حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات


تماس با شبکه ی وصال عربی وهابی و بحث در مورد مصالحه ی امام حسن (ع) با معاویة



این بنده ی حقیر (إبراهیم بن شیبة الإیرانی) در تاریخ 12/5/95 (دوشنبه بعد از ظهر) تماسی با برنامه ی " الدین القیم " به کارشناسی " شیخ محمد بن راجح " در شبکه ی وهابی وصال عربی گرفتم و در مورد مصالحه ی امام حسن – علیه سلام الله – بحثی صورت گرفت که چند نکته در آن بسیار حائز اهمیت است و البته برای وهابیت جای تاسف دارد ! (لینک مشاهده ی کلیپ ها در انتهای مطلب قرار داده شده است)

الف) بنده تقریبا مدت 14 دقیقه و 30 ثانیه روی خط بودم که حتی به اندازه ی 2 دقیقه نیز در کل فرصت صحبت ندادند و با قطع صداهای متعدد و پریدن در بین کلام بنده ، از پاسخ دادن و سوال کردن جلوگیری کردند ! (به راستی دلیل این همه ترس و واهمه ی مخالفین از استدلال های ما چیست !؟)

ب) در همان فرصت محدودی که ایجاد شد و در بین قطع صداهای متعدد فقط و فقط یک قول از امام حاکم نیشابوری در مورد علت مصالحه ی امام حسن صلوات الله علیه خواندم که قبلا به شکل کامل در وبلاگ در مورد آن توضیح داده ام :

http://al-shia.blog.ir/post/463

جالب آن که شیخ وهابی حتی همین یک قول را هم تحمل نکرد و تا پایان کوچک ترین توضیحی در این مورد نداد ! چرا که وی در مورد مصالحه ی امام حسن صلوات الله علیه طلب دلیل و توضیح کرد و بنده اشاره کردم که اقوال و روایات متعددی در کتب فریقین در مورد علت این مصالحه موجود است و قصد داشتم به چند نمونه اشاره کنم که با توجه به توزیع صد در صد ظالمانه ی وقت تنها فرصت اشاره به این قول موجود بود ! آن هم به شکلی که در کلیپ مشاهده می کنید ! (با قطع کلام های متعدد و پریدن در بین کلام بنده)

ج) از آن جا که شیخ وهابی از پاسخ به حتی همین یک قول نیز عاجز بود و تیرش به خطا رفته بود ، دوستان و همکاران وی در اتاق فرمان همچون تماس قبلی بنده (کلیک کنید) به وی تقلب رساندند که در کلیپ مشاهده می کنید !

د) شیخ وهابی که به خیال خودش فتح الفتوح کرده بود به چند خبر و قول از کتب شیعه استناد کرد که نه از نظر سندی و نه از نظر دلالی مقصود وی را ثابت نمی کرد و از آن جایی که مطمئن بودم وی فرصت توضیح در مورد مقصود متون را نمی دهد و کلام بنده را قطع خواهد کرد از وی طلب کردم که ابتدا صحت این اخبار و اقوال را ثابت کند تا بعد در مورد دلالتش بحث کنیم که در این هنگام گفت : " ماشاء الله ! ماشاء الله ! " و تا پایان نیز کوچک ترین سخنی در مورد اعتبار این روایات و اقوال نگفت !

اما مطالبی که این وهابی به زعم خودش از مصادر شیعه خواند و گمان می کرد می تواند برای بنده مشکل ساز شود ! (دقت کنید که وی حتی در برخی موارد از روی متن نیز نمی توانست به شکل صحیح بخواند و دچار اشکال می شد !!!)

شیخ وهابی مطلب اول را با این متن از مروج الذهب (به ادعای خودش) قرائت کرد :

ولما تنازل الحسن لمعاویة وصالحه ، نادى شیعة الحسین الذین قتلوا یا أهل الکوفة : ذهلت نفسی عنکم الحسین وغدروا به قائلا ... (از 8:21 تا 8:40)

هر اهل علمی که متن فوق را بخواند متوجه می شود که در درجه ی اولا این متن (به خصوص در بخش انتهایی) فاقد معناست و در درجه ی بعدی اصلا عبارت " ولما تنازل الحسن لمعاویة وصالحه ، نادى شیعة الحسین " در کتاب مروج الذهب مسعودی وجود ندارد !!! آن چه که در متن کتاب مروج الذهب مسعودی موجود می باشد فقط و فقط به مصالحه اشاره کرده است و اتفاقا بر ضد معاویه و عمرو بن العاص می باشد !!!

ولما صالح الحسن معاویة لما ناله من أهل الکوفة وما نزل به أشار عمرو بن العاص على معاویة - وذلک بالکوفة- أن یأمر الحسن فیقوم فیخطب الناس، فکره ذلک معاویة، وقال: ما أرید أن یخطب بالناس، قال عمرو: لکنی أرید أن یبدو عیه فی الناس بأنه یتکلم فی أمور لا یدْرِی ما هی، ولم یزل به حتى أطاعه. فخرج معاویة فخطب الناس، وأمر رجلاً أن ینادی بالحسن بن علی، فقام إلیه، فقال: قم یا حسن فکلم الناسَ، فقام فتشهد فی بدیهته، ثم قال: أما بعد أیها الناس، فإن الله هداکم بأولنا، وَحَقَنَ دماءکم بآخرنا، وإن لهذا الأمر مدة، والدنیا دُوَلٌ، قال اللّه عزّ وجل لنبیّه محمد صلى الله علیه وسلم :  قل إن أدری أقریب أم بعید ما توعدون، إنه یعلم الجهر من القول ویعلم ما تکتمون، وإن أدری لعله فتنة لکم ومتاع إلى حین  ثم قال فی کلامه ذلک: یا أهل الکوفة، لو لم تُذْهَلْ نفسی عنکم إلا لثلاث خصال لذُهِلت: مَقْتَلکم لأبی، وسلبکم ثقلی، وطعنکم فی بطنی، وإنی قد بایعت معاویة، فاسمعوا له وأطیعوا.

مروج الذهب ج3 ص 8

مشاهده می کنید که حرفی از شیعه نیست و اتفاقا متن دقیقا ضد معاویه و عمرو بن العاص بوده و خباثت آنان را ثابت می سازد. در مورد بیعت نیز واضح است که وقتی روایات متعدد ثابت می سازد که اهل بیت بغض معاویه را در دل داشته اند و وی را منافق می دانسته اند ، به طریق اولی بیعت به معنای قبول ولایت معاویه صورت نگرفته و قول معتبر و ثابتی نیز در این زمینه موجود نیست به جز برخی روایات تاریخی مشکوک و مطعون و مخدوش که روایات و اخبار معتبره آن را رد می کند.

اما دلیل چیست ؟ چرا شیخ وهابی چنین گاف عجیبی داده و بدین شکل تدلیس کرده است ؟ عامل اصلی کپی پیست (!!!) از یکی از وبسایت های مشهور وهابی است ! که در تصویر زیر مشاهده می کنید و دقیقا به صورت کپی پیست شده از این وبسایت مطلب را قرائت کرده و دلیل بی معنی شدن بخش انتهایی عبارت نیز آن است که همانطور که در تصویر زیر می بینید چون عبارتی انگلیسی (") در متن وجود داشته است، در هنگام کپی پیست چون در نرم افزار word چپ چین و راست چین بودن متن را رعایت نکرده اند ، متن دچار به هم ریختگی شده است !



اما مطلب دوم که این شیخ وهابی بدان استناد کرد :

شیخ وهابی مدعی ، مطلب دوم را از کتاب " الاخبار الطوال " از ابو حنیفه ی دینوری قرائت کرد ! جالب است بدانید که اصولا مولف این کتاب یک عالم سنی حنفی مذهب بوده و اصل این کتاب از کتب تاریخی مخالفین شیعه به شمار می رود و بدیهی است که در چنین مباحثی نمی توان به وسیله ی آن بر شیعه احتجاج نمود ! این نوع استدلال اوج درماندگی و ناتوانی این شیخ وهابی را ثابت می سازد !

أحمد بن داود أبو حنیفة، الدینوری : صاحب " کتاب النبات "، أحد العلماء المشهورین فی اللغة. ذکره أبو القاسم مسلمة بن القاسم الأندلسی، فی " الذیل " الذی ذیل به على " تاریخه الکبیر " فی أسماء المحدثین، وقال: فقیه حنفی الفقه.

الطبقات السنیة فی تراجم الحنفیة،ص104

أحمد بن داود، أبو حنیفة الدّینوریّ : کان نحویّا أدیبا مهندسا شاعرا منجّما حاسبا، أخذ النّحو عن ابن السّکّیت ......... وله من الکتب المصنّفة: کتاب الباه، وکتاب ما یلحن فیه العامة ..... وکتاب الأخبار الطّوال

الدر الثمین فی أسماء المصنفین،ص257 ط دار الغرب الاسلامی

به راستی کدام انسان عاقلی در برابر یک شیعه به کتب مخالفین شیعه آن هم در چنین موضوع حساس و اختلافی ای استناد می کند ؟! (موضوع فضائل اهل بیت علیهم السلام و یا مسائل مشابه نیست که بتوان به مصادر مخالفین نیز استدلال کرد بلکه از مباحث اختلافی می باشد)

ممکن است باز سوال پیش بیاید که چرا این شیخ وهابی چنین گافی داده است ؟! پاسخ واضح است ! به این دلیل که دقیقا مطالب این وهابی کپی پیست از همان وبسایت ناصبی می باشد و ادامه ی همان مطلب را خوانده چنان که در تصویر مشاهده می کنید.



اما مطلب سوم که شیخ وهابی بدان استناد کرد :

مطلب سوم روایتی از کتاب الاحتجاج شیخ طبرسی بود که به هیچ وجه دلالت بر مقصود این شیخ وهابی نداشت. این روایت از این قرار است :

عَنْ زَیْدِ بْنِ وَهْبٍ الْجُهَنِیِّ قَالَ: لَمَّا طُعِنَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ ع بِالْمَدَائِنِ أَتَیْتُهُ وَ هُوَ مُتَوَجِّعٌ فَقُلْتُ مَا تَرَى یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَإِنَّ النَّاسَ مُتَحَیِّرُونَ؟ فَقَالَ أَرَى وَ اللَّهِ أَنَّ مُعَاوِیَةَ خَیْرٌ لِی مِنْ هَؤُلَاءِ یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ لِی شِیعَةٌ ابْتَغَوْا قَتْلِی وَ انْتَهَبُوا ثَقَلِی وَ أَخَذُوا مَالِی وَ اللَّهِ لَئِنْ آخُذُ مِنْ مُعَاوِیَةَ عَهْداً- أَحْقِنُ بِهِ دَمِی وَ أُومَنُ بِهِ فِی أَهْلِی خَیْرٌ مِنْ أَنْ یَقْتُلُونِی فَتَضِیعَ أَهْلُ بَیْتِی وَ أَهْلِی وَ اللَّهِ لَوْ قَاتَلْتُ مُعَاوِیَةَ لَأَخَذُوا بِعُنُقِی حَتَّى یَدْفَعُونِی إِلَیْهِ سِلْماً وَ اللَّهِ لَئِنْ أُسَالِمَهُ وَ أَنَا عَزِیزٌ خَیْرٌ مِنْ أَنْ یَقْتُلَنِی وَ أَنَا أَسِیرٌ أَوْ یَمُنَّ عَلَیَّ فَیَکُونَ سُنَّةً عَلَى بَنِی هَاشِمٍ آخِرَ الدَّهْرِ وَ لَمُعَاوِیَةُ لَا یَزَالُ یَمُنُّ بِهَا وَ عَقِبُهُ عَلَى الْحَیِّ مِنَّا وَ الْمَیِّت‏ .....

الاحتجاج للطبرسی،ج2،ص290

و از زید بن وهب نقل است که گفت: وقتى امام حسن علیه السّلام در مدائن مجروح شده و رنجور بود نزد آن حضرت رسیده و گفتم: اى زاده رسول خدا اوضاع را چگونه ارزیابى مى‏کنید، زیرا مردم در حیرتند؟ پس فرمود: بخدا سوگند که معاویه براى من بهتر از این مردم است، مى‏پندارند که شیعه و پیرو منند حال آنکه کمر به قتل من بسته و بارم را بغارت و مالم را به تاراج بردند، بخدا اگر از معاویه براى حفظ خون خود و امان خانواده‏ام عهدى بگیرم براى من بهتر است از اینکه این بظاهر شیعیان خونم را ریخته و أهل بیت و بعضى از تبعه‏ام تباه و ضایع شوند، بخدا اگر با معاویه جنگ کنم همینها مرا دست بسته تحویل او خواهند داد. پس بخدا سوگند اگر در حالى که عزیز و آبرومندم با او مسالمه و صلح کنم براى من بهتر از آن است که در حال اسارت مرا به قتل رسانند، یا بر من منّت گذارد که این براى همیشه مایه ننگ و عار بنو هاشم شود، و معاویه و نسل او پیوسته و تا ابد بر این منّت بر زنده و مرده ما خواهند بالید.

ملاحظه می کنید که در این روایت امام حسن صلوات الله علیه از افراد " سست عنصر "  که  " گمان می کنند " شیعه ی ایشان هستند می نالند و نه از شیعیان حقیقی و مخلص ! همچنین امام حسن علیه السلام در این روایت به یکی از دلایل اساسی مصالحه ی خویش با معاویه اشاره می کنند و همچنین خباثت معاویه و ارهابی بودن و خونریز بودنش را هم ثابت می کنند !

دیدیم که این روایت نیز هیچ سودی برای مخالفین ندارد و بالعکس دعوی شیعه را ثابت می سازد!
جالب تر آن که سوالی که این وهابی پس از پایان قرائت روایات و اقوال مطرح می کند نیز کپی همان سوالی است که در وبسایت ناصبی مورد نظر موجود است ! (این مطلب را می توانید در تصویر قبلی مشاهده کنید)

هــ) شیخ وهابی محمد بن راجح مجددا در روز روشن و در مقابل خودم به بنده دروغ بست و ادعا کرد که بنده تلبیس و تدلیس کرده ام و در تماس اول (کلیک کنید) در مورد معاویة به کتب شیعه استناد کرده ام !!! در این مورد نیز چندین بار از وی خواستم که این ادعا را ثابت کند و حتی تحدی کردم اما در تمام این مدت صدای بنده قطع بود !

و) اما نکته ی پایانی آن بعد از قطع صدای بنده از استودیو و پایان برنامه ی زنده ، اپراتور شبکه ی وهابی وصال عربی با بنده دقایقی صحبت کرد ! (که البته بایستی جانب انصاف را رعایت کرده و بگویم بسیار محترمانه و با ادب برخورد کرد بر خلاف شیخ محمد بن راجح که شاید به دلیل این بود که گمان می کرد هم وطنش هستم !!!) این فرد که اهل مصر بود و گمان کرده بود بنده نیز مصری هستم (!!!) از بنده درخواست کرد تا با برنامه ی عدنان العرعور (وهابی تکفیری مشهور) تماس بگیرم و این مطالب را آن جا مطرح کنم و حتی قصد داشت تا هماهنگی های قطعی را انجام دهد تا بنده حتما در برنامه ی عدنان العرعور با این وهابی بحث کنم ! یعنی به قدری بحث بنده در سه تماس با شیخ محمد بن راجح برای این شبکه ی وهابی سخت و گران تمام شده که می پندارند شیخ اعظمشان – عدنان العرعور – خواهد توانست پاسخی ارائه کند ! البته بنده نیز اعلام کردم که برای بنده فرقی ندارد چه شیخ محمد بن راجح و چه عدنان العرعور و چه دمشقیه و چه فراج الهصیبی ،آمادگی یک بحث علمی محترمانه با تمامی این شیوخ را دارم.

لینک مشاهده ی کلیپ (کامل)

http://www.aparat.com/v/8hjTH


https://youtu.be/ZYfCOWgARrY

مشاهده از کانال رسمی شبکه ی وصال عربی (شروع از 41:32)

https://www.youtube.com/watch?v=ZufmkGU6Vv8

شیخ وهابی (پس از شناخت بنده) مرا شبهه انداز معرفی می کند !!!

http://www.aparat.com/v/mE0w1

https://youtu.be/S68AEkfyjMM

تقلب رساندن عوامل پشت صحنه به شیخ وهابی پس از عدم توانایی وی در بحث علمی (همچون تماس دوم)

http://www.aparat.com/v/SwrCX

https://youtu.be/gvSWVae0rhI

تدلیس و گاف عجیب شیخ وهابی در پاسخ به بنده !

http://www.aparat.com/v/vVhmt

https://youtu.be/AMBfl_7zScs

تدلیس شیخ وهابی در نقل قول از مروج الذهب مسعودی !

http://www.aparat.com/v/PC6Mz

https://youtu.be/Ipp3ugIaeJs

دروغ بستن شیخ وهابی بر بنده ی حقیر !

http://www.aparat.com/v/VfRlc

https://youtu.be/S9Nv7-JzBD0

نظرات  (۲)

سلام وعرض ادب :
استاد عزیز قسمت کامل این تماس قابل مشاهده در آپارات نیست..  لطفا لینک را اصلاح کنید
پاسخ:
با تشکر از شما - اصلاح شد
احسنت بارک الله لکما
من تعجم چرا این شیخ وهابی اجازه صحبت به شما رو نداد !!!
استاد این تماس تلفنی هارو با این شبکه ادامه بدید
وبلاگ شما خار چشم و گلوی نواصب شده .. احسنت بر شما
پاسخ:
سلامت باشید دوست و برادر عزیز

طبیعی هست که نباید اجازه بدن !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter