حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

بخاری (صاحب صحیح) : استمناء روزه را باطل نمی کند !!! (فتوای شرم آور)


وقاحت و بی شرمی برخی از مخالفین شیعه به جایی رسیده که ادعای وجود فتاوای نامناسب و شنیع در کتب شیعه را می کنند حال آن که در کتب مخالفین چنین مسائلی وجود داشته و پیروان اهل بیت علیهم السلام از چنین شذوذات و مسائل قبیحی به دور هستند.

بخاری – صاحب صحیح – در فتوایی عجیب مدعی می شود که اگر فرد روزه دار استمناء کند (العیاذ بالله) روزه اش باطل نیست !

وإذا قلنا بإباحة المباشرة والتقبیل فلا فرق حینئذ بین أن یمنی أو لا إذ أن المباشرة مظنة الإنزال وجاء الشرع بإباحتها دون تفریق.
ولذا أورد البخاری أثر جابر بن زید للدلالة على أن الإمناء بسبب الشهوة لا ینقض الصوم ،ولا فرق فی الحکم بین النظر والمباشرة فی کونهما سببا فی الإمناء إذ کلاهما مثار للشهوة المؤدیة إلى الإنزال ،والله أعلم.
وإلى ما ذهب البخاری ذهب إلیه إبن حزم.

فقه الإمام البخاری فی جامعه الصحیح – الصیام،ص71

و هنگامی که مباشرت و بوسیدن را مباح بدانیم در این حالت فرقی نمی کند که انزال منی صورت بگیرد یا نه چرا که مباشرت مظنه ی انزال منی است و شرع بدون فرق گذاشتن آن را مباح دانسته است.
و به همین دلیل بخاری اثر جابر بن زید را برای این دلالت که انزال منی در اثر شهوت روزه را باطل نمی کند نقل کرده است و در این حکم فرقی بین نگاه و مباشرت با توجه به این که هر دو سبب انزال منی هستند نمی باشد که هر دو موجب شهوت منجر به انزال منی هستند والله اعلم.

نظرات  (۴)

اونروز این سوال رو یکی پرسید مولوی گفت باطل میشه...با اینکه گفت حواسم نبود روزه ام...گفت فرق نداره باطله.
چیزایی که مینویسی دیگه بین ما نیست عموجان.
پاسخ:
این که برخی نظر مخالف داشته باشن دلیل نمیشه امروزه بین شما نباشه ! مسائل فقهی محل خلاف هست و همونطوری که در این متن مشاهده فرمودید بخاری این نظر رو داشته و ابن حزم و البانی و احمد بن حنبل (در یکی از اقوال) نیز همین نظر رو داشته اند ! طبیعی هست که به قدری این فتوا شرم آور هست که دیگه علمای شما نقلش نمیکنن.
۱۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۲ سعید محمودی
خود انزالی و خود ارضاعی ،از لحاظ پزشکی رد نشده و حتی در مواقعی از سرطان پروستات جلوگیری میکنه ،، شماها دنبال انگشت کردن تو احادیث مضحک و بدون عقل همدیگر میگردید ،،یکی از یکی مزخرفتر مخصوصا احادیث جفنگ شیعه 😂😂😂
پاسخ:
اولا : از جهت پزشکی مضراتش ثابت شده و مقالات علمی در این زمینه موجود هست.

ثانیا : اگر قولی و یا روایتی هست که عقیده ی شیعه بر اون مبنا بنا شده بفرمایید تا ببینیم کشش فکری شما پایین هست یا اینکه از خرافاته ؟!
خوبه این سند 2030 اومد و یه سری اراجیف رو اشاعه داد مثل همین که استمنا از سرطان پروستات جلوگیری میکنه.فکر نکنم مزخرفتر از این تفکرات وجود داشته باشه.کاش چرند گفتن هم کنتور مینداخت.
پاسخ:
فتاوای علمای اهل سنت و علمای سلفی متاسفانه روی غرب رو سفید کرده !
به به عموجانم ...کفار غرب رو به ما ترجیح میده.چیشون با شیعه مشترکه که میگی ما از اونا بدتریم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter