حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ابوحیان آندلسی (عالم اهل سنت) : گروهی از تابعین و اهل بیت نکاح متعه را حلال دانسته اند

یکی از مسائل اختلافی بین شیعه و اهل تسنن ،مساله ی نکاح متعه است که با کمی جست و جو در متون روایی اهل سنت در می یابیم که افراد بسیاری (از صحابه و تابعین و اهل بیت) قائل به حلیت آن بوده اند.


أبو حیان الأندلسی - عالم سرشناس اهل سنت - در تفسیر خودش می نویسد :

وَقَالَ عِمْرَانُ بْنُ حُصَیْنٍ: أَمَرَنَا رسول الله صلى الله علیه وسلّم بالمتعة، ومات بعد ما أَمَرَنَا بِهَا، وَلَمْ یَنْهَنَا عَنْهُ قَالَ رَجُلٌ بَعْدَهُ بِرَأْیِهِ مَا شَاءَ. وَعَلَى هَذَا جَمَاعَةٌ مِنْ أَهْلِ الْبَیْتِ وَالتَّابِعِینَ.


أبی حیان الأندلسی، محمد بن یوسف (المتوفى 745هـ)، تفسیر البحر المحیط،ج3، ص 304، المحقق: د. عبد الرزاق المهدی، الناشر: دار إحیاء التراث العربی - بیروت.


و عمران بن حصین (صحابی) گفته است : پیامبر (ص) ما را به نکاح متعه دستور داد و بعد از آن که ما را به نکاح متعه دستور داد از دنیا رفت در حالی که ما را از آن نهی نکرده بود و بعد از پیامبر شخصی بر مبنای نظر خودش آن چه را خواست گفت. و گروهی از اهل بیت و تابعین هم همین نظر را دارند.

بنا بر این به تصریح «ابو حیان آندلسی» ، عمران بن حصین صحابی صراحتا گفته است که پیامبر (ص) دستور به نکاح متعه داده اند و از آن نهی هم نکرده و از دنیا رفته اند و بعد از ایشان کسی [که منظور عمر بن الخطاب] است از نکاح متعه نهی کرده است و گروهی از اهل بیت و تابعین هم همین نظر را دارند.


اکنون جا دارد که بپرسیم آیا مخالفین شیعه حقیقتا پیرو اهل بیت هستند ؟! آیا آن گروه از اهل بیت و تابعین را هم به دلیل حلال دانستن نکاح متعه مورد سرزنش قرار خواهند داد ؟!

مطلب مرتبط

ثعلبی (از علمای اهل سنت) : عمران بن حصین و ابن عباس و برخی از اصحابش و گروهی از اهل بیت نکاح متعه را حلال دانسته اند :

http://al-shia.blog.ir/post/298

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter