حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابن تیمیة (عالم سرشناس مخالفین شیعه) : برخی از اهل سنت یزید را از بزرگان صالحین و امامان هدایت می دانسته اند!

در طول تاریخ از زمان خروج امام حسین و عدم بیعت با یزید بن معاویة بن ابی سفیان - لعنهم الله - تا به امروز همواره جمع قابل توجهی از علماء و بزرگان مخالفین شیعه بوده اند که به هر طریق ممکن در پی مشروعیت بخشیدن به حکومت یزید لعنه الله و دفاع از وی بوده اند.


این دفاع تا جایی پیش رفته است که به شهادت ابن تیمیة برخی از مخالفین شیعه ، یزید را از بزرگان صالحین و امامان هدایت دانسته اند !

وَلَمْ یَکُنْ أَحَدٌ إذْ ذَاکَ یَتَکَلَّمُ فِی " یَزِیدَ بْنِ مُعَاوِیَةَ " وَلَا کَانَ الْکَلَامُ فِیهِ مِنْ الدِّینِ ثُمَّ حَدَثَتْ بَعْدَ ذَلِکَ أَشْیَاءُ فَصَارَ قَوْمٌ یُظْهِرُونَ لَعْنَةَ یَزِیدَ بْنِ مُعَاوِیَةَ. وَرُبَّمَا کَانَ غَرَضُهُمْ بِذَلِکَ التَّطَرُّقَ إلَى لَعْنَةِ غَیْرِهِ فَکَرِهَ أَکْثَرُ أَهْلِ السُّنَّةِ لَعْنَةَ أَحَدٍ بِعَیْنِهِ فَسَمِعَ بِذَلِکَ قَوْمٌ مِمَّنْ کَانَ یَتَسَنَّنُ؛ فَاعْتَقَدَ أَنَّ یَزِیدَ کَانَ مِنْ کِبَارِ الصَّالِحِینَ وَأَئِمَّةِ الْهُدَى.


ابن تیمیه الحرانی الحنبلی، ابوالعباس أحمد عبد الحلیم (متوفاى728 هـ)، مجموع الفتاوى،ج3، ص 409، المحقق: عبد الرحمن بن محمد بن قاسم، الناشر: مجمع الملک فهد لطباعة المصحف الشریف - المدینة النبویة، المملکة العربیة السعودیة، عام النشر: 1416هـ/1995م.


هیچ کس نبود که در آن زمان علیه یزید صحبت کند و صحبت کردن در مورد او جزو دین هم نبود و پس از آن اتفاقاتی رخ داد و گروهی علنی یزید را لعن می کردند و چه بسا هدفشان رسیدن به لعن غیر از او بود و به همین دلیل اکثر اهل سنت لعن کردن یک شخص به صورت خاص را مکروه و ناپسند دانسته اند و گروهی از کسانی که ادعای اهل سنت بودن دارند این [که عده ای یزید را لعن می کنند] شنیدند و بر این اعتقاد شده اند که یزید از بزرگان صالحین و امامان هدایت است.

* ذکر نکته ای مهم : این که ابن تیمیة می گوید گروهی که «یتسنن» (ادعای سنی بودن دارند) به این معنا نیست که آن ها از اهل سنت نبوده اند بلکه چون ابن تیمیة این عقیده ی آنان را قبول ندارد و داخل در عقائد اهل سنت نمی داند از این واژه استفاده می کند.همانطور که ما نیز هرگاه عقیده ای را داخل در عقائد شیعه ندانیم اما فردی یا گروهی از شیعیان به آن باور داشته باشند ، در چنین حالتی می گوییم عده ای که ادعای شیعه بودن دارند چنین می گویند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter