حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات



ابن تمیمی حنبلی ( از علمای حنبلی ) : ابو یعلی الفراء ( از علمای بزرگ و مشهور حنبلی ) چنان خرابکاری در مذهب حنابلة کرد که با آب هم پاک نمی شود!


بارها مشاهده نموده ایم که وهابیون و مخالفین شیعه خواسته اند تا بر علمای شیعه طعن وارد کنند و روابط بین علما را تیره و تار نشان دهند و از هیچ دروغی نیز در این راه فروگذار نکرده اند.
در این مطلب مشاهده خواهید نمود که یک عالم حنبلی مذهب چگونه یکی از معروف ترین علمای حنبلی مذهب را که شدیدا مورد علاقه ی وهابیون و اتباع ابن تیمیة است مورد سرزنش و نکوهش خود قرار می دهد ! :


وَفِی شَهْرِ رَمَضَانَ مِنْهَا تُوُفِّیَ أَبُو یَعْلَى مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَیْنِ بْنِ الْفَرَّاءِ الْحَنْبَلِیُّ وَمَوْلِدُهُ سَنَةَ ثَمَانِینَ وَثَلَاثِمِائَةٍ، وَعَنْهُ انْتَشَرَ مَذْهَبُ أَحْمَدَ، رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، وَکَانَ إِلَیْهِ قَضَاءُ الْحَرِیمِ بِبَغْدَاذَ بِدَارِ الْخِلَافَةِ، وَهُوَ مُصَنِّفُ کِتَابِ " الصِّفَاتِ " أَتَى فِیهِ بِکُلِّ عَجِیبَةٍ، وَتَرْتِیبُ أَبْوَابِهِ یَدُلُّ عَلَى التَّجْسِیمِ الْمَحْضِ، تَعَالَى اللَّهُ عَنْ ذَلِکَ، وَکَانَ ابْنُ تَمِیمِیٍّ الْحَنْبَلِیُّ یَقُولُ: لَقَدْ خَرِئَ أَبُو یَعْلَى الْفَرَّاءُ عَلَى الْحَنَابِلَةِ خِرْیَةً لَا یَغْسِلُهَا الْمَاءُ.

الکامل فی التاریخ،ج8،ص378 ط دار الکتاب العربی

المختصر فی اخبار البشر،ج2،ص186 ط المطبعة الحسینیة المصریة
تاریخ ابن الوردی،ج1،ص360 ط دار الکتب العلمیة


و در ماه رمضان این سال {458} ابو یعلی محمد بن الحسین الفراء حنبلی وفات یافت و ولادتش در سال 380 بود.از طریق او مذهب احمد بن حنبل انتشار یافت و در دار الخلافه ی بغداد قاضی بغداد بود و مولف کتاب " الصفات " است که در آن هر چیزی عجیبی را آورده است و ترتیب ابواب کتاب به گونه ای است که کاملا بر تجسیم دلالت می کند که خدا بلند مرتبه تر از آن است { که به او چنین نسبتی داده شود } و ابن تمیمی حنبلی می گفت : همانا ابو یعلی الفراء آن چنان در مذهب حنبلی ها خرابکاری کرد که با آب هم تمیز نمی شود.

نکته ای که لازم است به آن اشاره شود این که " خرئ " به معنای مدفوع کردن است و اگر بخواهیم نزدیک تر به معنای واقعی عبارت ابن تمیمی حنبلی را ترجمه کنیم این گونه می شود : ابو یعلی الفراء آن چنان گندی در مذهب حنابلة زد که با آب هم پاک نمی شود!

آری! ابن تمیمی حنبلی که خود از علمای حنبلی مذهب است،خطاب به یکی از معروف ترین و مشهورترین علمای حنبلی که در نزد ابن تیمیة و اتباعش نیز جایگاه خاصی دارد می گوید که آن چنان در مذهب حنابلة خرابکاری کرده که هیچگونه برطرف نمی شود! جالب آن که ابو یعلی الفراء کسی است که مذهب حنابلة به واسطه ی او انتشار داده شده است!
نکته ی دیگر این که دلیل اصلی این نوع موضع گیری نسبت به ابو یعلی الفراء،مجسمه بودن اوست یعنی این که او قائل به تجسیم خداوند بوده که ابن اثیر نیز در متن به آن اشاره می کند.( اثبات مجسمه بودن ابو یعلی الفراء به بحثی جداگانه نیاز دارد )

حال با یک دیگر شرح حال ابو یعلی الفراء را می خوانیم :

القَاضِی أَبُو یَعْلَى البَغْدَادِیُّ مُحَمَّدُ بنُ الحُسَیْنِ :

الإِمَامُ، العَلاَّمَةُ، شَیْخُ الحنَابِلَةِ، القَاضِی، أَبُو یَعْلَى مُحَمَّدُ بنُ الحُسَیْنِ بنِ مُحَمَّدِ بنِ خَلَفِ بنِ أَحْمَدَ البَغْدَادِیُّ، الحَنْبَلِیُّ، ابْنُ الفَرَّاءِ.

سیر اعلام النبلاء،ج18،ص89 ط موسسة الرسالة


محمد بن الحسین بن محمد بن خلف ابن الفَرَّاء، أبو یعلى: عالم عصره فی الأصول والفروع وأنواع الفنون.


الاعلام للزرکلی،ج6،ص99 ط دار العلم للملایین

ظاهرا شیخ حنابلة و امام و علامه ی حنابلة و عالم به انواع فنون و کسی که مذهب حنبلی از او انتشار پیدا کرده چنین خرابکاری ای کرده است!
























نظرات  (۱)

همینا الان دارن شیعه رو تکفیر میکنن..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter