حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

عبد الحلیم الجندی (از اساتید معاصر اهل سنت مصر) : ائمه ی اربعه اهل سنت ؛ شاگردان امام صادق (ع)


یکی از ویژگی های مشهور امام صادق علیه السلام که دوست و دشمن بدان اعتراف نموده اند، علم کثیر ایشان می باشد تا جایی که بسیاری از مخالفین شیعه نیز از علمشان بهره برده اند و ائمه ی اربعه ی اهل سنت نیز (مستقیم و یا غیر مستقیم) از ایشان استفاده برده و در نزدشان تلمذ کرده اند.

عبد الحلیم الجندی – استاد و محقق بزرگ معاصر اهل سنت – می نویسد :

فلقد تتلمذ أبو حنیفة ومالک للإمام الصادق، وتأثر کثیرا به ،سواء فی الفقه أو فی الطریقة. ومالک شیخ الشافعی والشافعی یدلى إلى أبناء النبی بأسباب من العلم والدم. وقد تتلمذ له أحمد بن حنبل سنوات عشرة. فهؤلاء أئمة أهل السنة الأربعة، تلامیذ مباشرون أو غیر مباشرین للإمام الصادق.

الإمام جعفر الصادق للجندی،ص3 ط دار المعارف

ابوحنیفه و مالک بن انس شاگرد امام صادق بودند و چه در فقه و چه در طریقت بسیار تحت تاثیر ایشان بودند و مالک ،استاد شافعی است و شافعی به فرزندان پیامبر (ص) می خواند و مردم را به دلیل نزدیکی آنان با پیامبر و علمشان به آنان رهنمون می ساخت و احمد بن حنبل ده سال از او آموخت و این ها ائمه ی اربعه ی اهل سنت هستند. دانش آموزان مستقیم و غیر مستقیم امام صادق.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۹
فرشید شرفی | Farshid Sharafi

نظرات  (۱)

۰۶ بهمن ۹۵ ، ۲۳:۰۶ فریباخانم
سلام
اما چرا شاگردان ایشون همه از بزرگان اهل سنت و بعضا از هتاکان به اهل بیت شدند؟فتاوای شرم آورشون هم که آبروی دین رو برده....ملازاده هم همیشه اینو دستاویز میکنه ومدعی میشه امام(ع) سنی بودن که شاگردشونم سنی شدن!!!!
پاسخ:
وعلیکم السلام

گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست ؟ امام صادق علیه السلام به شکل مستقیم و غیر مستقیم هزاران شاگرد داشتند که در بین اون ها افراد زیادی از مخالفین شیعه و اهل بیت علیهم السلام بودند.
ابو حنیفه هم یکی از این افراد هست که نه تنها علمای مخالفین شیعه اون رو لعن و سب کرده اند بلکه اهل بیت هم اون رو لعن کردند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter