حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

صحابه و تبرک به پیامبر و دیدگاه ذهبی

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۲۲ ب.ظ




عَنِ ابْنِ عُمَرَ: أَنَّهُ کَانَ یَکْرَهُ مَسَّ قَبْرِ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قُلْتُ: کَرِهَ ذَلِکَ لأَنَّهُ رَآهُ إِسَاءَةَ أَدَبٍ، وَقَدْ سُئِلَ أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ عَنْ مَسِّ الْقَبْرِ النَّبَوِیِّ وَتَقْبِیلِهِ، فَلَمْ یَرَ بِذَلِکَ بَأْسًا، رَوَاهُ عَنْهُ وَلَدُهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ.فَإِنْ قِیلِ: فَهَلا فَعَلَ ذَلِکَ الصَّحَابَةُ؟ قِیلَ: لأَنَّهُمْ عَایَنُوهُ حَیًّا وَتَمَلَّوْا بِهِ وَقَبَّلُوا یَدَهُ وَکَادُوا یَقْتَتِلُونَ عَلَى وُضُوئِهِ وَاقْتَسَمُوا شَعْرَهُ الْمُطَهَّرَ یَوْمَ الْحَجِّ الأَکْبَرِ، وَکَانَ إِذَا تَنَخَّمَ لا تَکَادُ نُخَامَتُهُ تَقَعُ إِلا فِی یَدِ رَجُلٍ فَیُدَلِّکُ بِهَا وَجْهَهُ، وَنَحْنُ فَلَمَّا لَمْ یَصِحْ لَنَا مِثْلُ هَذَا النَّصِیبِ الأَوْفَرِ تَرَامَیْنَا عَلَى قَبْرِهِ بِالالْتِزَامِ وَالتَّبْجِیلِ وَالاسْتِلامِ وَالتَّقْبِیلِ، أَلا تَرَى کَیْفَ فَعَلَ ثَابِتٌ الْبُنَانِیُّ؟ کَانَ یُقَبِّلُ یَدَ أَنَسِ بْنِ مَالِکٍ وَیَضَعُهَا عَلَى وَجْهِهِ وَیَقُولُ: یَدٌ مَسَّتْ یَدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ.

معجم الشیوخ الکبیر للذهبی،ص55


ترجمه :


از ابن عمر نقل شده است :که او از مس قبر پیامبر کراهیت داشت، می گویم(ذهبی): ابن عمر از مس قبر کراهت داشت چون آن را خلاف ادب می دانست. وبه تحقیق از احمد بن حنبل درمورد مس و لمس قبر پیامبر و همچنین بوسیدن آن سوال شد پس او هیچ گونه اشکالی در این مورد ندید و این مساله را پسرش عبدالله بن احمد از پدرش نقل کرده است اگر گفته شود چرا صحابه این کاررا انجام ندادند،گفته می شود : زیرا آنها پیغمبر را درحالی که زنده است دیده اند و زیاد با پیامبر زندگی کردند ودست اورا بوسیدند ونزدیک بود به خاطر آب وضوی ان حضرت همدیگر را بکشند .و موهای پیامبر را در هنگام حج اکبر بین خود تقسیم کردند.و اگر خلطی از دهان پیامبر خارج شد واقع نمی شد مگر در دست یک مردی که آن را به صورت خود می مالید. درحالی که ماچون چنین بهره ی مهمی نصیبمان نشده است، با علاقه سمت قبر پیامبر هجوم آورده وآن را لمس میکنیم و میبوسیم وگرامی می داریم، ایا ندیدی چگونه ثابت البنانی همیشه دست انس بن مالک را می بوسید وآن را بر روی صورتش قرار می داد ومی گفت: این دستی است که دست رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم را لمس کرده است.







برای مشاهده ی اسکن با کیفیت بهتر،روی عکس کلیک کنید

نظرات  (۱)

اللهم صل علی محمد و آل محمد
http://www.hegzaco.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter