حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

خیانت بدر الدین عینی حنفی (عالم مشهور اهل سنت) در نقل اقوال و اهل تحریف بودن وی به تصریح محققین سَلَفی!

یکی از ویژگی های ناپسند و زشت که متاسفانه تعداد قابل توجهی از علمای سرشناس مخالفین آلوده ی به آن بوده اند ، دادن نسبت های ناروا به مخالفان فکری و یا دروغ بستن بر طرف مخالف یا تدلیس در نقل از او می باشد.

این ویژگی ناپسند و زشت که برخاسته از عجز علمی و هواپرستی و تعصبات نابجا می باشد به قدری در بین علمای مخالفین ریشه داونیده که حتی در نقل از خودشان نیز مرتکب تدلیس و تحریف شده و می شوند !

«حمدی بن عبد المجید السلفی» و «صبحی بن جاسم السامرائی» که هر دو از محققین سرشناس سَلَفی می باشند ،در مقدمه ی خود بر کتاب «انتقاض الاعتراض فی الرد على العینی فی شرح البخاری» می نویسند :

ألف العینی کتابه عمدة القاری فی شرح صحیح البخاریّ وجعله کأنّه رد على الحافظ ابن حجر فی فتح الباری، وکان یتعقب کلما رأى مجالًا، فنجده کثیرًا ما یبتر عبارة الحافظ أو ینقلها محرفة أو مشوهة لیکون هناک مجال للاعتراض علیه .....

العسقلانی، أبو الفضل أحمد بن علی بن محمد بن أحمد (المتوفى 852 هـ)، انتقاض الاعتراض فی الرد على العینی فی شرح البخاری، ج1، ص 3، المحقق: حمدی بن عبد المجید السلفی - صبحی بن جاسم السامرائی، الناشر: مکتبة الرشد، الریاض - المملکة العربیة السعودیة، الطبعة: الأولى، 1413 هـ - 1993 م.

بدر الدین عینی کتاب «عمدة القاری فی شرح صحیح البخاری» را تالیف کرد و آن را به گونه ای نوشته است که گویی بر ابن حجر عسقلانی ردیه زده است و هرجا که فرصت را فراهم می دیده پِی کلام او را گرفته است و به همین دلیل می بینیم که وی در بسیاری از مواقع عبارت و کلام ابن حجر را می بُرَد (قیچی می کند) یا به شکل تحریف شده و وارونه آن را نقل می کند تا جایی برای اعتراض پید ا کند .....

به راستی چگونه می توان انتظار داشت چنین کسانی که حتی بر هم مسلکان خود به دلیل اختلاف در امور فرعی و مذاهب فقهی (حنفی - شافعی) به راحتی دروغ می بندند و نسبت های خلاف به یکدیگر می دهند ، نسبت به سایر مذاهب به خصوص شیعه ی امامیه صادق باشند ؟! چگونه می توان به اقوال و آراء چنین افراد هواپرستی در تصحیح و تضعیف احادیث و توثیق و تضعیف رجال احادیث اعتماد کرد ؟!

قضاوت با شما !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter