حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سلسله سرقت های علمی «سید کمال الحیدری» در کتاب «الشفاعة» [2]

در مطالب قبلی مقدمات مهمی را در باب ضرورت نقد افکار و آراء و روش «سید کمال الحیدری» و همچنین «سرقت علمی» نوشتیم که مطالعه ی این دومطلب قبل از مطالعه ی مطلب پیش روی شما مخاطبان گرامی بسیار ضروری است :

چرا نقد «سید کمال الحیدری» ؟!


مقدمه ای بر سرقت های علمی «سید کمال الحیدری»


در این مطلب همانطور که از عنوان مشخص است ، قصد داریم تا به یکی از سرقت های علمی «سید کمال الحیدری» در کتاب «الشفاعة» اشاره کنیم.

«سید کمال الحیدری» در کتاب «الشفاعة» می نویسد :

والإسلام شدید العنایة بحسم مادّة الوثنیّة وتخلیة القلوب عن الخواطر الداعیة إلیها، وصرف النفوس حتى عن الحومان حولها والإشراف علیها، وذلک مشهود مما ندب إلیه من المعارف الأصلیة والأخلاق الکریمة والأحکام الشرعیة، فتراه یعدّ الاعتقاد الحقّ أنه لا إله إلّا الله له الأسماء الحسنى، یملک کلّ شى‏ء، له الوجود الأصیل الذى یستقلّ بذاته وهو الغنىّ عن العالمین، وکلّ ما هو غیره منه یبتدئ وإلیه یعود وإلیه یفتقر فى جمیع شؤون ذاته حدوثاً وبقاءً، فمن أسند إلى شى‏ء شیئاً من الاستقلال بالقیاس إلیه تعالى- لا بالقیاس إلى غیره- فى شى‏ء من ذاته أو صفاته أو أعماله فهو مشرک بحسبه.

الحیدری، السید کمال، الشفاعة ؛بحوث فی حقیقتها وأقسامها ومعطیاتها، ص 28،الناشر : مؤسسة الهدى للطباعة والنشر - بیروت، 1434 هـ - 2013 م.


ما با جست و جویی ساده در می یابیم که این متن از کتاب «المیزان فی تفسیر القرآن» اثر علامه طباطبائی رحمه الله برداشته شده است !

والاسلام شدید العنایة بحسم مادة الوثنیة وتخلیة القلوب عن الخواطر الداعیة إلیها وصرف النفوس حتى عن الحومان حولها والاشراف علیها ، وذلک مشهود مما ندب إلیه من المعارف الأصلیة والأخلاق الکریمة والأحکام الشرعیة فتراه یعد الاعتقاد الحق أنه لا إله إلا الله له الأسماء الحسنى یملک کل شئ ، له الوجود الأصیل الذی یستقل بذاته وهو الغنى عن العالمین ، وکل ما هو غیره منه یبتدئ والیه یعود ، والیه یفتقر فی جمیع شؤون ذاته حدوثا وبقاء فمن أسند إلى شئ شیئا من الاستقلال بالقیاس إلیه تعالى - لا بالقیاس إلى غیره - فی شئ من ذاته أو صفاته أو أعماله فهو مشرک بحسبه.

طباطبایى، سید محمد حسین‏ (متوفاى1412هـ)، المیزان فى تفسیر القرآن‏،ج10، ص 288، ناشر: منشورات جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة فی قم المقدسة‏، الطبعة : الخامسة، 1417هـ .

با مقایسه ی دو متن به سادگی مشخص می شود که «سید کمال الحیدری» متنی را از کتاب «المیزان» برداشته و آن را در کتابش به نام خودش ثبت و ضبط کرده است !

در چاپ «دار فراقد» که قدیمی تر می باشد نیز این عدم امانت و سرقت علمی از سوی «سید کمال الحیدری» وجود داشته است :

الحیدری، السید کمال، الشفاعة ؛ بحوث فی حقیقتها وأقسامها ومعطیاتها، ص 28،الناشر : دار فراقد،الطبعة : الأولى،المطبعة : ستاره، 1425 هـ - 2004 م.

نکته ی جالب توجه آن که «سید کمال الحیدری» در همین کتاب به عنوان نمونه در صفحه ی 25 وقتی متنی را از کتاب المیزان نقل می کند ، هم آن را داخل گیومه قرار می دهد و هم متن را ذکر می کند اما در ده ها مورد چه در این کتاب و چه در سایر کتب (که در آینده قرار خواهیم داد) اصلا و ابدا امانت در نقل را رعایت نمی کند و چنین متونی را از قول خودش ذکر می کند !

اکنون جای سوال دارد که چرا و با چه انگیزه ای «سید کمال الحیدری» تلاش و تحقیقات و زحمات دیگران را به نام خود نشر می دهد ؟! آیا این ساقط کننده ی عدالت نیست ؟! آیا چنین شخصی مورد اعتماد و امین است ؟!

مساله ی اساسی آن است که در آثار «سید کمال الحیدری» ده ها مورد از این سرقت های علمی به چشم می خورد و تنها یکی دو مورد نیست و ما در مطالب آینده آن ها را یک به یک قرار خواهیم داد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۳
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

آیت الله سید کمال حیدری

الشفاعة سید کمال حیدری

انحرافات سید کمال حیدری

برنامه های کمال حیدری

دار العلوم زاهدان

دروغ های سید کمال حیدری

سایت سید کمال حیدری

سرقت های علمی سید کمال حیدری

سید کمال حیدری آیت الله خوئی

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری بحار الانوار

سید کمال حیدری جایگاه زن در احادیث

سید کمال حیدری جایگاه زن در اسلام

سید کمال حیدری دیدار امام زمان

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری شیعه

سید کمال حیدری شیعه و تکفیر

سید کمال حیدری عرفان

سید کمال حیدری علامه طباطبائی

سید کمال حیدری علامه مجلسی

سید کمال حیدری فقه المراة

سید کمال حیدری فلسفه

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وحدت اسلامی

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب کافی

سید کمال حیدری کیست

سید کمال حیدری یهود

شبکه توحید

شبکه توحید کمال حیدری

شبکه نور

شبکه نور سید کمال حیدری

شبکه وصال حق

شبکه وصال حق سید کمال حیدری

شبکه وصال حق کمال حیدری

شبکه وصال فارسی

شبکه وصال کمال حیدری

شبکه کلمه

شبکه کلمه سید کمال حیدری

شبکه کلمه کمال حیدری

علامه سید کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مسجد مکی زاهدان

مولوی عبدالحمید

ندای سنت

ندای شیعه

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

کتاب الشفاعة سید کمال حیدری

کتاب های سید کمال حیدری

کمال حیدری شبکه کوثر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter