حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

نظر علامه طباطبائی در مورد تفاسیر روایی (تفسیر قمی و عیاشی) و تاکید مجدد بر تدلیس «سید کمال الحیدری» در نقل از ایشان

قبلا در مطلبی ثابت کردیم که «سید کمال الحیدری» در نقل مطلبی از تفسیر المیزان مرتکب تدلیسی زشت شد و نسبتی دروغ به علامه طباطبائی رحمه الله داد.


قبلا از مطالعه ی این مطلب حتما از طریق لینک زیر یادداشت قبلی ما را مطالعه کنید :

http://al-shia.blog.ir/post/672

با کمی بررسی و تحقیق متوجه می شویم که نظر نهایی علامه طباطبائی رحمه الله در مورد «تفسیر قمی» دقیقا خلاف چیزی است که «سید کمال الحیدری» قصد داشت تا به دروغ به علامه طباطبائی رحمه الله نسبت دهد.

در نقلی صحیح السند از آیت الله شیخ محمد السند (از علمای بزرگ و محقق معاصر) تا علامه طباطبائی رحمه الله چنین می خوانیم :

 6 - وقد أخبرنی الشیخ العلامة السیفی المازندرانی حفظه الله أنه سأل صاحب تفسیر المیزان - فی أواخر عمره عن أفضل تفسیر للقرآن الکریم فأجاب : (تفسیرا القمی والعیاشی) ، فسأله الشیخ : وماذا عن تفسیر المیزان ؟! فأجابه السید محرکا یده کالمستخف بکتابه المیزان قیاسا ومقارنة بالتفسیر الحدیثی الروائی لأهل البیت وأنه لا یقاس بالثقلین شیء من کلام البشر المفسرین.

المظفر، إحسان، إسلام معیة الثقلین لا إسلام المصحف منسلخا عن الحدیث،ص 19، الناشر : دار التفسیر - قم، الطبعة : الأولى ، 1435 هـ - 1392 ش.

6 - علامه سیفی مازندرانی حفظه الله به من خبر داد که در اواخر عمر علامه طباطبائی از ایشان در مورد بهترین تفسیر قرآن کریم سوال کرده است که علامه طباطبائی پاسخ داده است : «تفسیر قمی و تفسیر عیاشی».سپس علامه سیفی مازندرانی از علامه طباطبائی پرسیده اند که پس تفسیر المیزان چه ؟ علامه طباطبائی پاسخ ایشان را در حالی داد که دستش را مانند کسی که تفسیر المیزان را در مقایسه با تفسیر حدیثی روائی از اهل بیت و این که چیزی از کلام بشر با کلام اهل بیت قابل مقایسه نیست خوار و سبُک بشمارد تکان می داد.


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۹
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام هاوس

اسلام هاوس اهل سنت

بکه

سایت سید کمال حیدری

سایت عقیده

سایت عقیده اهل سنت

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری بحار الانوار

سید کمال حیدری جایگاه زن در احادیث

سید کمال حیدری جایگاه زن در اسلام

سید کمال حیدری دیدار امام زمان

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری شیعه

سید کمال حیدری شیعه و تکفیر

سید کمال حیدری عرفان

سید کمال حیدری علامه طباطبائی

سید کمال حیدری علامه مجلسی

سید کمال حیدری فلسفه

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وحدت اسلامی

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب کافی

سید کمال حیدری کیست

سید کمال حیدری یهود

شبکه توحید

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال فارسی

شبکه وصال کمال حیدری

شبکه کلمه

شبکه کلمه کمال حیدری

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مسجد مکی زاهدان

مولوی عبدالحمید

ندای سنت

ندای شیعه

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

نقد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

کتاب های سید کمال حیدری

کتابخانه عقیده

کتابخانه عقیده اهل سنت

کمال حیدری شبکه کوثر

نظرات  (۲)

سلام علیکم اولا آقای سیفی مازندرانی از کی علامه شده ما خبر نداشتیم . ثانیا آقای سند جزو افرادیست که فقط در پی آن است که بگوید تمامی احادیث موجود صحیح است هزاران توجیه میاورد که بگوید فلان مبنای رجالی غلط است. علامه طباطبایی رحمه الله در صدد بیان فضیلت تفسیر روایی نسبت به دیگر تفسیرهاست و علاوه نمیتواند که تعریف از کتاب خود کند. رابعا علامه در المیزان متذکر شده که این نوع تفسیر نویسی که آمیخته فلسفه است روشی ناکارآمد است که تابحال نتیجه نداده است.

پاسخ:
وعلیکم السلام

اولا : وقتی شما آقای سیفی مازندرانی رو نمیشناسید نگید از کی علامه شده اند ! بهتر از کمال الحیدری هست که خودش رو از اصحاب معصومین هم اعلم میدونه !

ثانیا : آقای سند جزو قوی ترین علمای معاصر هستند و مورد تایید بسیاری از مجتهدین و فقهاء و به هیچ وجه هم داعیه ی صحت تمامی احادیث رو ندارند بلکه روش رجالی ایشون مبتنی بر تساهل هست اما صحت تمامی احادیث خیر.

ثالثا : علامه طباطبائی گفته اند بهترین تفاسیر ، تفسیر قمی و عیاشی هست ! کمال الحیدری به دروغ و تدلیس گفت علامه رحمه الله تفسیر قمی رو دارای اسرائیلیات فراوان میدونه !
نتیجه ی بحث تازه این شد که سیدکمال حیدری مطلبی رو از علامه نقل کرده و آقای سیفی مازندرانی مطلب دیگری رو از علامه نقل کرده. و شما به استناد نقل سیفی دارید نقل حیدری رو سرکوب می کنید.
این روش درستیه در بحث علمی ؟؟
پاسخ:
خیر نتیجه ی بحث این نشده دوست عزیز ! نتیجه ی بحث این هست که علامه طباطبائی رحمه الله اصلا نه از دور و نه از نزدیک هیچ اشاره ای به اسرائیلیات نکرده اند و متاسفانه آقای کمال حیدری همونطوری که بر شیخ کلینی رحمه الله و آیت الله محمد سعید حکیم و آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی و شیخ طوسی و شیخ صدوق و و و و و ... دروغ بسته اند بر علامه هم دروغ بسته اند ! این نقل علامه سیفی مازندرانی هم از باب تایید ادعای خودمون نقل کردیم و اتفاقا تفسیر روائی ای هم که علامه نوشتند موید دیگری بر این مساله هست.

این که کسی مثلا یک دروغ و تهمت رو نسبت به آیت الله محمد سعید حکیم تکرار کنه روش علمیه ؟! این که کسی یک دروغ رو حداقل دو بار نسبت به آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی تکرار کنه روش علمیه ؟! این که تالیفات یک نفر پر از سرقت علمی باشه روش علمیه ؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter