حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابو اسحاق شیرازی (عالم سرشناس اهل سنت) و تکفیر تمام مسلمانان به جز اشاعره!

یکی از مواردی که تا به امروز باعث قتل و غارت و خونریزی و کشته شدن بسیاری از انسان های بی گناه شده است،فتاوای تکفیر از جانب کسانی است که خود را عالم دین نامیده اند.بر خلاف تصور بسیاری از عوام، فتاوای تکفیر شیعیان سابقه ای بسیار طولانی دارد و اصلا و ابدا محدود به ابن تیمیه و افراد بعد از او نمی شود.در این مطلب به بیان یکی از این نمونه ها می پردازیم :

فمن اعتقد غیر أشرنا إلیه من اعتقاد أهل الحق المنتسبین إلى الإمام أبی الحسن الأشعری - رضی الله عنه - فهو کافر.ومن نسب إلیهم غیر ذلک فقدکفرهم فیکون کافرا بتکفیره لهم لما روی عن النبی أنه قال : «ما کفر رجل رجلا إلا باء به أحدهما ؛ إن کان کافرا إنه کما قال وإن کان مسلما لقد کفر بتکفیره إیاه».فمن کان هذا اعتقاده ودینه کیف یتسحل المسلم أن یغتابه ،فضلا [عن] أن یکفره ویلعنه؟ وهل فی هذه الاعتقادات ما یجحده أحد ویستنکف عنه عالم عابد إلا ملحد دهری أو موهم حشوی؟


الشیرازی،أبو إسحاق إبراهیم بن علی بن یوسف (المتوفى 476)، شرح اللمع،ج1،ص 111، تحقیق : عبد المجید ترکی، الناشر : دار الغرب الاسلامی، الطبعة : الأولى، 1408 هـ - 1988 م.


هرکس به چیزی غیر از آن چه از اعتقاد اهل حق منتسب به امام ابو الحسن اشعری اشاره کردیم معتقد باشد کافر است و هرکس به اشاعره غیر از این را نسبت دهد آنان را تکفیر کرده است و با این تکفیرش به دلیل آن چه که از پیامبر روایت شده کافر است : «شخصی شخص دیگر را تکفیر نمی کند مگر آن که این تکفیر به یکی از آن ها بر می گردد.اگر [شخص تکفیر شونده] کافر باشد که درست گفته است و اگر مسلمان باشد که خود شخص تکفیر کننده کافر می شود.» پس هرکس اعتقادش و دینش این باشد چگونه مسلمان غیبت کردن او را حلال می داند چه برسد به این که او را تکفیر کند و لعن کند ؟ و آیا در بین این اعتقادات چیزی وجود دارد که کسی آن را از سر عمد انکار کند و عالم عابد از قبول آن خودداری کند مگر آن که ملحد و کافر و یا متوهم حشوی باشد؟

ملاحظه فرمودید که ابواسحاق شیرازی - عالم سرشناس اهل سنت - غیر اشاعره که فرق و مذاهب مختلف اسلامی (شیعه،معتزله،زیدیه،ماتریدیه،اهل حدیث و سلفیة و ...) را در بر می گیرد اهل کفر می داند !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter