حقانیت شیعه و رد شبهات

حقانیت شیعه و رد شبهات

ابراهیم بن شیبة الایرانی

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

حسن ابو الاشبال (عالم سلفی) : البانی معتقد است استمناء روزه را باطل نمی کند و به خاطر این فتوا أجر و ثواب هم دریافت می کند !

وقاحت و بی شرمی برخی از مخالفین شیعه به جایی رسیده که ادعای وجود فتاوای نامناسب و شنیع در کتب شیعه را می کنند حال آن که در کتب مخالفین چنین مسائلی وجود داشته و پیروان اهل بیت علیهم السلام از چنین شذوذات و مسائل قبیحی به دور هستند.

البانی – عالم طراز اول سلفیون معاصر – در فتوایی عجیب مدعی می شود که اگر فرد روزه دار استمناء کند (العیاذ بالله) روزه اش باطل نیست !

حسن ابو الاشبال (از علمای سرشناس سلفی) نیز به این فتوای البانی اعتراف کرده و معتقد است که البانی به دلیل صدور چنین فتوایی اجر و ثواب نیز دریافت می کند !

ومذهب جماهیر العلماء سلفاً وخلفاً أن من استمنى فی نهار رمضان وجب علیه القضاء، ومنهم من قال: القضاء والکفارة، والکفارة هی إطعام مسکین قدر على الصوم أو لم یقدر.
أما شیخنا الألبانی رحمه الله رحمة واسعة فقد خالف الأمة فی مثل هذا، فقال: الاستمناء لا یفطر، ولا یفطر إلا الجماع.
وهو رحمه الله مأجور فی هذا الاجتهاد أجراً واحداً لا اثنین، ولا یجوز متابعة الشیخ على هذه الفتوى.

http://shamela.ws/browse.php/book-37026/page-238#page-238


http://audio.islamweb.net/audio/index.php?page=FullContent&audioid=213528#279068

و مذهب جمهور علماء از سلف و خلف آن است که هرکس در ماه رمضان استمناء کند روزه ی قضا بر او واجب می شود و بعضی از علماء گفته اند : قضاء و کفاره بر او واجب می شود و کفاره هم همان اطعام مسکین است چه توان روزه داشته باشد و چه نداشته باشد.
اما استاد ما البانی در این مساله با امت مخالفت کرده است و گفته است که استمناء موجب باطل شدن روزه نمی گردد و فقط جماع باعث ابطال روزه می شود.
و او در این اجتهاد ماجور است و یک اجر می برد و نه دو اجر و جایز نیست که در این فتوا کسی از البانی پیروی کند.

مشاهده ی کلیپ :

http://www.aparat.com/v/QOKxk

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۹
فرشید ایرانی | Farshid Irani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter