حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

فتوای البانی سَلَفی در مورد وجوب خروج فلسطینی ها از مناطق اشغالی !

همواره دیده ایم که یاران حقیقی مظلومین در سراسر جهان ،پیروان مکتب اهل بیت - علیهم السلام - بوده اند و مخالفان شیعه تقریبا به جز ادعا کاری نکرده اند !


در مساله ی دفاع از فلسطین و آزادسازی آن از دست دشمنان اسلام نیز همین مساله صادق است و مخالفان شیعه نه تنها کمکی به مردم فلسطین و به آزادسازی آن نکرده اند، بلکه راه را برای صهیونیست ها باز کرده اند !


به این فتوای البانی دقت کنید :


«ما حکم هجرة المسلمین من الضفة الغربیة إلى بلد مسلم آخر، وهل هذه الهجرة تمکن الیهود من الضفة الغربیة واحتلالها»
الشیخ: آه تفضل.
السائل: أول سؤال , عن أهل الضفة الغربیة , یعنی هل یجوز إنهم یخرجوا من الأرض ویهاجروا إلى بلد ثانی ...
الشیخ: یجب أن یخرجوا یا أخی , یجب أن یخرجوا من الأرض التی لم یتمکنوا من طرد الکافر منها إلى أرضٍ یتمکنون فیها من القیام بشعائرهم الإسلامیة.
السائل: أصبح معناته بدهم یترکوا الضفة الغربیة ویرحلوا على بلد ثانیة , أصبح مکّنّا الأعداء من الأرض.
الشیخ: أنا أعرف إنک إنت بدک تقول هالکلام , شو رأیک المهاجرون الأولون الذین هاجروا من مکة إلى المدینة ماذا فعلوا؟
السائل: هاجروا طبعا من مکة إلى المدینة وبعدین ...
الشیخ: لا تکرر الکلام , أخلوا المکان للکفار ولا لأ؟
السائل: هذا طبعا فی حال ضعفهم إذا کانوا ضعفاء.
الشیخ: ما جاوبتنی؟
السائل: أخلوها.
الشیخ: طیب وهذول أخلوها.
الشیخ: هذول أحسن من هذلیک یعنی فکرک , لا هذلیک أحسن من هذول بکثیر ولذلک ...
السائل: أحسن لکن فی مجال یقاتلوا .. بقاتلوا
الشیخ: یا أخی بارک الله فیک أنت یجب أن تخضع عقلک ورأیک لشرعک مش تخضّع شرعک لعقلک , لأنو لا تؤاخذنی مهما کان عقلک إنت جبار وکبیر وکبیر جدا فأنت لا تساوی شیئا بالنسبة لعقل الرسول علیه السلام الذی نزل علیه الوحی أولا ثم طبقه کما أنزل علیه ثانیا فهو الذی هاجر من المدینة فلماذا لا یقتدی المسلم بمهاجرته من البلد الذی فیه الکفار. حجتک أنت وغیرک أی هذا أخلینا البلد للکفار أی نعم لازم تخلوا البلد للکفار منشان تتهیأوا لإخراج الکافر من بلدکم الذی احتلکم فیه , ذلک هو ما فعله الرسول علیه السلام.


الطیبی، عکاشة عبد المنان، فتاوى الشیخ الألبانی ومقارنتها بفتاوى العلماء،ص 18 و 19، الناشر : مکتبة التراث الإسلامی - القاهرة، الطبعة : الأولى، 1414 هـ - 1994 م.


حکم مهاجرت مسلمانان از کرانه ی باختری رود اردن به سرزمین اسلامی دیگر چیست و آیا این مهاجرت ، یهود را قادر به اشغال سازی کرانه ی باختری رود اردن می کند ؟
البانی : بفرمایید
سوال کننده : سوال اول در مورد کرانه ی باختری رود اردن است. یعنی آیا جایز است که آن ها از سرزمینشان خارج شوند و به سرزمین دیگری مهاجرت کنند ؟
البانی : برادرم واجب است که از آن جا (کرانه ی باختری رود اردن) خارج شوند و مهاجرت کنند.واجب است از سرزمینی که نتوانسته اند کافر را از آن بیرون برانند خارج شوند و به جایی هجرت کنند که بتوانند اعمال دینی خود را به جا بیاورند.
سوال کننده : یعنی این که شما از آن ها می خواهید تا کرانه ی باختری رود اردن را ترک کنند و به سرزمین دیگری بروند. اینگونه ما آن ها را برای تسلط بر زمین و اشغال آن کمک کرده ایم.
البانی : من می دانستم که تو می خواهی این را بگویی.نظرت چیست ؟ مهاجرین اولین که از مکه به مدینه مهاجرت کردند چه کار کردند ؟
سوال کننده : طبیعتا از مکه به مدینه مهاجرت کردند و بعد ...
البانی : حرف را تکرار نکن.آیا مکه را برای کفار خالی کردند یا نه ؟
سوال کننده : این طبیعتا مربوط به دوران ضعفشان است زمانی که ضعیف بودند.
البانی : به سوال من جواب ندادی.
سوال کننده : مکه را خالی کردند.
البانی : بسیار خب، این ها [هم] [کرانه ی باختری رود اردن] را خالی می کنند.
آیا این ها از نظر تو از مهاجرین برترند ؟ خیر، مهاجرین بسیار از این ها بهتر و بالاترند.
سوال کننده : بهترند اما الان فرصت دارند که بجنگند ...
البانی : برادرم، بارک الله فیک، تو باید عقل و نظرت در برابر دینت خاضع و فروتن باشد.دینت را در برابر عقلت فروتن و خاضع نساز. به این دلیل که هر چه قدر عقلت زیاد و قوی باشد در برابر عقل رسول که وحی بر او نازل می شد و آن طور که وحی بر او نازل می شد آن را همانگونه که بر وی نازل شده بود اجرا می کرد چیزی نیست.او همان کسی است که از مکه به مدینه هجرت کرد.پس چرا انسان مسلمان به این هجرت پیامبر (ص) از سرزمینی که کافر در آن است اقتدا نکند ؟ دلیل تو و دیگران این است که اینگونه آن سرزمین را برای کفار خالی کرده ایم.بله ، باید آن سرزمین برای کفار خالی شود تا برای اخراج کفار از سرزمینی که آن را اشغال کرده اند آماده شوید.این همان کاری است که پیامبر انجام داد.

ملاحظه می فرمایید که البانی وهابی چه نظر عجیبی دارد و از دید وی بایستی فلسطینی ها سرزمین های اشغالی را ترک کنند ! جالب آن که وی برای این استدلالش از صدر اسلام شاهد و دلیل می آورد !


در شرایط فعلی حکومت های اسلامی وجود دارند و بسیاری از آن ها یا شرایط نظامی خوب دارند و یا شرایط مالی خوب و می توانند فلسطین را کمک کنند اما البانی دوست ندارد به این مساله اشاره کند چرا که در صورت اشاره به این موضوع، اربابان منافق و خائنش همچون آل سعود که ادعای مسلمانی دارند محل اتهام و پرسش قرار خواهند گرفت !

مشاهده ی کلیپ البانی :

http://www.aparat.com/v/inxBp

مشاهده ی متن و شنیدن فایل صوتی از سایت رسمی البانی :


http://www.alalbany.net/play.php?catsmktba=14620

این کلام البانی به قدری سنگین بوده که برخی از مخالفین به او شدیدا اعتراض کرده اند.به عنوان مثال، سایت «موقع السنة» مطلبی را بر ضد این فتوای شرم آور منتشر کرده که به چند نکته ی مهمش اشاره می کنیم :


والصواب: إن هذا الکلام مجرد هراء، لا بل هی فتوى صهیونیة. وهو قیاس فاسد وقول کاسد.


درست آن است که این سخن صرفا سخنی است بیهوده و پوچ بلکه فتوایی صهیونیستی است و قیاسی است فاسد و قولی بی طرفدار که خریداری ندارد.

وممن رد على هذه الفتوى الدکتور صلاح الخالدی حیث قال: إن الشیخ الألبانی فی فتواه خالف السنة، وطلب الدکتور الخالدی من أتباع الشیخ ومریدیه ألا یسیروا وراءه دون تفکیر .....


و از جمله ی افرادی که این فتوا را رد کرده اند دکتر صلاح الخالدی می باشد که گفته است : شیخ البانی در فتوایش با اهل سنت مخالفت کرده است و دکتر خالدی از پیروان و مریدان البانی خواسته است که بدون تفکر و اندیشیدن از او تبعیت نکنند .....

وعلق الدکتور علی الفقیر (وزیر أوقاف ونائب أردنی سابق) على فتوى الألبانی قائلاً : "إن هذه الفتوى صادرة عن شیطان" .....


دکتر علی الفقیر (وزیر اوقاف و نماینده ی سابق مجلس اردن) بر این فتوا تعلیق زده و گفته است : این فتوا از شیطان صادر شده است .....

وقال الدکتور علی الفقیر: إن منطق الشیخ الألبانی یهودی صِرف والنتیجة نفسها وصل إلیها مراقبون سیاسیون ولم یبرئوا الفتوى من غایة مدسوسة قد یکون الألبانی على درایة بها.


دکتر علی الفقیر گفته است : منطق شیخ البانی یک منطق کاملا یهودی است و ناظران و مسولان سیاسی هم به این نتیجه رسیده اند و این فتوا را از ریشه و اساسی مخفی و پنهانی که ممکن است البانی آن را بداند، مبرا ندانسته اند.

http://www.alsunna.org/2009-03-16-16-31-24.html#gsc.tab=0

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter