العارف بربه تعالى .....

الإدریسی الحسنی، السید عبد الغنی، ریاض الأشراف فی ترجمة القاضی حشلاف، ص 2، الناشر : مطبعة الاستقامة، الطبعة : الأولى، 1352 هـ .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter