حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

هواپرستی و تعصبات ابن الجوزی (عالم بزرگ اهل سنت) و برخورد سلیقه ای در توثیق و تضعیف روات احادیث به تصریح ابن عبد الهادی حنبلی (عالم اهل سنت) [3]

بارها دیده ایم که مخالفین شیعه به چیزی که آن را «علم الحدیث» می نامند افتخار کرده و معتقدند از طریق آن می توانند احادیث را پالایش کرده و صحیح و سقیم را از یکدیگر تشخیص دهند !


این ادعا در شرایطی صورت می پذیرد که اگر ما به راستی آزمایی آن بپردازیم، خواهیم دید که بسیاری از علمای مخالفین آلوده به هواپرستی و نظر دادن های سلیقه ای و برخاسته از تعصبات شخصی بوده اند و از این رو نمی توان اساسا به اقوال رجالی آن ها اعتماد کرد.


این مساله فقط ادعای ما نیست و این خود علمای مخالفین هستند که به این موضوع اعتراف کرده اند.


ابن عبد الهادی حنبلی - عالم اهل سنت - می نویسد :

وتضعیف المؤلف لابن إسحاق لیس بشیء، فإنه صدوق، وکان شعبة وسفیان یقولان: هو أمیر المؤمنین فی الحدیث. وهو یحتج به فی موضع و [یضعفه] فی آخر!

الحنبلی، شمس الدین محمد بن أحمد بن عبد الهادی (متوفاى744هـ)، تنقیح التحقیق فی أحادیث التعلیق ،ج2، ص 223، تحقیق: سامی بن محمد بن جاد الله وعبد العزیز بن ناصر الخبانی، دار النشر: أضواء السلف - الریاض، الطبعة: الأولى، 1428 هـ - 2007 م.

و تضعیف ابن اسحاق از سوی مؤلف (ابن الجوزی) اهمیتی ندارد چرا که ابن اسحاق صدوق است و شعبه و سفیان می گفتند که او امیر المؤمنین در حدیث است و ابن الجوزی در جایی به او احتجاج و استناد می کند و در جایی دیگر او را تضعیف می کند !

به راستی آیا جایی برای اعتماد به اقوال رجالی و تصحیح و تضعیفات و توثیقات و تضعیفات چنین افرادی باقی می ماند ؟! آیا عجیب است که چنین افرادی برای پوشاندن و مخفی نگاه داشتن حقایق و انکار فضائل اهل بیت - علیهم السلام - دست به هر کاری بزنند ؟!

جالب است که ابن الجوزی خودش از این رفتار متعصبانه و هواپرستانه ی برخی از علمای اهل سنت انتقاد کرده است !

مطالب مرتبط :

ابن الجوزی (عالم بزرگ اهل سنت) و اعتراف به تعصب و هواپرستی و بی انصافی برخی از علمای بزرگ اهل سنت در تصحیح و تضعیف احادیث


هواپرستی و تعصبات ابن الجوزی (عالم بزرگ اهل سنت) و برخورد سلیقه ای در توثیق و تضعیف روات احادیث به تصریح ابن عبد الهادی حنبلی (عالم اهل سنت) [1]


هواپرستی و تعصبات ابن الجوزی (عالم بزرگ اهل سنت) و برخورد سلیقه ای در توثیق و تضعیف روات احادیث به تصریح ابن عبد الهادی حنبلی (عالم اهل سنت) [2]




نظرات  (۲)

سلام علیکم؛ ببخشید ترجمه ای که کردید درسته؟
پاسخ:
وعلیکم السلام

با تشکر از تذکرتون - ترجمه جا به جا قرار داده شده بود که اصلاح شد.
الحمدالله .. خداقوت
پاسخ:
ممنون - سلامت باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter