حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

دروغ بستن «سید کمال الحیدری» بر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی در موضوع قرار گرفتن حضرت فاطمه (س) بین در و دیوار

در سه مطلب پایانی از مطالب «نقد سید کمال الحیدری» به دروغ پردازی های «سید کمال الحیدری» در مورد دیدگاه «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» نسبت به شکستن پهلوی حضرت زهراء (س) پرداختیم و به آن پاسخ دادیم.

این مطالب را از طریق لینک های زیر می توانید مطالعه کنید :

پاسخی به دروغ پردازی و تهمت سید کمال الحیدری در مورد نظر آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی نسبت به شکستن پهلوی حضرت زهراء (س)


پاسخ کوبنده ی دفتر «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» (ره) به ادعای دروغ «سید کمال الحیدری»


مدرکی جدید از وبسایت رسمی آیت الله تبریزی در رد دروغ و تهمت «سید کمال الحیدری» در موضوع شکستن پهلوی حضرت زهراء (س)



اما «سید کمال الحیدری» در حرکتی عجیب و با اصرار بر دروغ پردازی مدعی شده است که «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» رحمه الله قرار گرفتن حضرت زهراء (س) بین در و دیوار را هم قبول نداشته اند !!!

«سید کمال الحیدری» در دقیقه ی 22 و ثانیه ی 27 از درس «فقه المرأة» ، جلسه ی 68 تا دقیقه ی 26 و ثانیه ی 42 می گوید :

أما تعالوا معنا موقفه من الکتاب هذه الأنوار الإلهیة فی المسائل العقدیة آیة الله العظمى میرزا جواد التبریزی فی صفحة 254 کتاب سلیم بن قیس وهنا أقولها الأعزة إذا عندهم مطالب أخرى وراء هذا الکتاب غیر الذی ینقله فلیأتوا به بینی وبین الله أنا سوف أقول أن المیرزا أستاذنا المیرزا التبریزی فی مکان آخر قال شیئاً آخر غیر الذی أنا أقوله ما رأیکم فی کتاب سُلیم بن قیس؟ بسمه تعالى کتاب سلیم بن قیس کتاب معتبر أنت قد ماذا تقول؟ تقول خلص انتهت القضیة ولکن لم یثبت أن الکتاب المتداول بین أیدینا هو نفس ذلک الکتاب، فإذن هذا الذی بأیدینا معتبر أو لیس بمعتبر؟ لیس بمعتبر.

إذن کل ما یثبت من خلال کتاب سُلیم لیس فقط قضیة ظلامات الزهراء بل مسائل أخرى کثیرة، تفاصیل کثیرة أخرى موجودة لا تثبت إلا من خلال حجیة کتاب سلیم ولهذا تجده بشکل واضح عندما یسألوه عن مسألة عصرها بین الحائط والباب صفحة 153 ما حقیقة ما جرى وعصرها بین الحائط والباب؟ الآن أیضاً بشکل دبلوماسی سمه دبلوماسی سمه هروب سمه لین عنق الجواب ابتلاء بنت رسول الله بمثل هذه الأمور معلوم ومحرز إجمالاً والسلام علیکم ورحمة الله إذن یقبل أو لا یقبل؟ تفصیلاً یقبل أو لا یقبل؟ واضح فلا یقبل یقول إجمالاً توجد ظلامة واقعاً ومن ینکر هذا یقولون بأنه ما کان ینبغی أن یصدر هذا العمل ولکن هم یوجهون ماذا یوجهون یقولون إذا صدر هذا من الخلیفة الأول أو الثانی أو کذا نحن لا ندعی العصمة لأنهم اجتهدوا فأخطئوا وانتم تستندون تقولون بأنّه فی أخریات حیاة الخلیفة الأول کان نادماً على أمور ثلاثة فعلها ومنها قضیة کشف بیت فاطمة.


انظروا کم هؤلاء ناس متدینین عندما أحسوا بالخطأ تابوا إلى الله الآن هذا تعتبره کذا هو یعتبره کذا هذا بحث آخر وانتم تنقلون سننقل لعل هذا الیوم انه أرادوا أن یرضوها أن یرضوا فاطمة سلام الله علیها بعد أن غضبت علیهم أرادوا أن یرضوها أو لا؟ هی ما قبلت سلام الله علیهم إذن هم قاموا بتکلیفهم بتعبیرهم هم، هم لا یعتقدون بعصمة سیدة نساء العالمین هم یعتقدون أنها بنت المصطفى ولابد أن تحترم وحاولوا ولکنه لم یوفقوا یقول الذی علیهم ماذا؟ قاموا به، أنا ما أرید أقول هذا عمل إذن لابد أن نبرر لهم أبداً الله یعلم لیس بصدد هذا بس أرید أتکلم رؤیة الطرف الآخر کیف یفهم القضایا إذن المیرزا التبریزی أیضاً لا یقبل مسألة العصر بین الباب والحائط.

اما بیایید با هم ببینیم نظر او (آیت الله میرزا جواد تبریزی) در مورد کتاب سلیم چیست ؟ این کتاب «الانوار الالهیة فی المسائل العقدیة» از آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی استودر صفحه ی 254 در مورد کتاب سلیم صحبت می کند و این جا می گویم که اگر عزیزان مطالب دیگری به غیر از این کتابی که که ایشان در آن صحبت می کنند بیاورند که در این صورت بینی و بین الله من خواهم گفت که استادمان میرزای تبریزی در جایی دیگر چیز دیگری غیر از آن که من می گویم گفته است.در این کتاب می گوید نظر شما در مورد کتاب سلیم بن قیس چیست ؟ در پاسخ می گوید : «بسمه تعالی ، کتاب سلیم کتاب معتبری است» [سید کمال الحیدری می گوید] الان تو احتمالا چه می گویی ؟ می گویی تمام شد ! (کتاب را قبول دارد) اما او در ادامه می گوید : «اما ثابت نشده که این کتاب متداول که در دستان ماست همان کتاب است» [سید کمال الحیدری می گوید] بنا بر این کتابی که در دسترس ماست معتبر است یا نه ؟ معتبر نیست.

بنا بر این هر چیزی که از طریق کتاب سلیم ثابت می شود و فقط هم قضیه ی مظلومیت های حضرت زهراء نیست بلکه بسیاری از مسائل دیگر و جزئیات دیگر هم هست که فقط از طریق حجیت کتاب سلیم ثابت می شود [معتبر نیست].به همین دلیل شما می بینید که وقتی [از آیت الله میرزا جواد تبریزی] در مورد قرار گرفتن حضرت زهراء (س) در بین در و دیوار در صفحه ی 153 می پرسند که «حقیقت آن چه که بر زهراء (س) گذشت و قرار گرفتنش بین در و دیوار چیست ؟» الان به شکل دیپلماسی ، شما نامش را بگذارید دیپلماسی ، نامش را بگذار فرار (!!!) ، [آیت الله میرزا جواد تبریزی] در پاسخ می گوید : «مبتلا شدن دختر رسول الله به مثل این امور به صورت اجمالی معلوم و محرز است» والسلام علیکم و رحمة الله ! پس او این مسائل را به شکل تفصیلی قبول می کند یا نه ؟ واضح است که که قبول نمی کند ! می گوید به صورت اجمالی حقیقتا مظلومیت موجود است.[سید کمال الحیدری می گوید] و چه کسی این را انکار می کند ؟ می گویند شایسته نبود که مانند این عمل از خلیفه ی اول یا دوم سر بزند یا می گویند ما ادعای عصمت برای آنان نداریم چرا که آنان اجتهاد کردند و خطا کردند و شما [یعنی شیعیان] استدلال می کنید و می گویید که ابوبکر در اواخر عمرش از سه چیز پشیمان بود و از جمله ی آن سه مورد هجومبه خانه ی فاطمه بود.

[و در ادامه (اهل تسنن) می گویند] ببینید این ها چه قدر متدین بودند که زمانی که احساس خطاکار بودن کردند توبه کردند و الان تو این ها را اینطوری به حساب می آوری و این ها این طوری به حساب می آورند خلفاء را این بحث دیگری است و شما نقل می کنید - و شاید امروز ما در این جلسه این را نقل کنیم – که خلفاء تصمیم گرفتند که فاطمه سلام الله علیها را بعد از آن که بر آنان غضب کرد راضی کنند.این تصمیم را گرفتند یا نه ؟ او قبول نکرد.سلام و درود خداوند بر آن ها.پس آن ها به تعبیر اهل تسنن به تکلیفشان عمل کردند.[سید کمال الحیدری می گوید] آن ها (اهل تسنن) به عصمت سیدة نساء العالمین اعتقاد ندارند.آن ها اعتقاد دارند که او دختر پیامبر است و بایستی احترام شود و خلفاء هم در این راستا تلاش کردند اما موفق نشدند.اهل تسنن می گویند آن چه که بر گردن خلفاء بود چیست ؟ همین تکلیفشان که بدان عمل کردند.من [سید کمال الحیدری] نمی خواهم بگویم که این کاری است که باید برای آن ها توجیه و بهانه بتراشیم.هرگز ، خدا می داند که در مقام چنین چیزی نیستم.فقط می خواهم از دیدگاه طرف دیگر صحبت کنم که چگونه به این قضایا می نگرد.بنا بر این میرزای تبریزی هم مساله ی قرار گرفتن حضرت زهراء (س) بین در و دیوار را قبول نمی کند.

لینک مشاهده ی جلسه ی 68 فقه المرأة از وبسایت «سید کمال الحیدری» :

http://alhaydari.com/ar/2018/02/64742

لینک مطالعه ی متن پیاده شده از جلسه ی فوق از وبسایت «سید کمال الحیدری» :

http://alhaydari.com/ar/2018/02/64743

ملاحظه فرمودید که «سید کمال الحیدری» در دو جا صراحتا ادعا می کند که «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» رحمه الله به قرار گرفتن حضرت زهراء (س) بین در و دیوارد اعتقاد نداشته اند !

در خوش بینانه ترین حالت بایستی بگوییم «سید کمال الحیدری» در اظهار نظر تسرع به خرج داده است (که البته در حقیقت چنین نیست و کثرت چنین مواردی نمی تواند خطایی عادی باشد) و «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» رحمه الله قویا به قرار گرفتن حضرت زهراء - سلام الله علیها – اعتقاد داشته اند.

اولا : در وبسایت رسمی «آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی» رحمه الله در بخش استفتاءات مرتبط به مظلومیت حضرت زهراء (س) چنین می خوانیم :

سؤال: ما هو نظرکم بالشخص الذی یقول انی لا اتفاعل بشأن کسر الضلع وضرب فاطمة و ما جری علیها من المصائب (سلام الله علیها) ؟

جواب؛ المصائب التی جرت علیها بعد أبیها (ص) من المسلّمات و متواتر اجمالا و من جملتها کسر ضلعها و عصرها بین الباب و الجدار و ضربها و لطمها على خدها، واسقاط جنینها و…. والله الهادی الی سواء السبیل.

http://yon.ir/jl8uo

سوال : نظر شما در مورد کسی که می گوید من مواردی همچون شکستن پهلوی حضرت زهراء (س) و مضروب شدن ایشان و مصائب وارده بر ایشان را قبول نمی کنم چیست ؟

پاسخ : مصائبی که بر ایشان پس از پدرشان (ص) وارد شده از مسلمات است و به صورت اجمالی متواتر است و از جمله ی آن شکستن پهلوی ایشان و قرار گرفتنشان بین در و دیوار و مضروب شدنشان و سیلی خوردنشان و سقط جنینشان و ... می باشد ... والله الهادی الی سواء السبیل.

ثانیا : آیت الله میرزا جواد تبریزی رحمه الله از بانیان اصلی مراسم فاطمیه و از احیاء کنندگان آن بوده اند و در بیت خویش نیز روضه های متعددی برگزار می کردند که در آن مجالس مصائبی همچون شکستن پهلو و مضروب شدن و سقط جنین و قرار گفتن حضرت زهراء (س) بین در و یوار ذکر می شد و ایشان نیز ب  نمصائل می گریستند.

نمونه ای از این مجالس را که اتفاقا در آن بر مصائبی همچون شکستن پهلو و مضروب شدن حضرت و قرار گرفتنشان بین در و دیوار تصریح می شود در لینک زیر تماشا کنید :

https://www.aparat.com/v/KsMaH

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۱
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام هاوس

اسلام هاوس اهل سنت

انحرافات سید کمال حیدری

برنامه های کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دروغ بستن کمال حیدری بر آیت الله تبریزی

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سایت عقیده

سایت عقیده اهل سنت

سید کمال حیدری آیت الله تبریزی

سید کمال حیدری آیت الله خوئی

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری بحار الانوار

سید کمال حیدری جایگاه زن در احادیث

سید کمال حیدری جایگاه زن در اسلام

سید کمال حیدری حضرت زهرا

سید کمال حیدری دیدار امام زمان

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری سید بحر العلوم

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری شهادت حضرت زهرا

سید کمال حیدری شیعه

سید کمال حیدری شیعه و تکفیر

سید کمال حیدری عرفان

سید کمال حیدری علامه طباطبائی

سید کمال حیدری علامه مجلسی

سید کمال حیدری فقه المراة

سید کمال حیدری فلسفه

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وحدت اسلامی

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب کافی

سید کمال حیدری کیست

سید کمال حیدری یهود

شبهات اهل سنت

شبهات سید کمال حیدری

شبهات وهابیت

شبکه توحید

شبکه توحید کمال حیدری

شبکه نور سید کمال حیدری

شبکه نور کمال حیدری

شبکه وصال حق

شبکه وصال حق سید کمال حیدری

شبکه وصال حق کمال حیدری

شبکه کلمه

شبکه کلمه سید کمال حیدری

شبکه کلمه کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

ندای سنت

ندای شیعه

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

وهابیت کمال حیدری

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات سید کمال حیدری

پاسخ به شبهات وهابیت

کتاب های سید کمال حیدری

کتابخانه عقیده

کتابخانه عقیده اهل سنت

نظرات  (۳)

۲۹ بهمن ۹۶ ، ۲۱:۳۱ بژی کردستان
باز دوباره فاطمیه شروع شد و روافضم شروع کردن....
حالا هم که یه عالم هدایت شده پیدا شده و حقیقت رو میگه تخریبش میکنید
پاسخ:
ما ثابت کردیم کمال الحیدری دروغ بسته.دلیل بر خلافش دارید بفرمایید.
۲۷ اسفند ۹۶ ، ۰۹:۲۵ علی زارع زاده
سلام علیکم
عزیزان بنده خودم سر همون جلسه حاضر بودم و جناب سید کمال نه تقطیعی کرد و نه تدلیسی بلکه گفت میرزا جواد مساله ی کسر ضلع و عصر رو به طور اجمالی قبول داره(انتهی)
شما دارید یک دقتی میکنید که مخالفین حتی اگه نمیدونن چی شده شما بهشون یک چیزهای خلاف واقع میفهمونید.
کمی از خدا بترسید(از دقیقه فلان تا دقیقه ی فلان،خوب یعنی چی؟آیا این رو شما نمیگید تقطیع؟؟
خود سید کمال گفتن لا اعتبار بالتقطیع
پاسخ:
وعلیکم السلام

سید کمال حیدری «به دروغ» گفت که آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی کسر ضلع و قرار گرفتن بین در و دیوار رو قبول نداره ! ما اسناد رو هم ارائه دادیم و تمام اقوا با ترجمه موجود هست.این که تعصب عمیاء باعث بشه قبول نکنیم مساله ی دیگری هست.

همه ی این ها در حالی هست که آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی صراحتا هم کسر ضلع و همقرار گرفتن بین در و دیوار رو قبول داره و به همین دلیل هست که شیخ جعفر تبریزی و مدرس آیت الله تبریزی صراحتا علیه سید کمال حیدری بیانیه صادر کردند.
واقعا برای این برخوردهای بی ادبانه و مغرضانه شما متاسفم. 
می شه بگید از این عبارت چی فهمیدید؟
 وهنا أقولها الأعزة إذا عندهم مطالب أخرى وراء هذا الکتاب غیر الذی ینقله فلیأتوا به بینی وبین الله أنا سوف أقول أن المیرزا أستاذنا المیرزا التبریزی فی مکان آخر قال شیئاً آخر غیر الذی أنا أقوله
خود آقای حیدری داره میگه من طبق متن این کتاب دارم میگم نظر آقای تبریزی اینه و اگه کسی از جای دیگه حرف دیگری از آقای تبریزی بیاره مخالف این به خدا قسم قبول می کنم و می گم نظرش اونجا فرق داره!
چقدر راحت از لفظ دروغ استفاده می کنید؟ حمل به صحت ندارید؟ هر که حرف خلاف واقع بزند که دروغ نگفته شاید از روی سهو و... بوده.
آقای حیدری شاگرد شهید صدری است که کتاب فدک ایشان از معروفترین کتب در خصوص حضرت زهراست.
با مراجعه به سایت آقای حیدری می تونید نظرات واقعی خود ایشون درباره حضرت زهرا را بیابید.
خدا هدایتتان کند.

پاسخ:
اولا: کجا برخورد بی ادبانه و مغرضانه داشتیم؟!

البته کسی مانند سید کمال حیدری که می گوید انسان عادی حق دارد به امام معصوم بگوید چرا در فلان جا مانند مُرده ها در خانه ات بودی و کاری نکردی نمی تواند دم از ادب بزند!

ثانیا: حتی دفترمرحوم آیت الله العظمی شیخ مرزا جواد تبریزی در واکنش به این ادعای دروغ و تهمت شرم آورد سید کمال حیدری بیانیه صادر کرد که در لینک زیر موجوده:


ثالثا: ما بارها هم از طریق کانال تلگرامی رسمی سید کمال حیدری و هم از طریق ایمیل زدن به دفتر ایشان خواستیم تا این ادعای خود را تصحیح کند ولی چنین اقدامی صورت نگرفت.این هم تقصیر ماست؟!

رابعا: در مورد شاگردی آیت الله شهید صدر رحمه الله هم نمیخوام اینجا بحثش رو باز کنم اما این که کسی شاگرد کسی باشه چیزی رو ثابت یا رد نمیکنه.در بین علمای بزرگ شیعه کسانی بوده اند که هم شاگردی «ناصبی» رو کرده اند و هم شاگردی عالم ربانی اما این چیزی رو نه ثابت میکنه و نه رد.مهم عقائد و موضع گیری و روش و منش خود فرد هست.

خامسا: سرقت های علمی پرشمار سید کمال حیدری چی؟! این هم از بی اخلاقی ما هست؟!

سادسا: مگر ما گفتیم سید کمال حیدری منکر شهادت حضرت زهراء (س) شده؟!

سابعا: مگر دروغ های سید کمال حیدری یکی و دو تاست؟! سایر دروغ های این فرد رو هم در وبلاگ ببینید و خودتون در موردش تحقیق کنید.

ما با دلیل و مدرک ادعا کردیم که این شخص به آیت الله العظمی شیخ میرزا جواد تبریزی دروغ بسته و تهمت زده و بیانیه ی رسمی دفتر این مرجع عالیقدر هم همین رو تایید میکنه و مادامی که سید کمال حیدری عذرخواهی و تصحیح نکنه دروغ و تهمتش پا بر جا هست.

چرا سید کمال حیدری بعد از صدور بیانیه ی دفتر این مرجع شیعه عذرخواهی نکرد و ادعای دروغ و تهمتش رو پس نگرفت؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter