حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

نقد وهابیت و اهل سنت | نقد آیین زرتشتی و باستان گرایان | نقد مسیحیت | وبلاگ شخصی فرشید شرفی

حقانیت شیعه و رد شبهات

فرشید شرفی | پژوهشگر قرآن، حدیث، کلام و ادیان و مذاهب

* به علت کمبود وقت از ترجمه ی متون درخواستی جدا معذوریم

* شبهات و سوالات علمی خود را در قسمت نظرات ارسال کنید تا در صف سوالات قرار گرفته و به آن پاسخ داده شود (به سؤالات تکراری به هیچ وجه پاسخ داده نمی شود)

* برای دسترسی آسان به موضوعات مورد نظرتان، از قسمت " طبقه بندی موضوعی " استفاده کنید

* در صورت خرابی و یا لود نشدن تصاویر و مطالب به ما اطلاع دهید

* نقل و درج مطالب موجود در وبلاگ به نام شخص یا مؤسسه ای خاص در هر تارنمای اینترنتی و غیر از آن شرعا حرام می باشد (نقل همراه با ذکر منبع یا بدون اشاره به شخص و مؤسسه ای خاص جایز می باشد)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

ام الفضل از شهادت امام حسین خبر می دهد

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۵۷ ب.ظ




ام الفضل از شهادت امام حسین علیه السلام خبر می دهد :


حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ یَعْقُوبَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ الصَّغَانِیُّ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِیلَ بْنِ أَبِی سَمِینَةَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ مُصْعَبٍ، ثنا الْأَوْزَاعِیُّ، عَنْ أَبِی عَمَّارٍ، عَنْ أُمِّ الْفَضْلِ قَالَتْ: قَالَ لِی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَالْحُسَیْنُ فِی حِجْرِهِ:  إِنَّ جِبْرِیلَ عَلَیْهِ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ أَخْبَرَنِی: إِنَّ أُمَّتِی تَقْتُلُ الْحُسَیْنَ.
قَدِ اخْتَصَرَ ابْنُ أَبِی سَمِینَةَ هَذَا الْحَدِیثَ وَرَوَاهُ غَیْرُهُ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُصْعَبٍ بِالتَّمَامِ.


المستدرک علی الصحیحین،ج3،ص196،ح4824 ط دار الکتب العلمیة


ام الفضل از پیامبر (ص) نقل می کند که پیامبر (ص) در حالی که حسین در اتاقش بود به من گفت : همانا جبرئیل به من خبر داد که امت من حسین را می کشند.

چند نکته در مورد سند روایت :

سند روایت کاملا معتبر و مورد اعتماد است و اگر برخی در مورد " محمد بن مصعب " بخواهند بر سند اشکال کنند بایستی گفت که اولا این راوی توثیقاتی دارد از جمله حاکم نیشابوری و ابن حجر او را توثیق نموده اند و همچنین نرم افزار جوامع الکلم ساخت وزارت اوقاف عربستان سعودی نیز او را مقبول می داند.
نکته ی دیگر این که ممکن است برخی بگویند که نقل " محمد بن مصعب " از اوزاعی ضعیف بوده و نکارت دارد که ما در پاسخ می گوییم که برای رفع این نکارت کافی است که شواهد و قرائن را ارائه کنیم تا این مشکل نیز برطرف شود.یعنی ما حتی اگر فرض را بر ضعف این سند و ضعف راوی مورد نظر بگذاریم،چون مشابه این روایت با سند های مختلف نقل شده است ( حداقل 9 نفر از قول پیامبر مشابه این حدیث را نقل کرده اند ) این روایت نیز تقویت شده و مورد اعتماد قرار می گیرد.
نکته ی پایانی اینکه بر همین اساس،نرم افزار جوامع الکلم نیز به دلیل وجود شواهد متعدد و قرائن مختلف،این سند و این روایت را حسن می داند.









برای مشاهده با کیفیت بالا،روی عکس کلیک کنید

نظرات  (۱)

۱۵ آبان ۹۳ ، ۲۳:۵۳ علی رضائیان
خدا اجرتان بدهد
پاسخ:
ممنون / جزاکم الله خیرا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Flag Counter