حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تصریح یوسف جمل اللیل (نسب شناس معاصر اهل سنت) به ولادت امام زمان (عج)

یکی از عقائد مسلم و متفق علیه بین مسلمانان «مهدویت» می باشد که بر اساس آن فردی از نسل پیامبر در آخر الزمان ظهور کرده و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.البته در جزئیات عقیده ی مهدویت تفاوت های قابل توجهی بین عامه و خاصه وجود دارد اما با این وجود می توان با استناد به کتب مخالفین بسیاری از این اختلافات را نیز حل و فصل کرد.یکی از این اختلافات،فرزند دار شدن امام حسن عسکری (ع) و اثبات عدم عقیم بودن و فاقد فرزند بودن ایشان می باشد چرا که بسیاری از مخالفین ادعا می کنند امام حسن عسکری علیه السلام عقیم بودند و صاحب فرزند نشدند! این در حالی است که جمع کثیری از علمای اهل تسنن تصریح به پسر دار شدن ایشان کرده اند !

یوسف جمل اللیل - نسب شناس معاصر اهل سنت - پس از برشمردن فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) و نام بردن از آن ها و فرزندانشان به امام رضا (ع) می رسد و چنین می نویسد :

وتوفی بطوس ودفن بها وعقبه من إبنه (محمد الجواد) وکان جلیل القدر أعقب من رجلین هما : (علی الهادی ، وموسى المبرقع) أما علی الهادی فیلقب العسکری ، وأعقب من رجلین هما : الحسن العسکری، وهو والد محمد المهدی ثانی عشر الأئمة عند الإمامیة الإمامیة وهو القائم المنتظر عندهم.

جمل اللیل،یوسف بن عبد الله، الشجرة الزکیة فی الأنساب وسیر آل بیت النبوة،ص 513، الناشر : مکتبة التوبة - مکتبة جل المعرفة، الطبعة : الثانیة، 1423 هـ - 2002 م.

[امام رضا] در توس (طوس) از دنیا رفت و در آن جا دفن شد و (محمد الجواد) را از خود بر جای گذاشت که فردی جلیل القدر بود و او دو فرزند از خود برجا گذاشت.(علی الهادی و موسی مبرقع) اما علی الهادی ملقب به عسکری بود و دو فرزند از خو بر جای گذاشت : حسن عسکری، و او پدر محمد المهدی است که در نزد امامیه امام دوازدهم و قائم منتظر به حساب می آید.

این نسب شناس در صفحه ی 893 از کتابش شجره ی فرزندان امام جعفر صادق علیه السلام را نیز ترسیم کرده است که می توانید تصویر آن را در ادامه ی مطلب مشاهده بفرمایید.

همانطور که ملاحظه می فرمایید بر اساس سخن این نسب شناس معاصر اهل سنت، امام حسن عسکری (ع) فرزندی داشته اند که همان امام زمان (عج) در نزد امامیه می باشد و در نتیجه ادعای کذب عقیم بودن و صاحب فرزند نشدن امام حسن عسکری فاقد ارزش علمی می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter