حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تعصب و هواپرستی بیهقی (عالم بزرگ مخالفین شیعه) و برخورد سلیقه ای در تصحیح احادیث به تصریح البانی (عالم مشهور مخالفین شیعه)

بارها دیده ایم که مخالفین شیعه به چیزی که آن را «علم الحدیث» می نامند افتخار کرده و معتقدند از طریق آن می توانند احادیث را پالایش کرده و صحیح و سقیم را از یکدیگر تشخیص دهند !


این ادعا در شرایطی صورت می پذیرد که اگر ما به راستی آزمایی آن بپردازیم، خواهیم دید که بسیاری از علمای مخالفین آلوده به هواپرستی و نظر دادن های سلیقه ای و برخاسته از تعصبات شخصی بوده اند و از این رو نمی توان اساسا به اقوال رجالی آن ها اعتماد کرد.


این مساله فقط ادعای ما نیست و این خود علمای مخالفین هستند که به این موضوع اعتراف کرده اند.

البانی (عالم مشهور مخالفین شیعه) می نویسد :

فإن قیل: هل خفیت على البیهقی هذه الروایات الدالة على خطأ الصفَّار هذا لو فرض أنه ثقة عنده؟


فأقول: ما أظن ذلک یخفى على من دونه علماً ومعرفة، ولکنه التعصب المذهبی یحمل صاحبه على تجاهل الحقیقة؛ انتصاراً للمذهب. نسأل الله السلامة!

الأشقودری الألبانی، أبو عبد الرحمن محمد ناصر الدین (المتوفى: 1420هـ)، سلسلة الأحادیث الضعیفة والموضوعة وأثرها السیئ فی الأمة،ج12، ص 20، دار النشر: دار المعارف، الریاض - الممکلة العربیة السعودیة، الطبعة: الأولى، 1412 هـ / 1992 م.

اگر گفته شود : آیا این روایات که دال بر خطای صفار است - با فرض این که وی در نزد بیهقی ثقه باشد - بر بیهقی مخفی مانده است ؟


من (البانی) می گویم : گمان نمی کنم که چنین چیزی بر کسی که از بیهقی علم کمتری هم داشته باشد مخفی بماند اما تعصب مذهبی باعث می شود تا فرد متعصب نسبت به حقیقت خود را به جهل بزند تا دیدگاه و اعتقاد و مذهب خودش را ثابت کند.از خداوند طلب سلامت می کنیم !

نظرات  (۳)

عصرتا حالا دارم مقاله هاتو میخونم و کلیپ هاتو می بینم....یعنی رسما رو سرم چغندر سبز شد. چقدر پیچیده اخه؟ حالا در این حد دفاع میکنی و عمرو هزینه میذاری بعدش چی میشه؟چه خروجی و دستاوردی داره؟
اگر مارو میخوای بگی که خب تاریخ باستان هویت شناسنامه ای ماست.
اخه حجاز...؟
بعد یه سوال دیگه...چطوری مطالب شبیه به هم تو ذهنت می مونه؟جلد و صفحه و...؟
پاسخ:
بحمدلله نتایج خیلی خوبی داشته و دوستان زیادی هم پیام دادن و تشکر کردن و تاثیرات مثبتی برای اون ها داشته.

لزومی به حفظ عدد و رقم و جلد و این ها نیست.

کماکان منتظریم دروغ در مورد ختنه رو ثابت کنید !
خب امثال خودتونن که تشکر میکنن...اونکه هنر نیست.منظورم اینه چه دستاوردی برای کشور و پیشرفتش داره.
اگر مارو میگی ابنیه تاریخی رو که می بینیم روح و روان مون تازه میشه که دوهزار سال پیش اجداد ما چی ساختن؟هنوزم باستان شناسان حیرت زده هستند.همین تاریخ باستان و بناها کلی جذب گردشگر میکنه و تو اقتصاد تاثیر مثبت داره.
عرب گرایی چی؟سودی داره؟ یا اتفاقا بر عکس....به بهانه حج و...کلی ارز از کشور ما وارد عربستان خراب شده میشه؟
پاسخ:
دستاورد مشخص هست ! حفظ عقائد صحیح و رد شبهات و اکاذیب و مفتضح کردن دروغ گو ها مثل مفتضح کردن همین کانال باستان گرایی که دروغ منتشر کرده از دستاورد ها هست که تا الان به قدری عصبی هستید از افشای دروغتون که نمیدونید چی جواب بدید !

از کی تا حالا تازه شدن روح و روان شده دستاورد ؟! :)))) دستاورد شما همون هست که در زمان جنگ امثال شما و تفکرات شما همه توی سوراخ موش قایم شدن :))) این تفکر شیعی امامی بوده که ایران رو حفظ کرده.
اتفاقا بر عکس.....از اون هشتک زدنت معلومه کی عصبی شده؟ درباره بناهای باستانی هم اول تاثیر فردی شو گفتم روح و روان.....بعد تاثیر اجتماعیش که جذب گردشگر و....

ببین تو همه مطالب رو اینجوری سطحی میخونی؟ حرفهای صیغه تم همینجوری با همین دقت گوش میدی؟...
پاسخ:
کاملا مشخصه ! تا پست گذاشته میشه سریع با عصبانیت و الفاظ نامناسب و تمسخر میایید ! معلومه چه قدر بهتون توی این دو روز اون هم فقط با نشر دو دروغ از دروغ های متعددتون چه قدر بهتون فشار اومده!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter