حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تماس با شبکه ی وصال عربی وهابی و بحث در مورد بیعت رضوان



این بنده ی حقیر (إبراهیم بن شیبة الإیرانی) در تاریخ 5/5/1395 (سه شنبه شب) تماسی با برنامه ی " محجة البیضاء " به کارشناسی شیخ وهابی " محمد بن علی بن راجح " در شبکه ی وهابی وصال عربی گرفتم و در مورد بیعت رضوان از دید علمای مخالفین شیعه بحثی بین بنده و ایشان صورت گرفت که نتایج جالبی را در پی داشت.کار تا جایی پیش رفت که نه تنها ایشان به سوالات بنده پاسخی ندادند بلکه با قطع صداهای متعدد وقتی که پاسخی برای ارائه نداشتند چندین بار از درون استودیو به ایشان تقلب رساندند (!!!) و نهایتا اوضاع در شبکه ی وصال عربی وهابی به قدری وخیم شد که یکی از مطالب سایت های وهابی را در دو برگه پرینت گرفته و در برنامه ی زنده و در مقابل چشمان بینندگان به شیخ محمد بن علی بن راجح رساندند !!!

مشاهده ی کلیپ کامل تماس با شبکه ی وصال عربی در بحث بیعت رضوان (آپارات)

http://www.aparat.com/v/vdP26

مشاهده ی کلیپ کامل تماس با شبکه ی وصال عربی در بحث بیعت رضوان (یوتیوب)

https://www.youtube.com/watch?v=KDcSeUtMZbs

مشاهده ی کلیپ کامل تماس با شبکه ی وصال عربی در بحث بیعت رضوان (کانال رسمی شبکه ی وصال عربی)

شروع از دقیقه ی 44 و ثانیه ی 39 :

https://www.youtube.com/watch?v=pPlrUqj6r6k

مشاهده ی کلیپ مربوط به تقلب رساندن (!!!) افتضاح به کارشناس شبکه ی وصال عربی (آپارات)

http://www.aparat.com/v/Y5zjU

مشاهده ی کلیپ مربوط به تقلب رساندن (!!!) افتضاح به کارشناس شبکه ی وصال عربی (یوتیوب)

https://www.youtube.com/watch?v=IJvziji2Ykk

توضیحاتی در مورد مباحث مطرح شده :

این وهابی مدعی در طول برنامه تا توانست از فضائل اهل بیعت رضوان گفت و تمامی کسانی که در بیعت رضوان حاضر بوده و با پیامبر (ص) بیعت کردند را بهشتی خواند.


به همین دلیل بنده تصمیم گرفتم در مورد " عبد الله بن عدیس البلوی " به عنوان صحابی حاضر در بیعت رضوان صحبت کنم.


بعد از وصل شدن تماس ، این کارشناس وهابی از آن جا که می دانست قرائت مطالب صحیح و معتبر از کتب تاریخ و حدیث و سیره باعث رشته شدن تمام پنبه هایش می شود سعی کرد تا بحث را فقط و فقط از قرآن پیش ببرد ! و سپس ادعا کرد هر آن چه مخالف قرآن باشد مردود است !


در این هنگام بنده به این مطالب اشاره کردم که قاعده ی عرض روایات و احادیث بر قرآن کریم در مکتب اهل بیت علیهم السلام یافت می شود و این قاعده در نزد مخالفین شیعه از موضوعات و جعلیات زنادقه و کفار به حساب می آید ! ظاهرا این کارشناس وهابی تا کنون چنین مطلبی به گوشش نخورده بود و طلب کتاب و مصدر کرد و جالب آن که در ادامه فرصت نداد تا همه را بر مبنای مصادر و کتب ارائه کنم ! به عنوان نمونه در این جا به یک مصدر اشاره می کنم :

فالزنادقة - قدیماً - ادعوا هذه الدعوة، من الذین آمنوا بأفواهم ولم تؤمن قلوبهم. وساقوا بین یدى هذه الدعوى الشیطانیة حدیثاً قالوا فیه إن رسول الله - صلى الله علیه وسلم – قال : ما أتاکم عنی فأعرضوه على کتاب الله، فإن وافق کتاب الله فأنا قلته، وإن خالف کتاب الله فلم أقله أنا. قال أهل العلم والبصر بالحدیث النبوی: إن هذا الحدیث موضوع ومکذوب على رسول الله، وأن الزنادقة والخوارج هم الذین اخترعوه من عند أنفسهم تبعاً لأهوائهم. وممن قضى علیه بالوضع الإمام عبد الرحمن بن مهدی شیخ الإمام البخاری.

الشبهات الثلاثون المثارة لإنکار السنة النبویة عرض وتفنید ونقض،ص153 ط مکتبة وهبة

بعد از این مطلب بر مبنای مصادر و کتب اهل سنت و اقوال صریح و قطعی و جزمی علمای مخالفین به " عبد الله بن عدیس البلوی " پرداختم که هم صحابی است و هم اهل بیعت رضوان اما از قاتلین عثمان نیز می باشد !

[390] عبد الرحمن بن عدیس البلوى له صحبة.

مشاهیر علماء الأمصار وأعلام فقهاء الأقطار،ص95 ط دار الوفاء

عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عُدَیْسٍ الْبَلَوِیُّ صَحِبَ النَّبِیَّ صلّى الله علیه وسلم، وَسَمِعَ مِنْهُ، وَکَانَ فِیمَنْ رَحَلَ إِلَى عُثْمَانَ حِینَ حُصِرَ حَتَّى قُتِلَ، وَکَانَ رَأْسًا فِیهِمْ.

الطبقات الکبرى،ج7،ص509 ط دار صادر

عبد الرحمن بن عدیس بن عمرو، البلوی: شجاع صحابی، ممن بایع تحت الشجرة. شهد فتح مصر. ثم کان قائد الجیش الّذی بعثه ابن أَبی حُذَیْفَة (والی مصر) إلى المدینة لخلع عثمان.

الأعلام للزرکلی،ج3،ص316 ط دار العلم للملایین

له صُحْبة، وبایع تحت الشجرة. وله روایة. سکن مصر. وکان ممن خرج على عثمان وسار إلى قتاله - نسأل الله العافیة - ثمّ ظفر به معاویة فسجنه بفلسطین فی جماعة، ثمّ هرب من السّجن، فأدرکوه بجبل لبنان فقُتِلَ. ولمّا أدرکوه قَالَ لمن قتله: وَیْحَکَ اتّقِ الله فی دمی، فإنّی من أصحاب الشَّجرة، فَقَالَ: الشَّجَرُ بالجبل کثیر، وقتله.

تاریخ الاسلام،ج2،ص298 ط دار الغرب الاسلامی

این ها تنها چند نمونه از موارد متعدد از تصریحات علمای مخالفین می باشد و علمای مخالفین این مساله را پذیرفته اند که یک صحابی اهل بیعت رضوان از قاتلین عثمان نیز می باشد ! از این وهابی به اصطلاح کارشناس پرسیدم که آیا چنین شخصی نیز با توجه به این که از قاتلین عثمان به شمار می رود بهشتی می باشد یا خیر ؟!
در این هنگام بود که این وهابی شروع به توجیهات غیر علمی و باطل کرد و از من خواست که آیه ای از قرآن بیاورم که صحابه را تکفیر کرده باشد !!! این در حالیست که بنده بارها در طول این بحث با تکفیر کل صحابه مخالفت کردم و آن را عقیده ای باطل دانستم اما این وهابی که درمانده شده بود راهی جز تدلیس و دروغ بستن و وقت تلف کردن نداشت !


نکته ی جالب این که آن قدر این بحث را با دروغ و توجیه کش داد تا از اتاق فرمان و حاضرین استودیو به وی تقلب رساندند تا پاسخ مرا از روی آن بخواند !!! جالب تر آن که مواردی که این وهابی از روی کاغذ پرینت شده برای می خواندند دقیقا کپی شده ی یکی از مطالب یکی از سایت های وهابی عرب زبان بود و اصلا ارتباطی به تصریحات علمای مخالفین شیعه که بنده قرائت کردم نداشت !!!

نظرات  (۶)

۰۸ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۴۷ رسانه بلندآوا
پاسخ:
وعلیکم السلام ورحمة الله وبرکاته.

لطف دارید. سلامت باشید و موفق
سلام برادر 
درباره روایتی که در طبقات کبری در خصوص یکی از فضائل آقای عمر نقل شده پرسشی داشتم
یکی از بزرگان میگفت منظور آقای عمر از انکحت همون نکاح هست یعنی اینکه من ابایی ندارم که دخترمو به ازدواج یه قبیله دیگه در بیارم یا از قبیله ای زن بگیرم!
سوال من از شما اینه که پس چرا تو روایت اومده که عمر گفته هیچیک از عـــــادات جاهـــــلی در من نمانده الا اینکه ....
خب مگه نکاح و ازدواج با قبائل مختلف عادت جاهلی هست؟؟؟!!!
سپاس از شما
پاسخ:
وعلیکم السلام

این سوال ما نیز هست !

موفق باشید
سلام علیکم شیخ ابراهیم العزیز
خدا قوت برادرگوش دادم سوالت خوب بود و عالی ولی کاشکی بهش اجازه نمیدادی جولان بده اون ایه میخواست در مورد صحابه اگر ایه 10 سوره فتح رو بهش میدادی و به اون استدلال میکردی خیلی بهتر میشود در یک جایی خودش سوتی داد اول گفت به قران احتجاج کن بعد گفت فردوه الی الله والی الرسول>>>> و اخرین مورد اینه که کاشکی اون رو میکشیدی به طرف اعمال ناشایش صحابه واعتراف اونا به فسادشون
در کل عالی بود دستت درد نکنه برادرم

الحمدااله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابی طالب
پاسخ:
وعلیکم السلام ورحمة الله

تمامی مطالب آماده بود اما کوچک ترین فرصتی داده نشد تا اون ها ارائه بشه !

احسنت اخوی بارک الله
بعد از دادن تقلب به اون شیخ بیسواد چی گفت؟؟ اون چه که من متوجه شدم فک کنم گفت بکلی این کشتن عثمان به دست عبد الرحمن بن عدیس دروغه چون راوی شیعه و ضعیف داره..
میشه توضیح بدید؟؟
پاسخ:
احسن الله لکم

مطالبی رو قرائت کرد که اصلا بنده به اون ها اشاره نکرده بودم ! بنده از اقوال جزمی علمای متقدم آوردم نه این که روایت بخونم ! اما این کارنشناس وهابی هیچ اشاره ای به اقوال افرادی چون ابن سعد و ابن عبد البر و دیگران نکرد !
۱۶ بهمن ۹۵ ، ۱۸:۵۵ منهاج البدعه الامویه
با سلام خدمت استاد بزرگوار وگرامی
ما از مطالب وبلاگ شما در کانال تلگرامیمون استفاده میکنیم آیا از نظر شما اشکالی ندارد ؟؟
سپاس از شما
پاسخ:
وعلیکم السلام ورحمة الله تعالی وبرکاته

همانطور که در اطلاعیه ی موجود در این لینک از وبلاگ و این لینک از کانال تلگرامی ما ذکر شده، آن بخش از کانال هایی که معاند نظام جمهوری اسلامی هستند و به امام خمینی - رحمه الله - و امام خامنه ای - حفظه الله - و انقلاب اسلامی اهانت می کنند ، حق استفاده از مطالب و اسکن های این وبلاگ را نداشته و برای آنان استفاده از تمامی این موارد حرام شرعی می باشد.

اما کانال ها و وبسایت ها و وبلاگ ها و اشخاصی که این گونه نیستند حق استفاده از تمامی مطالب و اسکن ها و کلیپ های موجود در وبلاگ ما و کانال تلگرامی و کانال آپارات و یوتیوب و سایر موارد را دارند.

موفق باشید / التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter