حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

اعتراف ابو الحسین بن المنادی (عالم بزرگ اهل سنت) به اعتقاد عبد الله بن مسعود (صحابی) به تحریف قرآن کریم

یکی از تهمت هایی که مخالفین شیعه همواره علیه شیعیان مطرح می کنند، مساله ی تحریف قرآن است.این تهمت در حالی علیه شیعیان مطرح می شود که مصادیق و نمونه های آن به وفور در روایات و اقوال برخی از علمای مخالفین شیعه یافت می شود.


در این مطلب به اعتراف یکی از علمای اهل سنت به اعتقاد عبد الله بن مسعود (صحابی) به تحریف قرآن خواهیم پرداخت.


ابن الجوزی - عالم سرشناس اهل سنت - به نقل از ابو الحسین بن المنادی (عالم بزرگ و سرشناس اهل سنت) می نویسد :

وکان ابن مسعود رضی اللَّه عنه یُسقط المعوذتین، فنقصت جملته سورتین عن جملة زید. وکان أُبی بن کعب یُلحقهما ویزید إلیهما سورتین، وهما الحَفدة والخَلع.

ابن الجوزی الحنبلی، جمال الدین ابوالفرج عبد الرحمن بن علی بن محمد (متوفاى 597 هـ)، فنون الأفنان فی عیون علوم القرآن،ص 235 ، دار النشر: دار البشائر - بیروت - لبنان، الطبعة: الأولى - 1408 هـ - 1987 م.

و ابن مسعود معوذتین (سوره ی ناس و فلق) را از مصحف می انداخت (در مصحف نمی نوشت) و به همین دلیل مصحفش نسبت به مصحف زید دو سوره کمتر داشت و ابی بن کعب معوذتین را در مصحفش می نوشت و دو سوره هم به آن ها اضافه می کرد که خلع و حفد بودند.

کلام ابن المنادی صراحت دارد در این که عبد الله بن مسعود صحابی معوذتین را جزو سوره های قرآن نمی دانسته و به همین دلیل مصحفش 112 سوره داشته است!


محقق کتاب در حاشیه سعی کرده تا به نوعی این مساله را توجیه کند اما از آن جا که روایات معتبری در تایید اعتقاد عبد الله بن مسعود به عدم قرآنی بودن معوذتین موجود است، این توجیهات سودی به حال مخالفین شیعه نخواهد داشت.

مطالب مرتبط :

اعتراف صریح البانی سلفی : ابن مسعود سوره ی ناس و فلق را از قرآن نمی دانست !


اعتراف یاسر برهامی سلفی به اعتقاد ابن مسعود به تحریف قرآن !


سعد الحمید (عالم سلفی) : ابن مسعود معوذتین را جزو قرآن نمی دانست !


ابن عاشور (عالم سرشناس اهل سنت) و اعتراف به اعتقاد ابن مسعود (صحابی) به تحریف قرآن [معوذتین و سوره ی خلع]


ابن قتیبة (عالم اهل سنت) و اعتراف به اعتقاد أبی بن کعب (صحابی) و ابن مسعود (صحابی) به تحریف قرآن! [معوذتین - سوره ی قنوت]


اعتراف عبد الرحمن نجدی حنبلی (عالم اهل سنت و سلفی العقیده) به اعتقاد ابن مسعود (صحابی) و ابی بن کعب (صحابی) به تحریف قرآن!



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۶
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

آیا اهل سنت قائل به تحریف قرآن است

آیا شیعه قائل به تحریف قرآن است

آیا معوذتین جزو قرآن است

آیا ناس و فلق جزو قرآن است

ابن جوزی تحریف قرآن

اسلام تکس

اسلام تکس اهل سنت

اسلام تکس تحریف قرآن

اسلام تکس وهابیت

اسلام فتوا

اسلام فتوی

اسلام هاوس

اعتراف ابوالحسین بن منادی به اعتقاد صحابه به تحریف قرآن

اعتقاد ابن مسعود به تحریف قرآن

اعتقاد ابی بن کعب صحابی به تحریف قرآن

اعتقاد اهل سنت به تحریف قرآن

اعتقاد به تحریف قرآن اهل سنت

اعتقاد شیعه به تحریف قرآن

اعتقاد صحابه به تحریف قرآن

اعتقاد عبدالله بن مسعود به تحریف قرآن

امام ابن جوزی

تحریف در کتب اهل سنت

تحریف قرآن ابن مسعود

تحریف قرآن از کتب اهل سنت

تحریف قرآن از کتب شیعه

تحریف قرآن اهل سنت

تحریف قرآن در کتب اهل سنت

تحریف قرآن در کتب شیعه

تحریف قرآن شیعه

تحریف قرآن کتاب کافی

تحریف قرآن کتب اهل سنت

تحریف قرآن کتب شیعه

تحریف قرآن کریم در کتب اهل سنت

حقانیت شیعه و رد شبهات

دار العلوم زاهدان

سایت عقیده

سایت عقیده تحریف قرآن

شبهات تحریف قرآن

شبکه توحید

شبکه جهانی ولایت

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال فارسی

شبکه ولایت

شبکه کلمه

عبد الله بن مسعود معوذتین

عبدالله بن مسعود معوذتین

عبدالله بن مسعود و معوذتین

علامه مجلسی تحریف قرآن

علامه مجلسی و تحریف قرآن

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مسجد مکی زاهدان

مولوی عبدالحمید

ندای سنت

ندای شیعه

پاسخ به شبهات وهابیت

پاسخ به شبهه تحریف قرآن

کتابخانه عقیده

کتابخانه عقیده تحریف قرآن

نظرات  (۱)

سلام بزرگوار... مخالفین میگن ابن مسعود از این اعتقاد رجوع کرده و اگر اشتباه نکنم یه قول از فخر رازی میارن که گفته شدن به تواتر ثابت شده ابن مسعود از این اعتقاد رجوع کرده.. آیا این ادعاشون صحت داره؟؟؟؟
پاسخ:
وعلیکم السلام

ما مفصلا در این مورد در مباحث پالتاک در روم ندای شیعه در بحث تحریف قرآن این رو در موردش صحبت کردیم و خلاصه ی کلام این هست که هیچ دلیلی مبنی بر این ادعا در کتب مخالفین وجود نداره و فخر رازی هم بدون هیچ دلیلی فقط ادعا میکنه که از عقیده ی خودش برگشته ! اگر دلیلی میبود فخر رازی اون رو می آورد.

روایات در این زمینه فراوان هست که عبدالله بن مسعود معوذتین رو از قرآن نمیدونست و ما این روایات رو به تدریج در وبلاگ قرار خواهیم داد.هیچ دلیلی هم بر رجوع از این عقیده نیست و برخی از علمای مخالفین برای فرار از تبعات این مساله ادعای رجوع رو مطرح کرده اند.

تنها مساله این هست که ابن حزم ادعایی رو مطرح کرده که در قرائت نقل شده از ابن مسعود معوذتین موحوده که پاسخ اون رو هم در پالتاک دادیم و گفتیم که وجود معوذتین در قرائت منقول از ابن مسعود به دلیل «زر بن حبیش» هست که ازش نقل شده قرائت و زر بن حبیش بر اساس روایات صحیح مخالفین شیعه وقتی دید ابن مسعود معوذتین رو جزو قرآن نمیدونه پیش ابی بن کعب رفت و از او پرسید و ابی گفت جزو قرآنه و از این جا زر بن حبیش اون رو در قرائتش ثبت کرد.

به علاوه همیشه بین صاحب قرائت و ناقلین از صاحب قرائت اختلافاتی بوده و با هم مخالفت هایی داشتند و این هم یکی از اون موارده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter