حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سلسله سرقت های علمی سید کمال حیدری در کتاب «علم الامام» [1]

در مطالب قبلی مقدمات مهمی را در باب ضرورت نقد افکار و آراء و روش «سید کمال حیدری» و همچنین «سرقت علمی» نوشتیم که مطالعه ی این دومطلب قبل از مطالعه ی مطلب پیش روی شما مخاطبان گرامی بسیار ضروری است :

چرا نقد «سید کمال الحیدری» ؟!


مقدمه ای بر سرقت های علمی «سید کمال الحیدری»


در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است ، قصد داریم تا به یکی از سرقت های علمی «سید کمال حیدری» در کتاب «علم الامام» اشاره کنیم.

«سید کمال حیدری» در کتاب «علم الامام» می نویسد :

ما من شی‏ء فی عالمنا المشهود إلّا وله وجود فی تلک الخزائن. وهذا ظاهر قوله: وَإِنْ مِنْ شَیْ‏ءٍ حیث یفید العموم بسبب وقوعه فی سیاق النفی مع تأکیده ب- «من» فیشمل کلّ ما یصدق علیه أنّه شی‏ء من دون أن یخرج منه، إلّا ما یخرجه نفس السیاق، وهو ما تدلّ علیه لفظة «نا» و «عند» و «خزائن»، وما عدا ذلک ممّا یُرى ولا یُرى مشمول لعموم نصّ الآیة.

العبادی،علی حمود، علم الإمام بحوث فی حقیقته ومراتب علم المعصومین (تقریر أبحاث السید کمال الحیدری)ص 90.

با یک جست و جوی ساده در می یابیم که این متن که سید کمال حیدری و موسسه اش آن را به نام وی ثبت کرده اند و هیچ ارجاعی هم به هیچ مصدری نداده اند، از علامه طباطبائی رحمه الله می باشد!

وذلک إن ظاهر قوله وان من شئ على ما به من العموم بسبب وقوعه فی سیاق النفی مع تأکیده بمن کل ما یصدق علیه انه شئ من دون ان یخرج منه الا ما یخرجه نفس السیاق وهو ما تدل علیه لفظة نا وعند وخزائن وما عدا ذلک مما یرى ولا یرى مشمول للعام.

طباطبایى، سید محمد حسین‏ (متوفاى1412هـ)، المیزان فى تفسیر القرآن‏،ج 12، ص 143، ناشر: منشورات جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة فی قم المقدسة‏، الطبعة : الخامسة، 1417هـ .

جالب آن است که در برخی مواردی که سید کمال حیدری» قبل از سخن گفتن اشاره می کند که از علامه طباطبائی نقل خواهد کرد به منبع اصلی ارجاع داده شده است اما در مواردی که وی سخنی از علامه طباطبائی بر زبان نمی آورد، هیچ ارجاعی در کار نیست !

به راستی کسی که مرتکب چنین رفتار زشتی می شود (سرقت علمی) از عدالت ساقط نیست ؟!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter