حقانیت شیعه و رد شبهات

حقانیت شیعه و رد شبهات

ابراهیم بن شیبة الایرانی

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

امام صادق (ع) : معاویة بن ابی سفیان فرعون امت بود ! [مصادر شیعه]

یکی از منفور ترین چهره های تاریخ در نزد اهل حق و انصاف و از سرسخت ترین دشمنان پیامبر و اهل بیت ایشان - سلام الله علیهم - معاویة بن ابی سفیان می باشد که در منابع اسلامی مورد ذم بسیاری از صحابه و تابعین و ائمه ی مسلمین قرار گرفته است و البته عده ای وی را صحابی می دانند و حتی با علم به دشمنی او با اهل بیت بر وی ترضی هم می کنند !

امام صادق - علیه السلام - در حدیثی صحیح می فرمایند :

عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَکَمِ، عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ أَبِی الْعَلَاءِ، قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام : «إِنَّ مُعَاوِیَةَ أَوَّلُ مَنْ عَلَّقَ عَلى‏ بَابِهِ مِصْرَاعَیْنِ بِمَکَّةَ، فَمَنَعَ حَاجَّ بَیْتِ اللَّهِ مَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: «سَواءً الْعاکِفُ فِیهِ وَ الْبادِ» وَ کَانَ النَّاسُ إِذَا قَدِمُوا مَکَّةَ، نَزَلَ الْبَادِی عَلَى الْحَاضِرِ حَتّى‏ یَقْضِیَ حَجَّهُ، وَ کَانَ مُعَاوِیَةُ صَاحِبَ السِّلْسِلَةِ الَّتِی قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: «فِی سِلْسِلَةٍ ذَرْعُها سَبْعُونَ ذِراعاً فَاسْلُکُوهُ» إِنَّهُ کانَ لَایُؤْمِنُ بِاللَّهِ الْعَظِیمِ، وَ کَانَ فِرْعَوْنَ هذِهِ الْأُمَّةِ».

الکلینی الرازی، أبو جعفر محمد بن یعقوب بن إسحاق (متوفاى328 هـ)،الکافی،ج8، ص 157، ح 1، ناشر: دار الحدیث‏، قم-ایران، الطبعة الاولى،1429هـ .

امام صادق (ع) می فرمایند : معاویه اوّلین کسى بود که در شهر مکه بر در خانه خود دو لنگه در نصب کرد و مانع شد که حاجیان بهره‏مند بشوند از حقى که خداوند براى آنان مقرر کرده و گفته است: «در سرزمین حرم بومیان و حاجیان با هم برابرند». پیش از آن، موقعى که حاجیان وارد شهر مکه مى‏شدند، در خانه بومیان وارد مى‏شدند و اقامت مى‏کردند تا مراسم حج و عمره ی خود را به پایان ببرند. معاویه در روز قیامت با همان زنجیر گرانى در بند خواهد شد که خداوند مى‏ گوید: «او را بگیرید و در زنجیر گرانى به بند بکشید که هفتاد ذراع طول آن باشد، چرا که او به خداى بزرگ ایمان نمى ‏آورد». معاویه فرعون این امّت بود.

بررسی سندی روایت

احمد بن محمد

أحمد بن محمّد بن عیسى‏
الأشعری القمّیّ، ثقة، له کتب.

الطوسی، الشیخ ابوجعفر، محمد بن الحسن بن علی بن الحسن (متوفاى460هـ)، رجال الطوسی، ص 351، تحقیق: جواد القیومی الأصفهانی، ناشر: مؤسسة النشر الاسلامی ـ قم، الطبعة: الأولى، 1415هـ .

علی بن الحکم

علی [بن الحکم‏]
علی بن الحکم الکوفی، ثقة، جلیل القدر.

الطوسی، الشیخ ابوجعفر، محمد بن الحسن بن علی بن الحسن (متوفاى460هـ)، الفهرست،ص 263، محقق: طباطبایى، عبد العزیز، ناشر: مکتبة المحقق الطباطبائی‏.

الحسین بن ابی العلاء

الحسین بن أبی العلاء الخفاف‏
أبو علی الأعور مولى بنی أسد، ذکر ذلک ابن عقدة و عثمان بن حاتم بن منتاب، و قال أحمد بن الحسین رحمه الله: هو مولى بنی عامر و أخواه علی و عبد الحمید روى الجمیع عن أبی عبد الله علیه السلام، و کان الحسین أوجههم.

النجاشی الأسدی الکوفی، ابوالعباس أحمد بن علی بن أحمد بن العباس (متوفاى450هـ)، فهرست أسماء مصنفی الشیعة المشتهر ب‍ رجال النجاشی، ص 52، تحقیق: السید موسی الشبیری الزنجانی، ناشر: مؤسسة النشر الاسلامی ـ قم، الطبعة: الخامسة، 1416هـ .

وقد وثّقه ابن طاووس فی البشرى، وکأنّه من قوله: «وکان أوجههم» مع کون عبد الحمید ثقة.

الحر العاملی، محمد بن الحسن بن علی بن الحسین (متوفای1104هـ)،‌الرجال، محقق: فاضلى، على‏، ناشر: موسسه علمى فرهنگى دار الحدیث، سازمان چاپ و نشر، سال چاپ: 1427 ه. ق‏.

قال النجاشی: و أخواه علی و عبد الحمید روى الجمیع عن أبی عبد اللّه علیه السلام و کان الحسین أوجههم له کتب- الخ. و أثبت العلامة المامقانی وثاقته.
و کذا الخوئی صحّح القول بوثاقته. و عدّه الصدوق فی مشیخة الفقیه من صواحب الاصول المعتمدة التی استخرج منها احادیث کتابه.

الشاهرودی، الشیخ علی النمازی (متوفای1405هـ)، مستدرکات علم رجال الحدیث،ج3، ص 80 ، ناشر: ابن المؤلف، چاپخانه: شفق – طهران، الأولى1414هـ .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۹
فرشید ایرانی | Farshid Irani

آیا معاویه امیر المومنین است

آیا معاویه صحابی است

آیا معاویه کاتب وحی است

اثبات جهنمی بودن معاویه

اثبات کفر معاویه

احادیث صحیح از کتب شیعه

احادیث صحیح کتب شیعه

احادیث کتاب کافی

اسلام تکس

اسلام تکس معاویه

اسلام فتوا

اسلام فتوی

اسلام هاوس

بدعت های معاویه

جهنمی بودن معاویه

حقانیت شیعه و رد شبهات

خال المومنین معاویه

دانلود کتاب اصول کافی

دانلود کتاب کافی

سایت عقیده

سایت عقیده معاویه

شبهات اهل سنت

شبهات وهابیت

شبکه توحید

شبکه جهانی ولایت

شبکه نور

شبکه وصال حق

شبکه وصال فارسی

شبکه ولایت

شبکه کلمه

طعونات معاویه

عقاید شیعه از احادیث

فرشید ایرانی

فرشید شرفی

فرشید شرفی شبکه ولایت

مثالب معاویه

مسجد مکی زاهدان

معاویه در احادیث اهل بیت

معاویه در احادیث شیعه

معاویه در کتب اهل سنت

معاویه در کتب شیعه

معاویه کاتب وحی

معنای خال المومنین چیست

مولوی عبدالحمید

ندای سنت

ندای شیعه

نظر امام صادق در مورد معاویه

نظر اهل بیت در مورد معاویه

نظر اهل سنت در مورد معاویه

نظر شیعه در مورد معاویه

پاسخ به شبهات

پاسخ به شبهات اهل سنت

پاسخ به شبهات وهابیت

کتابخانه عقیده

کتابخانه عقیده معاویه

نظرات  (۱)

۰۱ آذر ۹۶ ، ۰۱:۱۰ خادم المهدی
لعنت بر معاویه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter