حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تناقض عجیب و غریب «سید کمال الحیدری» در مورد کتاب بحار الانوار !

ما در مطالب قبلی در مورد ضرورت و چرایی نقد آراء و افکار «سید کمال الحیدری» و خطرات منهج انحرافی وی نوشته ایم که اکیدا توصیه می کنیم این مطلب را از طریق لینک زیر مطالعه کنید:

http://al-shia.blog.ir/post/663

همانطور که قبلا هم گفته ایم ، یکی از ویژگی های دروس و بحوث و آراء و افکار «سید کمال الحیدری» آن است که تناقضات متعدد و فراوانی در آن یافت می شود و پر واضح است که اگر با خوش بینی این تناقضات را غیر عمدی بدانیم ، بایستی به این مساله مطمئن شویم که نامبرده به دلیل قلت علم و عدم اطلاع واسع و عدم احاطه ی کافی ، مدام نظرات و آراء خویش را تغییر می دهد.

«سید کمال الحیدری» در تاریخ 21 جمادی الاول سال 1436 قمری در سخنرانی خود تحت عنوان «إختراق الموروث الأموی للتراث الشیعی» در دقیقه ی 58 و ثانیه ی 30 می گوید :

احنا ما نقول انه کل ما فی البحار مولانا شنهو ؟ باطل.لا لا أبدا.بل کثیر مما ورد فیه موافق للقواعد وللآیات ولکن لیس هذا معناه کل ما فیه ما هو ؟ صحیح ... لا أبدا ...

ما نمی گوییم که تمام آن چه که در کتاب بحار الانوار است باطل است ... ابدا چنین نمی گوییم.بلکه بسیاری از آن چه که در بحار الانوار وارد شده است موافق قواعد و آیات قرآن است اما این معنایش آن نیست که همه ی آن چه در بحار الانوار آمده صحیح است ... نه ابدا چنین نیست...

مشاهده ی سخنرانی به صورت کامل :

http://alhaydari.com/ar/2015/03/56181

اما جالب است بدانید که «سید کمال الحیدری» در تاریخ 3 ذی الحجة 1438 قمری در کلیپی تحت عنوان کلی «مواقف فی الصمیم» و با عنوان فرعی « کل روایات الغلو فی المصادر الحدیثیة الشیعیة من وضع الکذابین والغلاة» در دقیقه ی 4 و ثانیه ی 57 می گوید :

هسه قد یقول لنا قائل العلماء بعد ذلک هذبوها لا عزیزی بل أضافوا إلیها من الموضوعات وفاتت علیهم من غیر أن یلتفتوا أنا لا ادعی أنهم کانوا قاصدین کانوا متعمدین وخصوصاً فی بحار الأنوار إذا أنا کنت أقول فی المصادر المعتبرة کثیر من روایاتنا موضوعة ففی بحار الأنوار أکثره موضوع، أکثره مو کثیر منه .....

الان ممکن است کسی به ما بگوید که علماء بعد از آن روایات را پاکسازی کرده اند.نه عزیزم بلکه روایات جعلی را بدان افزوده اند و بدون آن که متوجه باشند کار از دستشان خارج شده است.من ادعا نمی کنم که آن ها در این مساله عمدی داشته اند و به خصوص در مورد بحار الانوار که من می گفتم در مصادر معتبر بسیاری از روایات ما جعلی است و در بحار الانوار اکثر روایات جعلی است. اکثر روایات بحار الانوار جعلی است نه بسیاری از آن ...

لینک مشاهده ی کلیپ کامل :

http://alhaydari.com/ar/2017/08/61105

لینک مطالعه ی متن پیاده شده از کلیپ فوق :

http://alhaydari.com/ar/2017/08/61106

«سید کمال الحیدری» [1] :

بل کثیر مما ورد فیه موافق للقواعد وللآیات .....


بلکه بسیاری از آن چه که در بحار الانوار وارد شده است موافق قواعد و آیات قرآن است

«سید کمال الحیدری» [2] :

وخصوصاً فی بحار الأنوار إذا أنا کنت أقول فی المصادر المعتبرة کثیر من روایاتنا موضوعة ففی بحار الأنوار أکثره موضوع، أکثره مو کثیر منه .....


و به خصوص در مورد بحار الانوار که من می گفتم در مصادر معتبر بسیاری از روایات ما جعلی است و در بحار الانوار اکثر روایات جعلی است. اکثر روایات بحار الانوار جعلی است نه بسیاری از آن ...

قضاوت با وجدان های بیدار !

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۸
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام هاوس

اسلام هاوس اهل سنت

انحرافات سید کمال حیدری

تناقضات سید کمال حیدری

حقانیت شیعه و رد شبهات

دروغ های سید کمال حیدری

دزدی های علمی سید کمال حیدری

سرقت های علمی سید کمال حیدری

سید کمال حیدری اسرائیلیات

سید کمال حیدری امام زمان

سید کمال حیدری بحار الانوار

سید کمال حیدری جایگاه زن در احادیث

سید کمال حیدری جایگاه زن در اسلام

سید کمال حیدری دیدار امام زمان

سید کمال حیدری روایات شیعه

سید کمال حیدری شبکه الکوثر

سید کمال حیدری شیعه

سید کمال حیدری شیعه و تکفیر

سید کمال حیدری علامه مجلسی

سید کمال حیدری مراجع تقلید

سید کمال حیدری مهدویت

سید کمال حیدری وحدت اسلامی

سید کمال حیدری وهابیت

سید کمال حیدری کتاب کافی

سید کمال حیدری کیست

سید کمال حیدری یهود

شبهات اهل سنت

شبهات سید کمال حیدری

شبهات وهابیت

شبکه توحید

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال فارسی

شبکه کلمه

شبکه ی وصال وهابی

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

ندای سنت

ندای شیعه

نظر سید کمال حیدری در مورد مراجع

نظر مراجع در مورد سید کمال حیدری

وبلاگ الشیعة

وبلاگ الشیعه

وبلاگ حقانیت شیعه

وبلاگ فرشید شرفی

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات سید کمال حیدری

پاسخ به شبهات وهابیت

کمال حیدری شبکه کوثر

نظرات  (۵)

سلام علیکم
حقیقتا باعث تاسف هست.تاختن به علامه مجلسی رحمه الله و کتاب بحارالانوار همیشه در دستور کار شبکه های وهابی و مزدوران سعودی مثل نوری زاده خبیث بوده...با اینکه بعضا می بینیم برخی شبکه ها سیاسی هستن اما به ایشون و تالیفاتشون اهانت می کنند.با اینکه گروه های پاسخ به شبهات بارها و بارها هجمه های علیه بحار رو جواب دادند اما اینجا باز چنین چیزی می بینیم.راست میگن خدا عاقبت مون رو به خیر کنه.
اما برادر عزیز شما این نقدها رو به گوش خود کمال حیدری هم رسوندین؟یعنی مکاتبه ای داشتید که ایرادات کارش رو بهش گوشزد کنید؟
پاسخ:
وعلیکم السلام

با تشکر از شما

مطالب ما در نقد «سید کمال الحیدری» به اطلاع برخی از بیوت مراجع رسیده و همچنین برای دفتر سید کمال الحیدری هم ارسال شده و مجددا هم ارسال خواهیم کرد.
سلام علیکم ورحمه الله،خسته نباشید استاد عزیز،استاد بنده از مقلدین سید کمال حیدری که با این وضعیت واقعا بین دوراهی موندم که به تقلید از ایشون ادامه بدم یا نه،استاد میخواستم نظرتون رو به عنوان شخص خبره در مورد مرجع اعلم بدونم که به نظر شما کدوم مرجع اعلمه که بنده نظر شما رو قبول کنم واز ایشون تقلید کنم؟پیشاپیش ممنون ومتشکر از جوابتون
پاسخ:
وعلیکم السلام ورحمة الله

با تشکر از شما دوست و برادر محترم و تشکر از نظرتون

اولا : بنده نه استاد هستم و نه شخص خبره بلکه یک محقق عادی هستم که سعی میکنم اگر صحبتی میکنم مستند و موثق باشه.

ثانیا : اگر حتی همین مواردی که تا اینجا ما در مورد «سید کمال الحیدری» گفته ایم رو بررسی کردید و صحتش در نزد شما ثابت شد و دیدید که استدلال ما صحیح است ، قطعا عدالت چنین شخصی ساقط خواهد بود و صلاحیت تقلید را نخواهد داشت.

ثالثا : مواردی که ما تا به اینجا گفته ایم بخش بسیار بسیار بسیار کوچکی از مواردی است که برخی از آن ها بسیار عجیب و غیر قابل باور است.

رابعا : حتما پیگیر مطالب ما در نقد «سید کمال الحیدری» باشید و حتما صحت و سقم استدلالات و مطالب ما را بررسی کنید و به صرف اینکه ما اینجا موردی را می آوریم اعتماد نکنید تا پیش خودتان نیز بینه داشته باشید و اگر مطالب و استدلالات ما ثابت شد که طبیعتا حجت بر شما تمام خواهد بود و بایستی به تکلیف شرعیتان عمل کنید.

خامسا : بنده از ذکر اسم شخص خاصی معذور هستم و شما تحقیق کنید و از اهل خبره بپرسید و فردی که ملاک های لازم را داشته باشد به عنوان مرجع تقلید انتخاب کنید.

ان شاء الله موفق و موید باشید.
سلام آیا فکر نمیکنید که با اصطلاح دارین بازی میکنیین اینها چه استدلالی است که شما میکنید و آبروی یک مرجع تقلید شیعه را میبرید این نوع حرف زدن عادی است و مردم هم در عرف خود چنین صحبت میکنند ایشان نیز ذر جلسه ای در مقام بیان اعتبار بسیاری از روایات بحار بوده گفته بسیاری و در جای دیگر نیز در مقام بیان موضوع بودن بسیاری از روایات بحار بوده گفته بسیاری 
پاسخ:
وعلیکم السلام

اولا : پیگیر مطالب ما باشید تا ببینید سید کمال الحیدری چه عقائد و افکاری داره.

ثانیا : سید کمال الحیدری مرجع نیست و عدالت و فقاهت ایشان به دلیل همین نوع نقل ها و استدلالات ضد و نیض و دروغ بستن بر علماء ساقط است و حتما در این مورد تحقیق کنید.

ثالثا : نقد افکار و آراء یک شخص به منزله ی اهانت و آبروریزی نیست.

رابعا : مخاطبان گرامی نظر شما رو در کنار مطلب ما میذارن و خودشون قضاوت میکنن.
السلام علیکم و رحمة الله 
جزاکم الله خیرا. موقع نقد کمال الحیدری فی اللغة الاذربایجانیة ihticac.com
پاسخ:
وعلیکم السلام والرحمة.شکرا لکم.

الله یوفقکم ان شاء الله.

کثیر با اکثر فرق داره.

 

نوشته با گفتار فرق داره.

 

زیاد بهانه جویی نکنید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter