حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اعتراف محمد متولی الشعراوی (عالم سرشناس و بزرگ اهل سنت) به مظلومیت حضرت زهراء (س)

مظلومیت حضرت زهراء سلام الله علیها یکی از حقائق مسلم و غیر قابل انکار تاریخ می باشد که البته مخالفین شیعه با تمام توان در جهت انکار یا مخفی کردن آن می کوشند.

محمد متولی الشعراوی یکی از بزرگ ترین علمای معاصر مخالفین می باشد که به بخش کوچکی از مظلومیت های حضرت زهراء سلام الله علیها اعتراف می کند.

ونذکر هنا إن الإمام علیاً رَضِیَ اللَّهُ عَنْه حینما ذهب لیدفن فاطمة بنت رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّم َ رَضِیَ اللَّهُ عَنْها وقف عند قبر رسول الله وقال: السلام علیک یا سیدی یا رسول الله، قَلَّ عن صفیتک صبری، ورقَّ عنها تجلُّدی، إلا أن لی فی التعزی بعظیم فُرْقتک وفادح مصیبتک موضع تأسٍّ - یعنی: الذی تحمَّل فَقْدک یا رسول الله یهون علیه أیُّ فَقْد بعدک - فلقد وسدتُک یا رسول الله فی ملحودة قبرک، وفاضت بین سَحْری ونَحْری نفسک، أما لیلی فمُسهَّد، وأما حزنی فَسَرْمَد، إلى أنْ یختار الله لی دارک التی أنت بها مقیم، هذا وستخبرک ابنتک عن حال أمتک وتضافرها على هضمها ... فَأصْغِها السؤال، واستخبرها الحال، هذا ولم یَطلُّ منک العهد، ولم یخْلُ منک الذکر.


ثم لما أراد أنْ ینصرف عن قبر حبیبه قال: والسلام علیک سلام مُودِّع، لا قال ولا سئم، فإنْ انصرف فلا عن ملالة، وإنْ أُقِم فلا عن سوء ظنَّ بما وعد الله به عباده الصابرین.

الشعراوی، محمد متولی (المتوفى: 1418هـ)، تفسیر الشعراوی ،ج 19، ص 11831 و 11832، الناشر: مطابع أخبار الیوم.

اینجا امام علی رضی الله عنه را به یاد می آوریم زمانی که رفت تا فاطمه دختر رسول الله صلی الله علیه [و آله و سلم را دفن کند.پیش قبر رسول الله (ص) ایستاد و گفت : سلام ای سرورم، سلام ای رسول الله. شکیبایی و صبرم بر دوری دخترت و محبوبه ات کم شده جز اینکه براى من در پیروى از سنت تو در آن چه که در فراقت کشیدم جاى دلدارى باقى است‏‏ - یعنی یا رسول الله ، کسی که دوری تو را تحمل کند ، دوری و فراق پس از تو بر او آسان می شود - زیرا من سر تو را در لحد آرامگاهت نهادم و جان مقدس تو از میان گلو و سینه ی من خارج شد. (یعنى هنگام جان دادن سرت بسینه من چسبیده بود) اما ای رسول خدا ، دیگر شبم در بی خوابی می گذرد و اندوهم همیشگی است تا این که خداوند خانه ‏اى را که تو در آن اقامت دارى برایم برگزیند. (بمیرم و به تو ملحق شوم) به زودى دخترت از همدست شدن امتت بر ضد او به تو گزارش خواهد داد ... همه ی سرگذشت را از او بپرس و گزارش را از او بخواه.همه ی این ها در حالی است که زمان زیادی نگذشته بود و یاد شمااز میان نرفته بود.


سپس زمانی که علی بن طالب تصمیم گرفت تا از پیش قبر حبیبش رسول الله (ص)برود گفت : سلام بر شما، سلام شخصی که وداع می کند.سلامی که نه از سر خشم و ناراحتی است و نه از سر دلتنگی.اگر از اینجا برگردم، به دلیل بی علاقگی و خستگی نیست و اگر هم بمانم به دلیل بدگمانى ام به آن چه خداوند به بندگان اهل صبرش وعده داده نیست.

اگرچه اعتراف به مظلومیت های حضرت زهراء (س) با این کیفیت از سوی عالمی از علمای مخالفین شیعه اگر نگوییم بی نظیر ، کم نظیر است اما جای این سوال باقی است که چرا در مورد هویت ظالمان از سوی این عالم اهل سنت صحبتی صریح به میان نیامده است ؟!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۲
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام تکس حضرت زهرا

اسلام تکس مظلومیت حضرت زهرا

اسلام هاوس

اسلام هاوس اهل سنت

اسلام هاوس حضرت زهرا

اسلام هاوس مظلومیت حضرت زهرا

حضرت زهرا مصادر اهل سنت

حضرت زهرا کتب اهل سنت

حضرت زهراء مصادر شیعه

سایت عقیده

سایت عقیده اهل سنت

سایت عقیده حضرت زهرا

سایت عقیده مظلومیت حضرت زهرا

شبهات اهل سنت

شبهات وهابیت

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال حق شهادت حضرت زهرا

شبکه وصال فارسی

شبکه کلمه

شبکه کلمه شهادت حضرت زهرا

شهادت حضرت زهرا اهل سنت

شهادت حضرت زهرا صفویه

شهادت حضرت زهرا مصادر اهل سنت

شهادت حضرت زهرا کتب اهل سنت

شهادت حضرت زهرا کتب شیعه

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

محمد متولی شعراوی

محمد متولی شعراوی الازهر

محمد متولی شعراوی عالم اهل سنت

مظلومیت حضرت زهرا کتب اهل سنت

مظلومیت حضرت زهرا کتب شیعه

مناظرات المستقله شهادت حضرت زهرا

ندای سنت

ندای شیعه

نظر اهل سنت در مورد حضرت زهرا

نظر اهل سنت در مورد مظلومیت حضرت زهرا

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات وهابیت

کتاب تفسیر شعراوی

کتابخانه عقیده

کتابخانه عقیده اهل سنت

کتابخانه عقیده حضرت زهرا

کتابخانه عقیده مظلومیت حضرت زهرا

نظرات  (۱)

سلام علیکم استاد گرامی
میخواستم بدونم ابن تیمیه ناصبی به غیر از اینکه گفته باشه سفر برای زیارت انبیاء به اجماع حرام است.. در مورد زیارت قبر مطهر رسول الله (ص) صراحت گفته اینم حرامه یا نه فقط گفته سفر برای زیارت انبیاء ؟
چون با یکی از وهابیون بحث میکردم او گفت ابن تیمیه تحریم زیارت قبر رسول الله ص رو نگفته بلکه زیارت انبیای قبل از او را گفته.. هرچند این وهابیون عقلی ندارند با این استدلال خنده داری که میکنند، اما اگر از ابن تیمیه در این مورد چیزی گفته شده لطفا آدرس بدید.. ممنون
پاسخ:
وعلیکم السلام

وهابیت و همنین متشددین اهل حدیث و احدی از مسلمانان اصل زیارت قبر پیامبر یا قبور صالحین رو حرام نمی دانند بلکه به عکس اصل زیارت قبور رو قبول دارند و چه بسا استحباب هم قائل بشوند یا تشویق کنند اما مشکل اصلی و اساسی اون ها با «شد رحال» هست یعنی سفر به قصد زیارت قبر.اختلاف اصلی و اساسی با بخشی از سلفی ها «شد رحال» هست و نه اصل زیارت قبور صالحین.اون ها زیارت قبر پیامبر رو حرام نمیدونن بلکه سفر برای زیارت قبر پیامبر رو حرام میدونن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter