حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

برخی از فضائل حضرت خدیجة (س) از زبان ابن کثیر (عالم سلفی)


ام المومنین خدیجة سلام الله علیها از بانوان سرشناس و موثر در تاریخ اسلام می باشد که حق ایشان آن طور که باید ادا نشده است.


در این مطلب به بیان برخی از فضائل ایشان از زبان ابن کثیر سلفی می پردازیم.

وَمَنْ خَوَاصِّ خدیجة، رضی الله عنها: أنه لم تسوءه قَطُّ، وَلَمْ تُغَاضِبْهُ، وَلَمْ یَنَلْهَا مِنْهُ إِیلَاءٌ، وَلَا عُتْبٌ قَطُّ، وَلَا هَجْرٌ، وَکَفَى بِهَذِهِ مَنْقَبَةٌ وَفَضِیلَةٌ. وَمِنْ خَوَاصِّهَا: أَنَّهَا أَوَّلُ امْرَأَةٍ آمَنَتْ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ.

تفسیر ابن کثیر،ج6،ص404 ط دار طیبة

و از ویژگی های حضرت خدیجه آن است که وی هرگز به پیامبر اسائه ی ادب نکرد و هرگز وی را خشمگین نساخت و پیامبر هرگز نسبت به وی ایلاء و سرزنش و قهر و دوری روا نداشتند و این برای فضیلت و منقبت کافی است. از ویژگی های وی آن است که اولین زن از این امت می باشد که به خداوند و پیامبر ایمان آورد.

السلام علیک یا ام المومنین خدیجة الکبری

نظرات  (۶)

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۳۷ ابوالفضل نخعی
سلام علیکم
خدا حفظتون کنه
متشکرم از مطلب زیبای شما
پاسخ:
وعلیکم السلام

سلامت باشید
آقا خدا قوت
پاسخ:
سلامت باشید
باسلام و خسته نباشید..
یک سوال داشتم وآن اینکه وقتی در مذهب شیعه یک مسئله را میگوئیم اجماعی هست .. این اجماع از سوی اهل بیت علیه السلام ثابت شده است یا از سوی علما ؟؟ لطفا این را پاسخ بدید و اگر کسی قول اجماع شیعه رو منکر بشود حکمش چیست؟؟؟! یعنی اگر یک شیعه منکر اجماع بشود حکمش نزد شیعه چیست چون در نزد اهل سنت ووهابیت منکر اجماع کافر هست.. ممنون
پاسخ:
وعلیکم السلام

بایستی دید اجماع از چه نوعی است (خود اجماع انواعی دارد) و تنها اجماعی از دید شیعه حجت و قابل قبول است که کاشف از قول معصوم باشد.نکته ی مهم این که اجماع از دید شیعه همراه با دلایل دیگر (قرآن و سنت) معتبر است. منکر چنین اجماعی که کاشف از قول معصوم می باشد اگر عامدانه آن را انکار کند (با علم به صحت اجماع) کافر است و در غیر این صورت طبق قول علماء تکفیر نمی شود. (حتی برخی از علماء اصل اجماع را هم حجت نمی دانند چه برسد به بحث منکر صحت و یا عدم صحت اجماع)
مثلا علمای امامیه مثل (شیخ صدوق ، شیخ مفید، شیخ طوسی و علامه مجلسی و...) اجماع دارند محاربین با حضرت علی ع کافر هستند ..
مثلا یکی از شیعیان این اجماع رو منکر بشه حکمش چیه نزد علما؟؟؟
پاسخ:
غالب علماء منظورشون از این کفر، کفر کلامی هست و نکته ی دیگه این که دائر مدار بحث همون تعمد در انکار و جحد هست و در غیر این صورت مشکلی به وجود نمی آید.
سلام علیکم
لطفا به این شبهه پاسخ بدید ..

از دیدگاه شیعه اگر کسی با یکی از محارمش همخوابی کرد حد ندارد!!!!



إذا ابتاع رجل ذات محرم له کالأخت والخالة والعمة من نسب أو رضاع أو الأم والبنت من الرضاع فإنه یحرم علیه وطیها، فإن خالف ووطئ مع العلم بالتحریم وجب علیه القتل عندنا وکذلک إذا وطی ذات محرم له وإن لم یشترها، سواء کان محصنا أو غیر محصن، وقال قوم علیه الحد.
وقال آخرون: لا حد علیه لأنه وطی صادف مملوکته فلم یجب علیه الحد کما لو کانت زوجته أو أمته حایضا.
ویلحقه النسب عندهم لأن الحد إذا سقط صار شبهة یلحق به النسب، وعندنا لا یلحقه النسب، على أنه عندنا إذا اشترى واحدة منهن فإنهن ینعتقن علیه فلا یصادف الوطی الملک بحال.
إذا استأجر امرأة للخدمة فوطئها فعلیه الحد بلا خلاف، وإن استأجرها للزنا فزنا بها فعلیه أیضا الحد وقال بعضهم لا حد علیه لشبهة العقد.

نام کتاب : المبسوط نویسنده : الشیخ الطوسی    جلد : 8  صفحه : 8
پاسخ:
وعلیکم السلام

کتاب الخلاف شیخ طوسی رحمه الله جمع آوری نظرات فقهی مذاهب اسلامی هست و ایشون هر جایی که نظر امامیه رو بیان کرده اند نظر عامه رو هم میارن و این که نکاح با محارم حد ندارد نظر عامه هست و نه نظر شیعه ! (این نظر حنفی مذهب ها هست)
مخالفین شیعه بهتر هست تدلیس رو کنار بگذارند و پاسخگوی فتاوای شرم آور موجود در کتب خودشون باشند.
متاسفانه ایشون خیلی مظلوم هستند.در کتب مطالعات اجتماعی اومده که ایشون بیوه و سن بالا بوده و...کلا نظر اهل سنت رو بیان کردند.نمیدونیم بچه ها رو چطوری قانع کنیم؟هرچی هم توضیح بدیم بازم محصل این کتاب رو میخونه و امتحان میده و همین تو ذهنش می مونه.
در همین کتاب بدون هیچ توضیح اضافه ای نوشته شده امیرالمومنین به عمر مشاوره نظامی برای حمله به ایران میدادن.محصلین هم حساسیت نشون میدن به این موضوع.
شناساندن اهل بیت خصوصا افرادی مثل ام المومنین خدیجه س در کتب درسی صفر هست متاسفانه.خودم شخصا خیلی تاسف میخورم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter