حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات





ابن عباس،ابوهریرة و زینب بنت جحش از شهادت امام حسین علیه السلام خبر می دهند :


ابن عباس :


حَدَّثَنَا إِبْرَاهِیمُ بْنُ یُوسُفَ الصَّیْرَفِیُّ، ثنا الْحُسَیْنُ بْنُ عِیسَى، ثنا الْحَکَمُ بْنُ أَبَانٍ، عَنْ عِکْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ الْحُسَیْنُ جَالِسًا فِی حِجْرِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَ: جِبْرِیلُ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: أَتُحِبُّهُ؟ فَقَالَ: «وَکَیْفَ لا أُحِبُّهُ وَهُوَ ثَمَرَةُ فُؤَادِی؟» فَقَالَ: أَمَا إِنَّ أُمَّتَکَ سَتَقْتُلُهُ، أَلا أُرِیکَ مِنْ مَوْضِعِ قَبْرِهِ؟ فَقَبَضَ قَبْضَةً، فَإِذَا تُرْبَةٌ حَمْرَاءُ.

کشف الاستار عن زوائد البزار،ج3،ص231 ط موسسة الرسالة
مجمع الزوائد و منبع الفوائد،ج9،ص191و192 ط دار الکتاب العربی


ابن عباس نقل می کند که حسین در اتاق رسول الله نشسته بود.جبرئیل گفت آیا او را دوست داری؟ پیامبر (ص) گفت : چگونه او را دوست نداشته باشم در حالی که او میوه ی دلم است؟ جبرئیل گفت : امت تو او را خواهند کشت.آیا می خواهی مکان قبرش را به تو نشان دهم؟ سپس تکه ای از خاکش را برداشت و آن تربتی قرمز رنگ بود.


ابن حجر هیثمی نیز روایت را حسن می داند.







برای مشاهده با کیفیت بالا،روی عکس کلیک کنید






برای مشاهده با کیفیت بالا،روی عکس کلیک کنید





ابوهریرة :


حَدَّثَنَا أَبُو سَعِیدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ الْجَصَّاصُ قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو عُتْبَةَ الْحِمْصِیُّ قَالَ: حَدَّثَنَا بَقِیَّةُ یَعْنِی ابْنَ الْوَلِیدِ , عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ عَیَّاشٍ , عَنْ یَحْیَى بْنِ عُبَیْدِ اللَّهِ , عَنْ أَبِیهِ , عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ بَیْتَهُ وَهُوَ مُسْتَلْقٍ عَلَى قَفَاهُ , وَأَحَدُ ابْنِیِ ابْنَتِهِ عَلَى سَاقِهِ , فَجَعَلَ النَّبِیُّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ: «تَرَقَّ عَیْنَ بَقَّةٍ» وَیَرْفَعُ سَاقَهُ حَتَّى قَرَّبَ مِنْ صَدْرِهِ , فَفَتَحَ فَاهُ فَقَبَّلَهُ , ثُمَّ قَالَ: «اللَّهُمَّ إِنِّی أُحِبُّهُ فَأَحِبَّهُ وَأَحِبَّ مَنْ یُحِبُّهُ» ثُمَّ بَکَى , فَقُلْتُ: یَا رَسُولَ اللَّهِ مَا یُبْکِیکَ؟ فَقَالَ:إِنَّ الْمَلَکَ أَخْبَرَنِی أَنَّ أُمَّتِی تَقْتُلُ ابْنِی هَذَا , وَأَنَّهُ اشْتَدَّ غَضَبُ اللَّهِ عَلَى قَاتَلِهِ.

الشریعة للآجری،ج5،ص2174،ح1664 ط دار الوطن


نکته ای که در مورد این روایت بایستی در نظر گرفت این که گرچه سند این روایت ضعیف است اما از آن جا که شواهد متعدد و معتبری وجود دارند که مضمون این روایت را تایید می کنند،این روایت نیز قابل اعتماد خواهد بود.( حداقل 9 نفر از صحابه روایاتی با همین مضمون و با تفاوت اندک در متن نقل کرده اند )


قرائن :


http://al-shia.blog.ir/post/47







برای مشاهده با کیفیت بالا،روی عکس کلیک کنید





زینب بنت جحش :


أخبرتنا أم المجتبى العلویة قال قرئ على أبی القاسم السلمی أنا أبو بکر بن المقرئ أنا أبو یعلى نا عبد الرحمن بن صالح نا عبد الرحیم بن سلیمان عن لیث بن أبی سلیم عن جریر بن الحسن العبسی عن مولى لزینب أو عن بعض أهله عن زینب قالت بینا رسول الله (صلى الله علیه وسلم) فی بیتی وحسین عندی حین درج فغفلت عنه (5) فدخل على رسول الله (صلى الله علیه وسلم) فجلس على بطنه قالت فانطلقت لآخذه فاستیقظ رسول الله (صلى الله علیه وسلم) فقال دعیه فترکته حتى فرغ (6) ثم دعا بماء فقال إنه یصب من الغلام ویغسل من الجاریة فصبوا صبا ثم توضأ ثم قام یصلی فلما قام احتضنه إلیه فإذا رکع أو جلس وضعه ثم جلس فبکى ثم مد یده فقلت حین قضى الصلاة یا رسول الله إنی رأیت الیوم صنعت شیئا ما رأیتک تصنعه قال إن جبریل أتانی فأخبرنی أن هذا تقتله أمتی فقلت أرنی فأرانی تربة حمراء.


تاریخ مدینة دمشق،ج14،ص195و196 ط دار الفکر


نکته ای که در مورد این روایت نیز باید یاد آور شویم این که گرچه سندا ضعیف است ولی مضمونا این روایت به دلیل وجود شواهد قوی و معتبر و متعدد قابل پذیرش است.

قرائن :

http://al-shia.blog.ir/post/47








برای مشاهده با کیفیت بالا،روی عکس کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter