حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

جواز کشتن مخالفان سیاسی و صحابه ی مخالف حکومتِ وقت از دید عُمَر !

یکی از فتاوا و نظراتی که موجب ترویج خشونت و نشر ارهابی گری و تروریسم می باشد، کشتن مخالفان و منتقدان به مجرد مخالفت و انتقاد می باشد و چنین امری در حکومت علوی مرفوض و مردود و باطل و در حکومت کسانی که خلافت و زعامت سیاسی اهل بیت علیهم السلام را غصب کردند جایز و بلکه ممدوح و پسندیده بوده است !
محمد السید الوکیل – عالم اهل سنت – می نویسد :

إن الخلیفة یؤکد أکثر من مرة على قتل المخالفین سواء کانوا واحدا أم أکثر لأنه – رضی الله عنه – کان یعلم أن ثمرة هذا الخلاف مرة ، وأن الذین سیتجرعون مرارتها هم المسلمون ..... فلا بأس إذا بقتل رجل أو رجلین أو ثلاثة – ولو کانوا من کبار الصحابة – فی سبیل البقاء على الإسلام ودولته مرفوعة الرأس ، موفورة الکرامة ، ترفع رایة الحق وتعلی کلمة الله.

جولة تاریخیة فی عصر الخلفاء الراشدین (دراسة وصفیة تحلیلیة لأحداث تلک الفترة)،ص310 ط دار المجتمع

خلیفه ی دوم (عمر بن الخطاب) چندین بار بر کشتن مخالفین تاکید می کند.چه یک نفر باشند و چه بیشتر چرا که او می دانست نتیجه ی این اختلاف تلخ است و کسانی که تلخی آن را خواهند چشید مسلمانان هستند ..... بنا بر این کشتن یک یا دو یا سه نفر به منظور بقای حکومت بر اسلام و این که حکومت اسلام سربلند بماند و کرامتش تمام و کمال حفظ شود و پرچم حق برافراشته شود و کلمة الله در اوج بماند اشکالی ندارد حتی اگر این افراد از بزرگان صحابه باشند.

نظرات  (۷)

۱۱ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۲۸ فریباخانم
سلام علیکم
ببخشید در ترجمه خطبه شقشقیه یه مطلبی اومده که حضرت امیر علیه السلام فرمودند عصر خلافت عمر عصر خشونت و اشتباه و سختگیری و دورویی و اعتراض بود..منظور از دورویی در کلام امام چی هست؟
دوم اینکه اگر این مطالب در کتب اهل سنت اومده دیگه چرا بهش میگن خلیفه راشد؟؟ به دور از تعصب و جبهه گیری آخه تو چی ارشاد و هدایت شده بود؟
این جواز قتل عام مخالفین حاکی از شدت اعتراضات عمومی در اون دوره خفقان زا هست.
ممنون وسپاس
پاسخ:
وعلیکم السلام

لطفا بخش مورد نظر از متن رو بنویسید. بنده دقیق نمیدونم کدوم بخش از خطبه مد نظرتون هست.
۱۴ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۰۸ فریباخانم
فَیَا عَجَباً بَیْنَا هُوَ یَسْتَقِیلُهَا فِی حَیَاتِهِ إِذْ عَقَدَهَا لِآخَرَ بَعْدَ وَفَاتِهِ لَشَدَّ مَا تَشَطَّرَا ضَرْعَیْهَا فَصَیَّرَهَا فِی حَوْزَةٍ خَشْنَاءَ یَغْلُظُ کَلْمُهَا وَ یَخْشُنُ مَسُّهَا وَ یَکْثُرُ الْعِثَارُ فِیهَا وَ الِاعْتِذَارُ مِنْهَا فَصَاحِبُهَا کَرَاکِبِ الصَّعْبَةِ إِنْ أَشْنَقَ لَهَا خَرَمَ وَ إِنْ أَسْلَسَ لَهَا تَقَحَّمَ فَمُنِیَ النَّاسُ لَعَمْرُ اللَّهِ بِخَبْطٍ وَ شِمَاسٍ وَ تَلَوُّنٍ وَ اعْتِرَاضٍ فَصَبَرْتُ عَلَی طُولِ الْمُدَّةِ وَ شِدَّةِ الْمِحْنَةِ ...
پاسخ:
در این بخش از خطبه صحبتی از دورویی نشده و به خشونت و اشتباهات متعدد حکومت عمر پرداخته شده است.
بابا شماها چی از جون عمر میخوایید......چون متعه رو حروم کرد و شما رو از عیش انداخت اینجوری میکنید......اون حاکم اسلامی بود حتما اینجوری صلاح دونست...بحث اخلاق که میشه شما میگید رضاعه کبیره...اما متعه رو نمیگید.رضاعه رو هیشکی الان نمیده اما متعه انجام میشه.بابا شما چجوری غیرتتون اجازه میده خواهرتون هفته ای یه شوهر داشته باشه....یا دختری که میگیرید قبلا چکار که نکرده طبق مذهبتون.....خجالت بکشید.ابروی دین رو بردید.
پاسخ:
السلام علی من اتبع الهدی

با سلام خدمت شما برادر یا خواهر محترم اهل تسنن

اولا : ما کاری به عمر بن الخطاب نداشته ایم و این عمر بن الخطاب بود که در زمان نبوت نبی مکرم اسلام - صلی الله علیه وآله وسلم - و پس از شهادت ایشان با امت کار داشت و عمود خلافت را از مکان اصلی خودش منحرف کرد و شد آن چه شد و از آن روز مصائب امت اسلامی شروع شد و امروزه نیز می بینیم که به درگیری ها و تروریسم و داعش و النصرة و غیرهم ختم شده است.

ثانیا : نکاح متعة حکمی است شرعی که در قرآن و سنت ثابت شده است و اکثر صحابه حتی بعد از آن که عمر متعه را
(بر خلاف دستور الله - سبحانه وتعالی - و پیامبر (ص)) حرام کرد آن را شرعی می دانستند و بدان عمل می کردند. اصلا عمر را چه به تحریم یا تحلیل احکام شرعیة ؟!

ثالثا : زنی که نکاح متعه می شود اولا با رضایت خود او این کار انجام می شود و ثانیا در صورت دخول بایستی عده نگه دارد. پس این ادعای شما ادعایی است باطل و خلاف شرع و اگر نگوییم دروغ و تدلیس به دلیل عدم علم شماست و از باب همان دروغ هاییست که علمای شما بیش از 1400 سال است به شیعه نسبت می دهند.

رابعا : علماء و فقهاء شما وقتی دیدند نکاح متعة - که امری است مشروع و حلال - به وسیله ی عمر بن الخطاب حرام شده است، ازدواج های جدیدی را اختراع کردند !!! مانند نکاح نهاریه و نکاح مسیار و انواع دیگر که صحبت در مورد آن به درازا می کشد !

خامسا : آبروی دین را کسانی برده اند که امروز فتاوا و عقایدشان مستندات شرعی گروه های تروریستی همچون داعش شده است ! کسی آبروی دین را برده است که سیف الاسلامش (خالد بن الولید) ویا صحابه اش (همچون بسر بن ارطاة و معاویة) دست به جنایات و اعمال تروریستی ای زده اند که داعش هم شاید به پای آنان نرسد.
۱۴ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۴۰ فریبا خانم
ممنون از پاسخگویی....من خودم به عربی مسلط نیستم اما توی ترجمه من اینجوری گفته بود پرسیدم.سپاس
پاسخ:
خواهش می کنم

موفق باشید
اولا که ما با شما هیچ خواهر برادری نداریم....بعدشم این جنایات که ادعا کردید بین شیعه هم زیاد بوده...نمیدونی تاریخ صفوی رو بخون.آدمخواری.چها میخ.سوزوندن و.....ثالثا معاویه خال المومنین و کاتب وحی بوده اما طبق قاعده علی پرستی شما چون با علی اختلاف داشت شده دیو دو سر برای شما.......
پاسخ:
حرف های بی سند و بی دلیل و ادعاهای واهی ارزشی نداره ! بهتر هست علمی حرف بزنید !

به علاوه معاویة به تصریح پیامبر و جمعی از علمای اهل سنت ، کافر هست و ملعون.
۰۱ آبان ۹۶ ، ۱۳:۱۴ بژی کردستان
شما روافض خبیث رو چه به اظهار نظر درباره حضرت عمر ؟لیاقتتون همون مجوسی و آتیش پرستی بود.حضرت عمر حقیقت تکرار نشدنی تاریخ هستن.اصلا شماها لیاقت ندارید پیرو ایشان باشید.لیاقت ندارید عایشه مادرتون باشه....بااینکه آیات پاکدامنی مادر ما نازل شد اما شما باز بر سر خرافات و تهمت هاتون موندید...
همون خودزنی و اوهام و خرافات خودت رو تبلیغ کن با صالحین دین کاری نداشته باش
پاسخ:
برادر بزرگوار ! بهتر هستش به جای جار و جنجال کمی تحقیق کنید و اگر دلیل علمی و منطقی دارید بفرمایید ! به جای حرف های احساسی بگید جواب علمی دارید یا خیر ؟!
۰۶ آبان ۹۶ ، ۲۰:۱۴ بژی کردستان
خب شما کدوم حاکم رو دیدید که شورشیان و برهم زنندگان نظم عمومی رو نکشند؟خوارج هم از مخالفان علی رضی الله بودند که باهاشون جنگید...
بعدش هم حقیقتا ارتباط حضرت علی رو با شیعیان نمی فهمم.حضرت علی خودشون از غلو کنندگان بیزاری جستن اما شما ایشان را حتی از پیامبران هم بالاتر می دونید.قسیم نار و الجنه رو علی میدونید؟؟اینها غلو نیست چیه؟
پاسخ:
اولا : جواز کشتن به این راحتی صادر نمی شود ! کشتن مخالف به مجرد مخالفت کاملا خلاف اسلام و انسانیت هست و البته عمر بن الخطاب در این زمینه نه کاری به اسلام داشت و نه کاری به انسانیت !

ثانیا : امیر المومنین سلام الله علیه مخالفین رو به مجرد مخالفت نکشتند ! لطفا با مطالعات کم وضعیف نظر ندید ! امیر المومنین وقتی خوارج و طلحه و زبیر و عائشة بر امام بر حق خروج کردند و آدم کشی راه انداختند با اون ها مخالفت کردند. بسیاری از مخالفان سیاسی در دوران امیر المومنین زندگی می کردند و از بیت المال هم حقوق می گرفتند.نه مانند ابوبکر که دختر پیامبر رو به مجرد مخالفت سیاسی بایکت کرد و فدک رو غصب کرد.

ثالثا : ما اهل غلو نیستیم بلکه حقایق واضحه رو در مورد مقامات امیر المومنین سلام الله علیه بیان می کنیم.بالاتر دانستن امیر المومنین از پیامبران نص قرآن هست و از آیه  مباهله همین مطلب قابل اثبات هست و در آیه ی مباهله امیر المومنین ، نفس پیامبر معرفی شده اند و واضح است که نفس پیامبر از هر کس دیگری بالاتر هست.

قسیم النار والجنة در کتب شما هم وارد شده و احمد بن حنبل اون رو قبول کرده است.

دیگه چی ؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter