حقانیت شیعه و رد شبهات

حقانیت شیعه و رد شبهات

ابراهیم بن شیبة الایرانی

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندي موضوعي
آخرين مطالب
پربيننده ترين مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرين نظرات
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۴:۰۴ - نگار جهانشاهی
    عالی

از جواز داغ گذاشتن بر بدن زن در آیین زرتشتی تا جواز قتل زن در صورت سه بار تکرار «دیگر وظایفم را انجام نمی دهم» در برابر شوهر !!!

باستان گرایان و باستان ستایان افراطی و زرتشتیان همواره فضایی افسانه ای از جایگاه زن در ایران باستان و در متون دینی زرتشتی به مخاطبانشان ارائه می کنند و در مقابل با هر شیوه ای که شده سعی در تخریب جایگاه زن در اسلام دارند.

این تلاش های بی ثمر آنان در حالی صورت می گیرد که کمتر کسی از جایگاه اسفبار زن در متون زرتشتی و جایگاه نامناسب زن در ایران باستان با خبر است.

قصد ما آن است تا به صورت کاملا مستند و بر اساس منابع معتبر و مشهور ، به بیان حقائقی بپردازیم که کمتر بدان ها اشاره شده است.

در کتاب روایت پهلوی - از متون مشهور زرتشتی - می خوانیم :

۱- مرد بر پادشا زن فرمانرو است. هرگونه که در مورد کار خویش فرماید ، باید که بکند. <اگر> مردان زنان را به سبب نافرمانی داغ کنند، بدان زمان جایز است. ۲- اگر به همسر فرمایید که جامه ای کند و او نیم جامه ای کند، و بدو آموزد که <کار> خوب کند و او بد کند، و بدو گوید که کاری کند که در همی ارزد و او آن کند که میخی ارزد. و اگر بدو فرماید که یزش کند و او نکند، از این چندی که گفتم اگر یکی را نکند، پس به عنوان نافرمان او را داغ کند، تمام خواسته ای که شوهر به زن داده است از زن بازستانند. به شوهر بازگردد و او را (= زن را) هیچ خواسته نباشد، <اگر> که شوهر او مرد، پس او را از خواسته شوهر هیچ بهری نباشد. 4 - اگر زن سه بار به شوهر گوید که: «زنی تو نکنم ( = وظایف زنی را به انجام نرسانم)»، پس مرگ ارزان <باشد>.

روایت پهلوی (متن فارسی میانه - پهلوی ساسانی) ، ص 45، مترجم : مهشید میرفخرایی، ناشر : مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، نوبت چاپ : چاپ اول، سال چاپ : 1367 خورشیدی.

بنا بر این در آیین زرتشتی :

1) مرد فرمانروای زن است.

2) زن بایستی مطیع و فرمانبردار شوهرش باشد.

3) اگر زن از شوهر نافرمانی کند ، شوهر حق دارد که بر بدن زنش به عنوان تنبیه داغ بگذارد !

4) تاکید مجدد بر داغ گذاشتن بر بدن زن در صورت نافرمانی از خواسته های شوهر !

5) شوهر در صورت نافرمانی زن از وی حق دارد تا تمام پول و مواجبی که به زن داده است را از وی پس بگیرد! در صورت مرگ این شوهر ، زن از شوهر بهره ای نخواهد برد !

6) اگر زن سه بار به شوهرش بگوید که من وظایف همسری ام را انجام نمی دهم ، جزا و عقوبت او قتل است!

با وجود چنین متون صریح و واضحی (که مشابه آن فراوان است) باستان ستایان و زرتشتیان دم بر نمی آورند و به دروغ به دنبال ارائه ی یک تصویر افسانه ای و خیالی و دروغین از زن در ایران باستان و آیین زرتشتی هستند!

موافقين ۱ مخالفين ۰ ۹۶/۰۹/۱۲
فرشید ایرانی | Farshid Irani

اطاعت زن از شوهر در اسلام

اطاعت زن از شوهر در ایران باستان

انتشارات فروهر

انجمن جوانان زرتشتی

انجمن زرتشتیان تهران

انجمن زرتشتیان کرمان

انجمن زرتشتیان یزد

انجمن زردشتیان تهران

انجمن زردشتیان کرمان

انجمن زردشتیان یزد

انجمن زنان زرتشتی

تنبیه بدنی زن در آیین زرتشت

جایگاه زن آیین زرتشت

جایگاه زن در اسلام

جایگاه زن در ایران باستان

جایگاه زن در دوره ساسانیان

جایگاه زن در دوره هخامنشیان

جایگاه زن در دوره ی ساسانیان

جایگاه زن زرتشتی گری

جواز کشتن زن در آیین زرتشت

حاکمیت مرد بر زن در ایران باستان

حقانیت شیعه و رد شبهات

حقوق زن در آیین زرتشت

حقوق زن در اسلام

حقوق زن در ایران باستان

داغ گذاشتن بر بدن زن در آیین زرتشت

دانلود کتاب روایت پهلوی

دروغ های برنامه سرزمین جاوید

دروغ های بهرام مشیری

دروغ های سرزمین جاوید

زن در آیین زرتشت

زن در ایران باستان

زن در حقوق ساسانی بارتلمه

زن در دوره ی ساسانیان

زن در کتاب روایت پهلوی

زن ستیزی در اسلام

زن ستیزی در ایران باستان

زنان در ایران باستان

زنان در دوره ی ساسانی

سازمان جوانان زرتشتی تهران

سازمان زنان زرتشتی تهران

سایت امرداد

سایت برساد

سایت خردگان زن در ایران

سایت همازور

سایت همازور زن در ایران باستان

سایت پارسیان دژ

سایت پارسیان دژ زن در ایران

شبهات اسلام ستیزان

شبهات اسلام ستیزان در مورد زن

شبهات ایران باستان

شبهات ایران ستیزان

شبهات باستان گرایان

شبهات بهرام مشیری

شبهات در مورد جایگاه زن در اسلام

شبهات زرتشتی گری

شبهات زن در اسلام

عدم تمکین زن در روایت پهلوی

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مجازات عدم تمکین زن در آیین زرتشتی

موبد اردشیر خورشیدیان

موبد شهزادی

موبد مهران غیبی

موبدیار مهران غیبی

ناگفته های ایران باستان

ناگفته های زرتشت

نقد آیین زرتشت

نقد باستان گرایان

نقد باستان گرایی

نقد بهرام مشیری

نقد زرتشتی گری

نقد زردشتی گری

همازور زن در ایران باستان

پاسخ به بهرام مشیری

پاسخ به شبهات اسلام ستیزان

پاسخ به شبهات اسلام ستیزان در مورد زن

پاسخ به شبهات باستان ستایان

پاسخ به شبهات باستان گرایان

پاسخ به شبهات بهرام مشیری

پاسخ به شبهات در مورد زن در اسلام

پاسخ به شبهات زردشتیان

پایگاه خردگان زن در ایران

پایگاه خردگان زن در ایران باستان

کتک زدن زن با چوب مسواک

کتک زدن زن در آیین زرتشت

کتک زدن زن در اسلام

کتک زدن زن در قرآن

کتک زدن زنان در اسلام

کتک زدن زنان در قرآن

کورش نیکنام

نظرات (۵)

من شنیدم فقط جنبه بازدارندگی داره و عملا اجرا نمیشه.
پاسخ:
این ادعا صحیح نیست و جواز عملی اون در شریعت زرتشتی صادر شده.
آخه علامه استاد نخبه نابغه متفکر...یه زن بمن نشون بده که داغ شده باشه.زودباش نشون بده.آخه اگر اینچنین بود که رسانه های شما گوش فلک رو کر میکردند.چطور تو بحث سنگسار گفتی بازدارندگی و عملا اجرا نمیشه اینجا میگی نه هست.بعدشم زنی که داغ بشه دیگه زشت میشه شوهرش هیچوقت نمیاد زن خودشو زشت کنه.شماهم با چندتا زرتشتی دوست شو حرف بزن شاید ذهنت باز شد.
پاسخ:
ظاهرا هنوز متوجه نشدید ما صحبتمون از مکاتب هست و نه اشخاص ! لطفا از پاسخ به سوالات فرار نکنید ! حق داغ گذاشتن بر بدن زن در زرتشتی گری برای مرد محفوظ هست و همچنین کشتن زن در صورت عدم تمکین. چرا برای این موارد صداتون رو بالا نمیبرید ؟ چرا برای محرومیت زن از ارث بعد از ازدواج در ایران باستان صداتون رو بالا نمیبرید ؟ چرا برای نصف بودن ارث زن در صورت عدم ازدواج در ایران باستان صداتون رو بالا نمیبرید ؟ این ها فقط برای اسلام بد و ناپسنده و ظلمه ؟؟؟!!! یک بام و دو هوا ...

به علاوه داغ گذاشتن بر بدن نه این که بره روی صورتش داغ بگذاره که بعدا خودش هم حالش به هم بخوره ! هنوز ظاهرا ساده ترین مفاهیم رو هم متوجه نمیشید ! به علاوه مردان حق تعدد زوجات و ازدواج موقت داشتن و این مساله در ایران باستان فقط حق نبود بلکه رایج بود و زیاد بود و از این رو مردان راه براشون باز بود.

در مورد سنگسار هم به دلیل شرایطش ما گفتیم عملا اجرا نمیشه چون «4 شاهد» و «احصان» دو شرط از شروط هست که تحققش در اغلب موارد سخته به خصوص به خصوص «4 شاهد».

اما در مورد این قانون زرتشتی اصلا و ابدا اینطور نیست و حق رو برای مرد گذاشته اند و تحقق شروط بسیار آسان هست.کشتن زنی که تمکین نکنه یا 3 بار بگه تمکین نمیکنم هم که بماند ... (جنایت در حق زنان)
این هم ناشی از بیسوادی شماست.اولا که جنبه ترساندن و بازدارندگی داره و در صورت عدم تمکین معمولا گفته میشه.من خودم پرسیدم اینو....
بعدم این داغ گذاشتن اتفاقا در سرزمین های اسلامی مثلا عثمانی اومده که داغ میذاشتن و بین زرتشتیان هم منسوخ شده هستش.
پاسخ:
اولا : به جای بی سواد خواندن دیگران به متون کتب نگاهی بیندازید !

ثانیا : این که نظر شخصی دیگران رو دخیل کنید ارزشی نداره! مهم متون معتبر یک آیین هست و این متن هم صریح هست و هیچ جای اون اشاره نشده که برای ترساندن ! متن جواز عمل داغ گذاشتن رو صادر کرده و راهی برای فرار باستان گرایان افراطی و زرتشتیان وجود نداره !

ثالثا : در اسلام چیزی به نام داغ گذاشتن وجود نداره بلکه این عمل از نظر شراعی حرام هست و فرد خاطی باید دیه بپردازه. هنوز بلد نشده اید و به شما یاد نداده اند که در بحث علمی باید به متون معتبر استدلال کنید و نه به عمل فلان شخص و بهمان شخص ؟! ما از متون معتبر زرتشتی می آوریم و شما از عمل فلان و بهمان که «پشیزی» ارزش در نزد ما ندارند ؟! از جواز داغ گذاشتن در بین زرتشتیان دفاع کنید !

رابعا : لطفا برای اثبات منسوخ شدن این عمل یک نص معتبر زرتشتی (نه قول فلان و بهمان زرتشتی معاصر که از ترس و برای حفظ آبرو بیاد این رو بگه) بیاورید ! برای اثبات منسوخ شدن یک عمل در شریعت یک دین الهی باید نص معتبر در اثبات نسخش وجود داشته باشه.

منتظر هستیم ...
وای یعنی چه؟چه وحشتناک.....من اینو هیچ جا نشنیدم که عملی بشه.مطمین هستید مثل سنگسار حکم ترساندن نداره؟ البته خود زرتشتیان در این باره کتابی نوشتند و برخی مسایل رو گفتند اتهام هست که هنوزمطالعه نکردم این بخشش رو...
اما درباره زن دشتان اصلا قبول نکردند و گفتند بهش استراحت میدیم که کم خونی و ضعف بدن بهش فشار نیاره.
آخه زرتشتیان مثلا ایران و هند در مناطق بسیار گرم و تو هند هم که شرجی زندگی می کنند حالا داغم گذاشته بشه تو اون شرایط که آدم از نظر روانی دیوانه میشه.
اما ختنه زنان که در مسند احمد اومده و حنبلی ها دارن و برخی اسماعیلیه.....از کجا اومده؟تاریخ خاصی داره؟ در جنوب ایران بعضی جاها انجام میشه یه جوری که در برخی موارد دفع خون قاعدگی هم امکان پذیر نیست و صدمه جدی به جسم و روح خانم میزنه.
پاسخ:
اولا : ما مطلب رو به صورت مستند و از کتب معتبر ارئه کرده ایم و جایی برای توجیه وجود نداره.

ثانیا : زرتشتی ها در حال حاضر چنین حکمی رو اجرا نمیکنن اما جزو احکامشون بوده و قبلا هم اجرا شده.

ثالثا : در مورد اجکام زن دشتان هم باید عرض کنم که حتی تا حدود 80  90  سال پیش در ایران اجرا میکردند !

رابعا : چیزی به نام ختنه ی زنان در مکتب اهل بیت وجود نداره.
خدا بهتون خیر بده. کارتون واقعا عالیه
پاسخ:
بسیار ممنون از نظرتون.

موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter