حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابن الوزیر یمانی (عالم سرشناس مخالفین شیعه) : ذهبی از نقل فضائل اهل بیت خوشش نمی آید!

قبلا در مطلبی به بیان تعصب ذهبی و تاثیر گذاری این تعصب کور بر نظرات وی در مورد رجال و صاحب نظران از زبان سبکی شافعی پرداختیم که می توانید آن را در لینک زیر مطالعه کنید :

http://al-shia.blog.ir/post/549

اکنون به بیان تعصب ذهبی در برخورد با فضائل اهل بیت - علیهم السلام - و اکراه وی از نقل فضائل ایشان از زبان یکی از بزرگان مخالفین شیعه می پردازیم.

ابن الوزیر یمانی می نویسد :

وقال الإمام الحافظ أبو عمر بن عبد البر فی ترجمة علی علیه السلام من کتاب " الاستیعاب " روی عن سلمان وأبی ذرٍّ والمقداد وخبَّابٍ وجابرٍ وأبی سعیدٍ وزید بن أرقم: أن علی بن أبی طالبٍ أول من أسلم، وفضَّله هؤلاء على غیره، قال: وهو قول ابن شهابٍ الزهری. انتهى.


وفی هذا نسبته إلى التشیع، فإن تفضیله علیه السلام هو الخصیصة التی امتاز بها الشِّیعة، على ما ذکره العلامة عبد الحمید بن أبی الحدید.والذهبی لیس له ولوعٌ بذکر ما یتعلق بأهل البیت علیهم السلام، إما عصبیة، وإما تقیة!


ابن الوزیر، محمد بن إبراهیم بن علی بن المرتضى (المتوفی 840 هـ)، العواصم والقواصم فی الذب عن سنة أبی القاسم،ج8، ص 225، حققه وضبط نصه، وخرج أحادیثه، وعلّق علیه: شعیب الأرنؤوط، الناشر: مؤسسة الرسالة للطباعة والنشر والتوزیع، بیروت، الطبعة: الثالثة، 1415 هـ - 1994 م.


امام ابن عبد البر در کتاب الاستیعاب گفته است که از سلمان و ابوذر و مقداد و خباب و جابر و ابو سعید و زید بن ارقم نقل شده است که علی بن ابی طالب اولین کسی است که اسلام آورد و این ها علی بن ابی طالب را بر غیر او افضلیت می دادند و ابن عبد البر گفته است این قول ابن شهاب زهری است.


و در این کلام، نسبت دادن او (زهری) به تشیع است و افضل دانستن علی بن ابی طالب همانطور که علامه ابن الحدید گفته این ویژگی ای است که شیعه بدان تمایز یافته است و ذهبی تمایلی به ذکر آن چه متعلق به اهل بیت است ندارد یا به دلیل تعصب و یا به دلیل تقیه !

اکنون مخالفین شیعه یا باید عناد ذهبی نسبت به اهل بیت - علیهم السلام - را قبول کنند و یا این که بپذیرند وی تقیه (که مخالفین نام نفاق بر آن می نهند) می کرده است !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter