حقانیت شیعه و رد شبهات

حقانیت شیعه و رد شبهات

ابراهیم بن شیبة الایرانی

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

ابو بکر جصاص (عالم اهل سنت) : امیر المؤمنین و امام حسن و امام حسین و برخی از صحابه از معاویه بیزار بودند !

به جرات می توان معاویة بن ابی سفیان را یکی از رئوس نفاق در صدر اسلام دانست و وی در بسیاری از مواقع آن چنان واضح و صریح علیه سنت پیامبر (ص) عمل می کرد که اعتراض برخی از صحابه را نیز بر می انگیخت.

سیره ی معاویه به قدری غیر اسلامی و بلکه ضد اسلامی بود که به تصریح ابو بکر جصاص ، عالم سرشناس اهل سنت ، برخی از صحابه و تابعین و در راس آنان امیر المؤمنین علیه السلام و امام حسن و امام حسین سلام الله علیهما از معاویه بیزار بودند.

وَقَدْ کَانَ الْحَسَنُ وَسَعِیدُ بْنُ جُبَیْرٍ وَالشَّعْبِیُّ وَسَائِرُ التَّابِعِینَ یَأْخُذُونَ أَرْزَاقَهُمْ مِنْ أَیْدِی هَؤُلَاءِ الظَّلَمَةِ لَا عَلَى أَنَّهُمْ کَانُوا یَتَوَلَّوْنَهُمْ وَلَا یَرَوْنَ إمَامَتَهُمْ وَإِنَّمَا کَانُوا یَأْخُذُونَهَا عَلَى أَنَّهَا حُقُوقٌ لَهُمْ فِی أَیْدِی قَوْمٍ فَجَرَةٍ وَکَیْفَ یَکُونُ ذَلِکَ عَلَى وَجْهِ مُوَالَاتِهِمْ وَقَدْ ضَرَبُوا وَجْهَ الْحَجَّاجِ بِالسَّیْفِ وَخَرَجَ عَلَیْهِ مِنْ الْقُرَّاءِأَرْبَعَةُ آلَافِ رَجُلٍ هُمْ خِیَارُ التَّابِعِینَ وَفُقَهَاؤُهُمْ فَقَاتَلُوهُ مَعَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ الْأَشْعَثِ بِالْأَهْوَازِ ثُمَّ بِالْبَصْرَةِ ثُمَّ بِدَیْرِ الْجَمَاجِمِ مِنْ نَاحِیَةِ الْفُرَاتِ بِقُرْبِ الْکُوفَةِ وَهُمْ خَالِعُونَ لِعَبْدِ الْمَلِکِ بْنِ مَرْوَانَ لَاعِنُونَ لَهُمْ مُتَبَرِّئُونَ مِنْهُمْ وَکَذَلِکَ کَانَ سَبِیلُ مَنْ قَبْلَهُمْ مَعَ مُعَاوِیَةَ حِینَ تَغَلَّبَ عَلَى الْأَمْرِ بَعْدَ قَتْلِ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلَامُ وَقَدْ کَانَ الْحَسَنُ وَالْحُسَیْنُ یَأْخُذَانِ الْعَطَاءَ وَکَذَلِکَ مَنْ کَانَ فِی ذَلِکَ الْعَصْرِ مِنْ الصَّحَابَةِ وَهُمْ غَیْرُ مُتَوَلِّینَ لَهُ بَلْ مُتَبَرِّئُونَ مِنْهُ عَلَى السَّبِیلِ الَّتِی کَانَ عَلَیْهَا عَلِیٌّ عَلَیْهِ السَّلَامُ إلَى أَنْ تَوَفَّاهُ اللَّهُ تَعَالَى إلَى جَنَّتِهِ وَرِضْوَانِهِ فَلَیْسَ إذًا فِی وِلَایَةِ الْقَضَاءِ مِنْ قِبَلِهِمْ وَلَا أَخْذِ الْعَطَاءِ مِنْهُمْ دَلَالَةٌ عَلَى تَوْلِیَتِهِمْ وَاعْتِقَادِ إمَامَتِهِمْ.

الجصاص الرازی الحنفی، أبو بکر أحمد بن علی (متوفاى370هـ) ، أحکام القرآن ، ج1، ص 88، تحقیق : محمد الصادق قمحاوی ، ناشر : دار إحیاء التراث العربی - بیروت – 1405هـ .

حسن بصری و سعید بن جبیر و شعبی و سایر تابعین رزق و روزی خود را از دست این انسان های ظالم [منظور حاکمان ظالم دوران آنان می باشد] می گرفتند نه به این معنا که ولایت و امامت آنان را قبول داشتند بلکه به این دلیل که آن را حق خودشان می دانستند که در دست گروهی فاجر است و چگونه می تواند این دریافت پول نشانه ی دوستی و قبول ولایت امری آن حاکمان باشد در حالی که با شمشیر علیه حجاج خروج کردند و از بین قاریان قرآن 4000 نفر بر ضد حجاج خارج شدند که از بهترین تابعین و فقهاء آن ها بودند و با عبد الرحمن بن محمد بن اشعث در اهواز و سپس در بصره و سپس در دیر جماجم (مکانی در فرات و نزدیکی کوفه) و جنگیدند در حالی که عبد الملک بن مروان را از بیعت خلع کرده بودند و آنان (حاکمان ظالم) را لعن می کردند و از ایشان اظهار بیزاری می کردند و همچنین راه و روش کسانی که قبل از این افراد بودند نسبت به معاویه زمانی که پس از شهادت علی علیه السلام به حکومت رسید به همین شکل بود.حسن و حسین و همچنین افرادی از صحابه که در آن زمان بودند از معاویه پول دریافت می کردند در حالی که ولایت او را قبول نداشتند و از معاویه بیزار بودند و اظهار تبری می کردند به همان شکلی که علی بن ابی طالب علیه السلام تا زمانی که از دنیا رفت و خداوند او را به بهشتش برد از معاویه اظهار بیزاری می کرد.بنا بر این بر عهده گرفتن و تولی قضاء از سوی چنین افرادی و دریافت پول از این افراد از سوی عده ای دلالتی بر اعتقاد این عده به محبت و ولایت و امامت آن حاکم ندارد.

بر اساس این کلام بسیار مهم ابو بکر جصاص در می یابیم که جمع قابل توجهی از صحابه که در راس آنان امیر المؤمنین و حسنین - سلام الله علیهم اجمعین - حضور داشته اند ، از معاویه بیزار بوده اند و از او تبری می جسته اند و دریافت پول معاویه از سوی ایشان به این دلیل بوده که آن پول را حق مسلم خود می دانسته اند نه این که برای معاویه مشروعیتی قائل باشند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۱
فرشید ایرانی | Farshid Irani

آیا معاویه کاتب وحی است

ابوبکر جصاص حنفی

اثبات نفاق معاویه

اثبات کفر معاویه

باغی بودن معاویه کتب اهل سنت

جهنمی بودن معاویه کتب اهل سنت

حقانیت شیعه و رد شبهات

خال المومنین معاویه

دار العلوم زاهدان

دانلود کتاب احکام القرآن جصاص

شبهات اهل سنت

شبهات وهابیت

شبکه توحید

شبکه جهانی ولایت

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال فارسی

شبکه ولایت

شبکه کلمه

ظالم بودن معاویه کتب اهل سنت

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

لعن معاویه در کتب اهل سنت

مسجد مکی زاهدان

معاویه بن ابی سفیان

معاویه بن ابی سفیان اهل سنت

معاویه در منابع اهل سنت

معاویه در کتب اهل سنت

معاویه دستور به سب علی

معاویه دستور به لعن علی

معاویه را بکشید کتب اهل سنت

معاویه سب حضرت علی

معاویه صحابه اهل سنت

معاویه علمای اهل سنت

معاویه لعن حضرت علی

معاویه و امام حسن

معاویه کاتب وحی

معاویه کتب اهل سنت

مولوی عبدالحمید

نظر امیرالمومنین در مورد معاویه

نظر اهل بیت در مورد معاویه

نظر اهل سنت در مورد معاویه

نظر حضرت علی در مورد معاویه

نظر صحابه در مورد معاویه

نظر علمای اهل سنت در مورد یزید

پاسخ به شبهات اسلام ستیزان

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات وهابیت

پول گرفتن امام حسن و امام حسین از معاویه

چرا امام حسن و امام حسین از معاویه پول می گرفتند

چرا اهل بیت از معاویه پول می گرفتند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter