حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

سعود الخلف (محقق سلفی و استاد دانشگاه اسلامی مدینه) : علی بن ابی طالب از مکان و کیفیت شهادتش خبر داشت!

بارها دیده ایم که مخالفین شیعه بر پیروان مکتب اهل بیت - علیهم السلام - اشکال مى گیرند که شما چگونه معتقدید اهل بیت - علیهم السلام - از مکان شهادتشان خبر داشتند و اگر اینگونه بوده است اصلا چرا به مکان شهادتشان رفته اند ؟ آیا این خودکشی نیست ؟


مخالفین شیعه در شرایطی چنین سوالی را مطرح می سازند که همین اشکال بر آنان وارد است و اکنون این ما هستیم که در این مطلب می خواهیم چنین سوالی را از آنان بپرسیم.


سعود بن عبد العزیز الخلف (محقق سلفی و استاد دانشگاه اسلامی مدینه) می نویسد :


وقد أخرج ابن سعد فی الطبقات عن علی - رضی الله عنه - فی إثبات أنه کان یعلم أنه سیقتل ومکان مقتله عدة روایات بأسانیدة جیدة، وفی إحدى الروایات صرح علی - رضی الله عنه - أن مقتله بهذه الصفة عهد النبی صلى الله علیه وسلم إلیه، مما یدل أنه صلى الله علیه وسلم أخبره بذلک. والله أعلم.


العمرانی الیمنی الشافعی،  أبو الحسین یحیى بن أبی الخیر بن سالم (المتوفی 558 هـ)، الانتصار فی الرد على المعتزلة القدریة الأشرار،ج2، ص 512، المحقق: سعود بن عبد العزیز الخلف، الناشر: أضواء السلف، الریاض، المملکة العربیة السعودیة، الطبعة: الأولى، 1419هـ/1999م.


ابن سعد در کتاب الطبقات از علی - رضی الله عنه - تعدادی روایت با سند های معتبر در اثبات این که وی می دانست به شهادت خواهد رسید و مکان شهادتش را می دانست نقل کرده است و در یکی از روایات علی - رضی الله عنه - تصریح کرده است که پیامبر برای وی تشریح کرده که اینگونه شهادت خواهد رسید  این دلالت بر آن دارد که پیامبر این موارد را به ایشان خبر داده است. والله اعلم.

اکنون ما از مخالفین شیعه می پرسیم :


1) علم پیامبر به نحوه و مکان شهادت امیر المومنین - علیه السلام - چه تفاوتی با علم غیبی که شیعیان برای معصومین - علیهم السلام - قائل هستند دارد؟


2) چرا پیامبر به امیر المومنین توصیه نکردند که به مکان شهادتشان نروند ؟ آیا این رضایت پیامبر به شهادت امیر المومنین و مساعدت در این مساله نیست ؟ (این استدلال از جنس استدلال های کودکانه و ابلهانه ی مخالفین شیعه است که بایستی به آن پاسخ دهند)


3) چرا امیر المومنین با علم به کیفیت و مکان شهادتشان به محل شهادتشان رفتند ؟ آیا این خودکشی نیست ؟ (استدلال از نوع استدلالات کودکانه ی مخالفین شیعه می باشد و بایستی پاسخگو باشند)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter